Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid voliere buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StefanV
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2014 12:56 pm    Onderwerp: Geluid voliere buren Reageer met quote

Situatieschets: buur met wie ik een goede relatie heb, heeft van de ene dag op de andere beslist om 4 grasparkieten in een voorheen leegstaande voliere te zetten, hiervoor waren er geen verkavelingen naast hem.

Deze voliere staat op ongeveer 4 meter van de perceelgrens, en op 10 meter van ons terras. Resultaat is dat we nu tijdens de dag geconfronteerd worden met het niet aflatend gekrijs van deze beesten en de eens zo rustige tuin nu wordt gedomineerd door het geluid afkomstig van de voliere, wat onze woongenot aanzienlijk inperkt. Eerste stap is reeds gezet en de hinder is tijdens een amicaal gesprek naar voren gebracht.

Hij ging overleggen met zijn vrouw (die de beesten heeft thuisgebracht) wat er aan kan gedaan worden. Mijn suggestie was om de vogels binnenshuis te houden, wat perfect mogelijk zou zijn.

Heeft er iemand ervaring met geluidswerende tuinschermen in geval dit niets zou uithalen?

Porbleem is wel dat we maar 2 meter hogen gaan in de afsluiting en ik vrees dat het geluid over de schutting kan dragen.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2014 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de zichtlijn vanuit je zitplek met die vogels kunt barricaderen kun je een aardige reductie krijgen, zeker omdat die beesten nogal hoogfrequent geluid genereren (meestal boven de 3 kHz).

Als de situatie een beetje complexer is, en er reflecties optreden, kun je er alleen iets van zeggen als er meer inzicht in die situatie is.

Kunnen die buren geen glaswand en een dak ofzo in die voliere plaatsen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
StefanV
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2014 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Als je de zichtlijn vanuit je zitplek met die vogels kunt barricaderen kun je een aardige reductie krijgen, zeker omdat die beesten nogal hoogfrequent geluid genereren (meestal boven de 3 kHz).

Als de situatie een beetje complexer is, en er reflecties optreden, kun je er alleen iets van zeggen als er meer inzicht in die situatie is.

Kunnen die buren geen glaswand en een dak ofzo in die voliere plaatsen?


Ja heb ik ook al aan gedacht, onze woonruimte ligt op het eerste verdieping dus we kijken vanuit de living schuin neer op de voliere, hun tuin ligt helaas ook iets hoger.
Wat maakt dat een geluidswerende schutting een deel, maar niet alles zal blokkeren van de zichtlijn, en dit enkel in de tuin (waar het uiteraard het meest relevant is).

Jouw suggestie van de glaswand kwam ook in me op gezien isolatie aan de bron het best is.

Je moet je inbeelden dat hun voliere op twee uur ligt van onze achtergevel die naar 12 uitkijkt.
Dit maakt dat de zijwand en voorwand geluid doorlaten naar onze kant, want is kippengaas. Ik zou ook denken dat een glaswand daartegen het probleem quasi oplost. Een dak is er al, want is aangebouwd aan een oude paardenstal.

Nog beter was uiteraard dat de buren hadden nagedacht voor ze dit in hun tuin zetten, maar gezond verstand durf ik niet meer op te rekenen, helaas.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2014 10:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Stefan,

Is het probleem inmiddels opgelost? Hoe is de situatie nu? Het is mooi dat op het forum ook de oplossing wordt gegeven en niet alleen 't probleem!
Naar boven
StefanV
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2014 1:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
hoi Stefan,

Is het probleem inmiddels opgelost? Hoe is de situatie nu? Het is mooi dat op het forum ook de oplossing wordt gegeven en niet alleen 't probleem!


Hallo,

het probleem is nog niet opgelost, maar ik heb wel met de buur gesproken en als het goed is gaat hij deze week plastieken panelen installeren 1 zijkant en de lange kant, die rechtstreeks uikijken op onze tuin. De deur zou dan wel vrij blijven maar die kijkt uit op de straatkant.
Ik zal de resultaten hier posten.
Los daarvan heb ik een interessant artikel over een dergelijke situatie teruggevonden, waarbij de buur wel degelijk een geluidsmuur heeft geinstalleerd:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=KU3DFA25

Wat ook opvalt is dat de overlastgever het nodig vond hiermee naar de pers te stappen, sommige mensen kennen echt het woord respect niet...En dan altijd die belachelijke vergelijking met wilde vogels. Inderdaad, daar horen vogels thuis...in de vrije natuur!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.