Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

wie kan de buren horen praten?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Kunt u in uw woning uw buren woordelijk verstaan wanneer ze binnenshuis spreken?
Ja
25%
 25%  [ 1 ]
Nee
75%
 75%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 4

Auteur Bericht
Vraag
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 6:51 pm    Onderwerp: wie kan de buren horen praten? Reageer met quote

Kan u de buren horen praten als ze niet schreeuwen in hun huis?

Ja of nee?

ALs je het niet kan wil je dan ook antwoord geven. En wil je dan ook antwoord geven in wat voor huis je woont.

Ik vraag het me namelijk af hoeveel mensen hun buren kunnen horen praten.

En zijn er flatbewoners die hun buren niet kunnen horen praten?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee - vrijstaande jaren 30 woning Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Nee - vrijstaande jaren 30 woning Wink


Bof jij even.

Ik zit er over te denken om te verhuizen naar een bungalow.

Maar ik las op het internet dat rijtjeshuisen die een ankerloze spouwmuur hebben ook goed zijn.

Welnu ik lees nu net op het forum dat sommige daar ook geluidsoverlast van horen...
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, er zijn ook nadelen, ik hoor de buurkinderen prima als ze buiten aan het spelen zijn...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ruud



Sinds: 24-5-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 10:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik woon in een flat met beton wanden en vloeren.
De wanden zijn 23cm dik en de vloeren 21cm met een zandcementlaag van 5cm. Wanden en vloeren zijn vol aan elkaar gestort, dus geen montage systeem. Ik heb geen last van spreekgeluiden en ook niet van tv of radio geluiden van de buren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2010 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ruud schreef:
Ik woon in een flat met beton wanden en vloeren.
De wanden zijn 23cm dik en de vloeren 21cm met een zandcementlaag van 5cm. Wanden en vloeren zijn vol aan elkaar gestort, dus geen montage systeem. Ik heb geen last van spreekgeluiden en ook niet van tv of radio geluiden van de buren.



Maar als jij je TV 's avonds uit hebt en de buren geven een verjaardag kan je dan ook niets horen?

Vind het namelijk nogal opmerkelijk dat je niets hoort met maar 23 cm dikke muren.

Ik zelf wel mijn buren, woon in een oude rijtjeswoning.
En verjaardagen zijn verschrikkelijk.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2010 5:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gast schreef:
Ruud schreef:
Ik heb geen last van spreekgeluiden en ook niet van tv of radio geluiden van de buren.
Maar als jij je TV 's avonds uit hebt en de buren geven een verjaardag kan je dan ook niets horen?

Vind het namelijk nogal opmerkelijk dat je niets hoort met maar 23 cm dikke muren.

Ik zelf wel mijn buren, woon in een oude rijtjeswoning.
En verjaardagen zijn verschrikkelijk.

Ruud heeft het natuurlijk over normale leefgeluiden.
Je zal zelden gekoppelde woningen vinden die tegen extremen geïsoleerd zijn en zeker bassen eigen aan moderne hifi, vooral als subwoofers inbegrepen zijn.

Of een muur nu 23 cm of 29 cm (de traditionele anderhalf steense gemene muur bij normale huizen) is maakt nu ook niet zoveel uit.
http://tiny.cc/76koj

In feite is en waren de meeste normen voor woningscheidende wanden. voorzien op een isolatie van ca 52 dB als standaard op basis van een weging vergelijkbaar met de Rw (heel grof dicht bij een dB(A) weging).
Dit is historisch zo gegroeid. Vandaag vindt men dit iets te weinig, maar het is in veel landen nog steeds een standaard of veel gebruikte bouwwijze.
In Nederland gebruikt men ontkoppelde wanden maar dat is in appartementenbouw niet zo eenvoudig toe te passen.

Dat getal maakt duidelijk dat dit niveau relatief eenvoudig kan overschreden worden. De reden dat dit voor gewone leefgeluiden ca voldoende is of kan zijn is dat er bij de ontvanger nog steeds een maskerend achtergrondniveau heerst meestal of vaak meer dan 20 dB(A). Dit zijn dan reeds behoorlijk stille omgevingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
HELP
Gast





BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2010 11:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

de muur tussen de huizen, een rijtjeshuis is één baksteen.
De baksteen is 21 centimeter zonder cement. ER zou dan nog 2 centimeter bijkomen dan is het 23 centimeter gewone bakstenen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2010 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

HELP schreef:
de muur tussen de huizen, een rijtjeshuis is één baksteen.
De baksteen is 21 centimeter zonder cement. ER zou dan nog 2 centimeter bijkomen dan is het 23 centimeter gewone bakstenen.


Question
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Aart



Sinds: 18-8-2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2010 3:34 pm    Onderwerp: buren kunnen horen Reageer met quote

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning gebouwd in 1913. Beneden een steens muur en boven een halfsteens muur. Ik kon dus heel goed horen wat er zich afspeelde bij de buren.
Ik heb een voorzet wand over de gehele hoogte van het huis naar de buren laten plaatsen bestaande uit flexibele celluloseplaat (beneden 6 cm boven 8 cm) en ontkoppelde regels afgewerkt met 2 x 12,5 mm gipsplaat daarna afgewerkt door de stukadoor.

Sindsdien hoor ik de buren niet meer. Een zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2010 3:56 pm    Onderwerp: Re: buren kunnen horen Reageer met quote

Aart schreef:
Ik woon in een 2 onder 1 kap woning gebouwd in 1913. Beneden een steens muur en boven een halfsteens muur. Ik kon dus heel goed horen wat er zich afspeelde bij de buren.
Ik heb een voorzet wand over de gehele hoogte van het huis naar de buren laten plaatsen bestaande uit flexibele celluloseplaat (beneden 6 cm boven 8 cm) en ontkoppelde regels afgewerkt met 2 x 12,5 mm gipsplaat daarna afgewerkt door de stukadoor.

Sindsdien hoor ik de buren niet meer. Een zegen

Voor andere vragenstellers interessant, dus mag ik je vragen:
  • Wie heeft je geadviseerd?
  • Heb je het zelf uitgevoerd of laten doen?
  • Wat bedroegen de kosten (per m2?) ongeveer?
  • Zijn er (en hoe) ook doorvoeren en voorzieningen in de voorzetwand opgenomen? Stopcontacten etc.? Hoor je daar wel geluid lekken?
Verder blij dat je probleem is opgelost! Very Happy
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Aart



Sinds: 18-8-2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2010 12:08 am    Onderwerp: buren horen Reageer met quote

Ik heb destijds advies gehad van de fabrikant. (2005)
Mijn aannemer heeft het gemonteerd en ik ben er zelf bij gebleven en toezicht gehouden dat er geen koppeling kon plaatsvinden met de achterwand en zijwanden.
Er zijn stopcontacten in de wand maar wel naar voren getrokken en achter geïsoleerd.

de kosten waren voor de wand incl gipsplaten maar excl stucwerk circa 90 euro per m2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Aart



Sinds: 18-8-2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2010 12:10 am    Onderwerp: geen geluidlekken Reageer met quote

O ja en geen geluidlekken. Het geluid dat we af en toe horen van de buren komt van buiten via de ramen. (Als de buren buiten zijn wel te verstaan)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo Jan 02, 2011 3:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ja gestemd, vooral telefoongesprekken en visitebezoek met kids met ADHD.
Praten met huisdieren is ook letterlijk te verstaan
en de toiletgeluiden, gatver!
verhuizen is de enige optie voor mij en geluidsisolatie is prioriteit nummer één geworden,
was comfort en goed gevoel bij instappen woning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
HansH



Sinds: 9-6-2008
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2011 10:52 am    Onderwerp: Re: wie kan de buren horen praten? Reageer met quote

Vraag schreef:
Kan u de buren horen praten als ze niet schreeuwen in hun huis?

Ja of nee?

ALs je het niet kan wil je dan ook antwoord geven. En wil je dan ook antwoord geven in wat voor huis je woont.

Ik vraag het me namelijk af hoeveel mensen hun buren kunnen horen praten.

En zijn er flatbewoners die hun buren niet kunnen horen praten?


Kan mijn buren horen praten vooral ' s nachts gebeurt dat.Hij schept er behagen in zijn sociale contacten ' s nachts op te poetsen.Hij vindt omdat'ie huur betaalt hij mag doen en laten in z'n woning wat hij wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.