Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidoverlast op menselijk lichaam

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nick
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 04, 2009 9:37 pm    Onderwerp: geluidoverlast op menselijk lichaam Reageer met quote

zit nu al meer dan een jaar met tonaal geluid opgescheept
wat begon met 11 DB overschrijding is inmiddels teruggebracht naar 5 db
toch is het niet om vrolik van te worden
kan iemand mij een site oid aanrijken waaruit is op te maken wat de consequenties zouden kunnen zijn op het menselijk lichaam
de huisarts geeft slaaptabletten maar ja, maar los je het probleem niet mee op
bvd
Naar boven
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2009 12:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet presies wat je met tonaal geluid bedoeld, maar dit gebruik ik als bewijs wat de lichamelijke en geestelijke gevolgen zijn van aanhoudende geluidshinder. Het is eigenlijk over laagfrequent geluid.
http://www.ggd.nl/ggdnl/uploaddb/downl_object.asp?atoom=24383&VolgNr=15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lersch



Sinds: 4-10-2015
Berichten: 59
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 6:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees inmiddels al meerdere malen op dit forum berichten waarin men het heeft over tonaal geluid.

Wanneer ik het woordenboek hierop nasla, dan betekent tonaal juist iets positiefs. Juist atonaal is negatief. Tonaal schijnt een aanduiding te zijn om te zeggen dat iets juist prettig is om naar te luisteren, althans, dit begrijp ik er zo uit.

Wees alsjeblieft iets specifieker wanneer je je probleem omschrijft. Dan kan men beter hierop ingaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2015 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lersch schreef:
Ik lees inmiddels al meerdere malen op dit forum berichten waarin men het heeft over tonaal geluid.

Wanneer ik het woordenboek hierop nasla, dan betekent tonaal juist iets positiefs. Juist atonaal is negatief. Tonaal schijnt een aanduiding te zijn om te zeggen dat iets juist prettig is om naar te luisteren, althans, dit begrijp ik er zo uit.

Wees alsjeblieft iets specifieker wanneer je je probleem omschrijft. Dan kan men beter hierop ingaan.


Bedoeld wordt geluid met een bepaalde toon. Perceptief onderzoek heeft aangetoond dat de hinderbeleving van geluid met een bepaalde toon (tonaal geluid) groter is dan samengesteld geluid (breedbandig). Om deze reden wordt in milieuwetgeving ten aanzien van geluid indien het tonaal is een zogenaamde straffactor toegekend van 5 dB.

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=1569
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.