Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

brommend geluid in huis , ook als hoofdschakelaar uit is.
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 11:50 am    Onderwerp: brommend geluid in huis , ook als hoofdschakelaar uit is. Reageer met quote

sinds korte tijd bromgeluid in huis dat in sterkte is toegenomen.
ik woon in twee onder 1 kap woning aan het water achterzijde en aan drukke weg. in de verte 700 meter is een zendmast.sinds kort slimme meters geplaatst door nuon..
ik heb alles al geprobeert stroom aan uit enz ook bij buren.
echter het is hoorbaar door hele woning incl garage.
wie helpt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je ze niet al had gevonden, lees even dit onderwerp en dit onderwerp.

Probeer het geluid eens te beschrijven. Is het (op een vaste plek in huis) een continu geluid of varieert het in toonhoogte of volume?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Als je ze niet al had gevonden, lees even dit onderwerp en dit onderwerp.

Probeer het geluid eens te beschrijven. Is het (op een vaste plek in huis) een continu geluid of varieert het in toonhoogte of volume?



allereerst bedankt voor je reactie,
al de door jouw aangegeven onderwerpen heb ik al gelezen Laughing
het geluid komt en gaat, er zijn gewoon momenten in huis dat het echt heel stil is, dan uit het niets begint het gebrom, een pulserend geluid dat zodra je de slaapkamer binnenkomt je al overmand. als een deken valt het dan over je heen. ik ontkom er dus niet aan helaas het te horen en te voelen. de beneden verdieping de eerste verdieping en tevens de garage doet ook mee.zo is het er zo is het weg heel irritant.
nu zijn ze aan het einde van de sloot waar ik aanwoon bezig met de riolering, deze is verzakt en zijn ze bezig te repareren, grappig is dat de klachten ongeveer begin mei zijn begonnen en de reparties ook..
maar of dat het ook is??? in ieder geval duurt dit tot 27 juli as.
trouwens ik slaap de laatste tijd maar op zolder, daar hoor ik het niet, en daar draait de hete lucht verwarming en dat stoort niet hahaha
ikhoor graag nog even van u
groet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker als de trillingen voelbaar zijn (en afhankelijk van het bodemtype in uw woongebied) kan het heel goed komen door werkzaamheden aan de riolering. Vreemd is dan wel dat het 's-nachts doorgaat. Staan er soms grotere drainagepompen opgesteld die ook 's-nachts geluid maken? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Op de zolder zou je het geluid eigenlijk ook moeten horen. Ik denk dat het ruisende geluid van de luchtverwarming het een beetje maskeert...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Zeker als de trillingen voelbaar zijn (en afhankelijk van het bodemtype in uw woongebied) kan het heel goed komen door werkzaamheden aan de riolering. Vreemd is dan wel dat het 's-nachts doorgaat. Staan er soms grotere drainagepompen opgesteld die ook 's-nachts geluid maken? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Op de zolder zou je het geluid eigenlijk ook moeten horen. Ik denk dat het ruisende geluid van de luchtverwarming het een beetje maskeert...


idd ik denk dat het systeem het maskeert, maar goed, vannacht eindelijk in mijn eigen slaapkamer geslapen, en het ging goed, het lijkt wel afgenomen te zijn in sterkt.het geluid is niet pulserend maar monotoom in een stuk door. ik heb nog de stroom er uitgegooid toen ik het hoorde bij mijzelf en de buren maar hoorde het nog... de wind staat ook anders nu. wellicht dat dat ook scheelt. enfin, ik moet het vannacht nog maar afwachten of het idd weg is. toch is er een lage brom in huis mijn man vind dat ook.
mocht het allemaal toch nog zo blijven dan rest er maar 1 ding en dat is verhuizen. in iedergeval zijn de werkzaamheden tot 27 juni as.
ik heb begin van de week twee pompen zien staan, gele hoge vierkanten apparaten die water in de sloot pompten, maar toen ik daar bij stond was er amper lawaai te horen, gek he.
ik ben in ieder geval moeier dan ooit tevoren en hoop van ganze harte dat het stopt en het leefbaar blijft hier in hoorn anders tja wie weet.
groet


Laatst aangepast door dommelson op Vr Jul 11, 2008 8:50 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 9:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

dommelson schreef:
Geluidforum schreef:
Zeker als de trillingen voelbaar zijn (en afhankelijk van het bodemtype in uw woongebied) kan het heel goed komen door werkzaamheden aan de riolering. Vreemd is dan wel dat het 's-nachts doorgaat. Staan er soms grotere drainagepompen opgesteld die ook 's-nachts geluid maken? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Op de zolder zou je het geluid eigenlijk ook moeten horen. Ik denk dat het ruisende geluid van de luchtverwarming het een beetje maskeert...


idd ik denk dat het systeem het maskeert, maar goed, vannacht eindelijk in mijn eigen slaapkamer geslapen, en het ging goed, het lijkt wel afgenomen te zijn in sterkt.het geluid is niet pulserend maar monotoom in een stuk door. ik heb nog de stroom er uitgegooid toen ik het hoorde bij mijzelf en de buren maar hoorde het nog... de wind staat ook anders nu. wellicht dat dat ook scheelt. enfin, ik moet het vannacht nog maar afwachten of het idd weg is. toch is er een lage brom in huis mijn man vind dat ook.
mocht het allemaal toch nog zo blijven dan rest er maar 1 ding en dat is verhuisen. in iedergeval zijn de werkzaamheden tot 27 juni as.
ik heb begin van de week twee pompen zien staan, gele hoge vierkanten apparaten die water in de sloot pompten, maar toen ik daar bij stond was er amper lawaai te horen, gek he.
ik ben in ieder geval moeier dan ooit tevoren en hoop van ganze harte dat het stopt en het leefbaar blijft hier in hoorn anders tja wie weet.
groet




waaahh ik word nu helemaal gek, idd oook op zolder is het hoorbaar..
de laatste paar dagen is het idd nog harder dan het leek. ik heb de overbuurvrouw gevraagt haar vijverpomp eruit te halen en ook dat is dus niet de oorzaak, het geluid gaat gewoon door.
nu mijn laatste hoop nog zetten op de werkzaamheden einde van de sloot... dus wachten tot de 27ste van deze maand.
ik houd u op de hoogte en mocht iemand nog ander suggesties hebben dan graag.
groet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tinnitus?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 16, 2008 6:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Tinnitus?


Laagfrequent? Even opgezocht...

Quote:
Tinnitus of oorsuizen is het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. De waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen (95%). Het waargenomen geluid kan zo luid zijn dat het horen wordt belemmerd. De naam komt van het Latijnse Tinnitus Aurium, wat 'gerinkel in de oren' betekent.


Ja, inderdaad, misschien dus even naar huisarts, audioloog, KNO-arts...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 16, 2008 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vriend van me, zelf akoesticus/luidsprekeringenieur, en toevallig ook wonend in Hoorn, heeft ook wel eens 's nachts gezocht naar geluidsbronnen vanwege de herrie die hij hoorde. Toen hij ging meten en niets vond, ging hij het bij zichzelf zoeken.
Dit om maar aan te geven dat tinnitus niet iets is dat je altijd makkelijk herkent, net als echt laagfrequent geluid, overigens.
Ik heb zelf ook wel eens koelkasten uitgezet omdat ik dacht bromgeluid te horen, maar dat was ook een gehoorbeschadiging.
Naar boven
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Vriend van me, zelf akoesticus/luidsprekeringenieur, en toevallig ook wonend in Hoorn, heeft ook wel eens 's nachts gezocht naar geluidsbronnen vanwege de herrie die hij hoorde. Toen hij ging meten en niets vond, ging hij het bij zichzelf zoeken.
Dit om maar aan te geven dat tinnitus niet iets is dat je altijd makkelijk herkent, net als echt laagfrequent geluid, overigens.
Ik heb zelf ook wel eens koelkasten uitgezet omdat ik dacht bromgeluid te horen, maar dat was ook een gehoorbeschadiging.


hoi bert
gelukkig dat ook mijn man het hoort..... ikheb ook gedacht aan tinitus maar raar dat ikh et bij andere mensen niet hoor..ik ben laatst nog gekeurd duikmedisch en hier onder viel ook een gehoortest audiogram vertoont geen gebreken op het gebied van tinitus... heb het voor de zekerheid ook nog even aan de arts gevraagt.
ik durf best bij mijzelf te zoeken, maar toch is het raar dat het met name s'nachts enorm lawaai geeft.
nogmaals ik ben bllij dat mijn man het ook hoort. de overbuurvrouw vannacht erbij gehaalt deze hoorde het ook niet. ik hoorde het bij haar veel minder dan bij mij in huis. zij woont niet aan de weg en niet aan het water... dus minder omgevingsgeluid. het is bekent dat lage frequentie geluiden niet door iedereen hoorbaar is he. de een is er gevoelig voor en de ander niet.
maar goed ikheb de gemeente hoorn gebeld en een klacht neergelegt nu maar hopen dat er binnen twee weken antwoord komt.
ik hoor het overdag ook maar vele malen minder.
groet sonja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 6:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dommelson schreef:
bert schreef:
Vriend van me, zelf akoesticus/luidsprekeringenieur, en toevallig ook wonend in Hoorn, heeft ook wel eens 's nachts gezocht naar geluidsbronnen vanwege de herrie die hij hoorde. Toen hij ging meten en niets vond, ging hij het bij zichzelf zoeken.
Dit om maar aan te geven dat tinnitus niet iets is dat je altijd makkelijk herkent, net als echt laagfrequent geluid, overigens.
Ik heb zelf ook wel eens koelkasten uitgezet omdat ik dacht bromgeluid te horen, maar dat was ook een gehoorbeschadiging.


hoi bert
gelukkig dat ook mijn man het hoort..... ikheb ook gedacht aan tinitus maar raar dat ikh et bij andere mensen niet hoor..ik ben laatst nog gekeurd duikmedisch en hier onder viel ook een gehoortest audiogram vertoont geen gebreken op het gebied van tinitus... heb het voor de zekerheid ook nog even aan de arts gevraagt.
ik durf best bij mijzelf te zoeken, maar toch is het raar dat het met name s'nachts enorm lawaai geeft.
nogmaals ik ben bllij dat mijn man het ook hoort. de overbuurvrouw vannacht erbij gehaalt deze hoorde het ook niet. ik hoorde het bij haar veel minder dan bij mij in huis. zij woont niet aan de weg en niet aan het water... dus minder omgevingsgeluid. het is bekent dat lage frequentie geluiden niet door iedereen hoorbaar is he. de een is er gevoelig voor en de ander niet.
maar goed ikheb de gemeente hoorn gebeld en een klacht neergelegt nu maar hopen dat er binnen twee weken antwoord komt.
ik hoor het overdag ook maar vele malen minder.
groet sonja



mijn buurvrouw wees mij erop dat tegenover mij haar directe buren een groot zwembad buiten hebben staan, met je raad het al een pomp.
ik heb een kijkje genomen , en de pomp staat direct op de grond, en hij trilt ik had niet verwacht dat deze pompen zo trilden.
enfin ze hebben de stekker eruit gehaald en ik kan vannacht horen of dit de bron van alle ellende is. qua tijd klopt het wel mijn klachten zijn begonnen toen dit bad is geplaatst. volgens de eigenaar kan dit het haast niet zijn, maar ik hoop van wel.
dus nog maar weer afwachten. en hopen dat het het is. ik begin langzamerhand af te breken zo.
groet sonja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 17, 2008 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoekt en gij zult vinden Wink

Ik hoop dat dit de oorzaak is! Succes en ik duim voor je vannacht Very Happy
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
BERT
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn tinnitus-opmerking was bedoeld als mogelijkheid, niet om aan te geven dat je waarschijnlijk je oren kaopt hebt. Very Happy
Naar boven
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BERT schreef:
Mijn tinnitus-opmerking was bedoeld als mogelijkheid, niet om aan te geven dat je waarschijnlijk je oren kaopt hebt. Very Happy

Laughing weet ik toch, alle tips zijn van harte welkom, en worden overwogen..
maar gelukkig is dat het niet je zou hier maar mee moeten leven.
vreselijk.
ik heb vannacht goed geslapen, wel sloeg de schrik me om het hart daar ik om 2130uur de brom weer hoorde, gelukkig was dit mijn koelkast Rolling Eyes
verder de normale geluiden gehoort, maar geen akelige tastbare brom
wel wil ik vannacht nogmaals afwachten om toch zeker te zijn dat het echt verholpen is.
dat snapt u zeker wel he, na al die keren te vroeg gejuicht te hebben kan een nachtje er nog wel vanaf..,
pfff maar laten we in godsnaam hopen dat het verholpen is.
ik krijg weer zin in het leven dan... Wink
ik houd u op de hoogte
groet sonja
ps mijn buurman denkt echt dat dit niet de bron kan zijn, maar zal toch een tijdsschakelaar plaatsen zodat de pomp van 8 uur s;ochtends tot 8uur s;avonds aan staat,
wie kan mij vertellen of dit wel mogelijk is,dat de pomp wel deze geluiden veroorzaakt.????
eigenlijk zou ik ook willen dat hij de pomp van de grond afhaalt.!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 8:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dommelson schreef:
BERT schreef:
Mijn tinnitus-opmerking was bedoeld als mogelijkheid, niet om aan te geven dat je waarschijnlijk je oren kaopt hebt. Very Happy

Laughing weet ik toch, alle tips zijn van harte welkom, en worden overwogen..
maar gelukkig is dat het niet je zou hier maar mee moeten leven.
vreselijk.
ik heb vannacht goed geslapen, wel sloeg de schrik me om het hart daar ik om 2130uur de brom weer hoorde, gelukkig was dit mijn koelkast Rolling Eyes
verder de normale geluiden gehoort, maar geen akelige tastbare brom
wel wil ik vannacht nogmaals afwachten om toch zeker te zijn dat het echt verholpen is.
dat snapt u zeker wel he, na al die keren te vroeg gejuicht te hebben kan een nachtje er nog wel vanaf..,
pfff maar laten we in godsnaam hopen dat het verholpen is.
ik krijg weer zin in het leven dan... Wink
ik houd u op de hoogte
groet sonja

ps mijn buurman denkt echt dat dit niet de bron kan zijn, maar zal toch een tijdsschakelaar plaatsen zodat de pomp van 8 uur s;ochtends tot 8uur s;avonds aan staat,
wie kan mij vertellen of dit wel mogelijk is,dat de pomp wel deze geluiden veroorzaakt.????
eigenlijk zou ik ook willen dat hij de pomp van de grond afhaalt.!!!!


helaas daar ben ik weer, het is de pomp niet van de overbuurman.
ik ben inmiddels radeloos zoals u nu wel kunt begrijpen..
ik ben er nu wel achter dat hetgeen dat de overlast veroorzaakt zo rond 2130uur aanspringt om vervolgens niet meer uitgaat tot de volgende morgen, ik sta op om 0600 en dan is het er nog steeds.
wellicht dat ik de slimme meter toch maar de schuld ga geven, die verandert om 2100 uur in avond en nacht stroom. maar goed ik heb aan beide kanten de stroom eraf gehaald...hoe is het mogelijk he ...wie heeft er nog advies voor een afgebrokkelde dame in nood????ps de riool werkzaamheden duren nog tot 4 juli dit duurt dus langer dan verwacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.