Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

maatregelen bij geluidshinder/overlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frenkie_b



Sinds: 28-6-2007
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 12:06 pm    Onderwerp: maatregelen bij geluidshinder/overlast Reageer met quote

Geachte experts van het geluidsforum,

Allereerst zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Frank Bakker en ik ben momenteel bezig met een marktonderzoek naar geluidsisolatie. Op dit moment ben ik bezig met de afnemersanalyse.

Hiervoor ben ik opzoek naar de handelswijze van mensen die last hebben van geluidsoverlast. Bij welk soort overlast (buren, vlieg, weg, enz.) worden welke maatregelen genomen. Ik heb al een beetje onderzoek gedaan en heb gemerkt dat er bij burenoverlast vaak geadviseerd wordt om te praten, eventueel met bemiddeling. Wat ik eigenlijk wil weten is wanneer en bij welke soort geluidsoverlast gaan mensen over tot het aanschaffen van geluidsisolatie. Geen geluidsabsorptie maar echte isolatie zoals voorzetwanden en zwevende vloeren.

Hoop dat jullie als experts hier wat van af weten en mij verder kunnen helpen.

met vriendelijke groet,

Frank Bakker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Frank,

Doe je dit onderzoek voor een bestaand bedrijf (als stage of afstudeerproject?). Mag je ook zeggen welk bedrijf?

Ik denk dat je meer kans maakt op antwoorden als je een aantal concrete vragen stelt waarbij je een situatie wat uitgebreider schetst of een scenario opstelt waarin mensen kunnen aangeven wanneer tot aanschaf is besloten.

Mijn ervaring is dat particulieren vooral geluidsisolatie aanschaffen voor het beschermen van hun buren of zichzelf van door henzelf veroorzaakt geluid. Als de buren hinder veroorzaken is men niet snel geneigd zelf te investeren in dergelijke maatregelen. 'Zuinige Hollanders'?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
frenkie_b



Sinds: 28-6-2007
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr Jun 29, 2007 10:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik doe dit onderzoek als afstudeerproject voor een groothandel in geluidsisolerende materialen: Acoustics & NoiseReduction. Een marktonderzoek over een nieuw soort geluidsisolerende panelen die o.a. gebruikt kunnen worden als voorzetwand, plafond-, dak- of vloerisolatie.

Misschien kan ik mijn vraag opsplitsen in twee delen. Een deel voor de experts en een deel voor de mensen die wel is last hebben gehad van geluidshinder/overlast

Voor de experts:
Wanneer en bij welke soort van geluidshinder (verkeer, luchtvaart, buren) zijn mensen bereid om geluidsisolatie aan te schaffen?

Voor de bezoekers van dit forum:
Heb je wel eens last gehad van geluidsoverlast? Zo ja, wat voor soort overlast was dit en wat heb je hier toen aan gedaan? Heb je toen ook gedacht aan het aanschaffen van isolatiemateriaal? Waarom wel/niet? En hoeveel heb je hier toen aan uit gegeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Cee
Gebruiker


Sinds: 26-6-2007
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Di Jul 03, 2007 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Antwoord van een bezoeker:

Ja, ik heb last gehad van geluidsoverlast, zgn luchtgeluid van tv, radio. Ik heb eerst een half jaar met hartkloppingen in bed gelegen en daarna mijn vloer en wanden laten isoleren met platen, voor ca. 1000 euro. Dat gaf geen enkel resultaat. Heb toen serieus uitgekeken naar andere woonruimte maar het probleem loste zich vanzelf op: buren verhuisden en mijn nieuwe buren zijn zo aardig rekening met mij te houden. Ik ook met hen trouwens.
Overlast zit ook tussen de oren, zal ik maar zeggen. Als mijn hinderlijke buren destijds de moeite hadden genomen om er iets aan te doen, was het sowieso dragelijker geweest. Bizar ja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
frenkie_b



Sinds: 28-6-2007
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie Cee, wel zonde van al dat geld wat je hebt uitgegeven. Gelukkig ben je nu geluidshindervrij Smile

Nog meer mensen die mij wat kunnen vertellen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
carolie
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2009 5:01 pm    Onderwerp: geluidsoverlast verkeer Reageer met quote

Beste forum,

Onze tussenwoning grenst aan de achterkant aan een doorgaande weg door de wijk. Wij hebben een schutting staan en willen aan de achterkant, de kant van de weg dus, stalen golfplaten gaan aanbrengen tegen de geluidsoverlast. Dit advies kregen we van iemand die er volgens ons wel kijk op heeft. Toen ik contact opnam met een bedrijf dat stalen golfplaten verkoopt, raadde de verkoper dit af omdat staal het geluid alleen maar zou geleiden, dus versterken. Wat is nu waar? Graag uw advies.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2009 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Carolie, waar is de schutting nu van gemaakt?

Als de wand 'open' is kunnen staalplaten een (geringe!) verbetering geven. De schutting is echter waarschijnlijk te laag om (behalve heel kort erachter) ook met staalplaten een merkbare geluidsreductie op te leveren...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 4:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

frenkie_b schreef:

Voor de bezoekers van dit forum:
Heb je wel eens last gehad van geluidsoverlast? Zo ja, wat voor soort overlast was dit en wat heb je hier toen aan gedaan? Heb je toen ook gedacht aan het aanschaffen van isolatiemateriaal? Waarom wel/niet? En hoeveel heb je hier toen aan uit gegeven?


Ik woon in een oudere portiekwoning. Met een trappenhuis tussen mijn buurman en mij in. Ik heb met de opzichter van de woningbouw overlegd en gezien de constructie is er niets te doen tegen doordreunen van de bassen. Alleen aan de bron en die verrekt er iets aan te doen.

Het gebouw isoleren en dempen gaat ze te veel geld kosten en ik zou er maar mee moeten leren leven volgens de woningbouw.

Momenteel ben ik wel via andere kanalen bezig om een tegemoedkoming in de verhuiskosten te krijgen omdat ik letterlijk ziek ben van mijn de grote hoeveelheid "woongeluiden" van buurman. bijna 6 maanden thuis door dit grapje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
EdjeHopeloos



Sinds: 12-5-2009
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2009 12:42 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast Reageer met quote

Beste forum,

Ik woon boven een kroeg. In het weekend is er tot 3uur een gedreun te horen in ons appartement. Meerdere malen is de Gemeente komen meten en zijn er boetes uitgeschreven. Toch houden de eigenaren niet op met overlast en dat in tijden van "crisis".
Ik zou wat dempingsmateriaal willen aanschaffen die ik onder de poten van ons bed zou willen stoppen zodat we ook kunnen slapen zonder dat we alleen met ons gezicht naar boven of beneden liggen.
Wil zelf niet meer aan isolatie doen omdat het gewoon niet aan ons ligt. Er is zelfs door de Gemeente 33dB gemeten in ons appartement. Volgens het geluidsmeting bedrijf die de kroeg onder ons heeft ingehuurd is dat normaal.

Zolang mensen blijven zeggen dat het allemaal wel meevalt zonder dat ze in ons bed hebben gelegen en de volgende ochtend om een uur of 9 zijn uitgeslapen zijn zonder oordoppen of door frustratie kaal zijn dan valt het echt niet mee.

Ik zat net met verbijstering het verhaal van Truus24 te lezen. Wij leven heel erg met haar mee en geven haar steun. We leven nu ook al bijna 2 jaar met overlast onder ons. Onze relatie is daardoor al meerdere keer erg op de proef gesteld. Appartement is niet verkoopbaar omdat niemand het wilt, wetende dat de kroeg onder ons teveel herrie maakt. Mensen die daar uitgaan klagen zelf al over harde muziek dus die willen ons appartement zeker niet.

En zo worden we langzamer hand gekker en gekker. En de kroeg onder ons rijker en rijker. Ik krijg weer hartkloppingen als ik dit schrijf. Laat me maar snel stoppen voordat ik mijn auto netjes in de pui van het café parkeer. Maar ja, dan hoop ik dat je in de cel met z'n 2en kan slapen; hebben we tenminste één weekend geen last hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.