Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

praatgeluiden van buren in rijtjeshuis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HELPMIJ
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 11:47 am    Onderwerp: praatgeluiden van buren in rijtjeshuis Reageer met quote

Ik woon sinds een jaar in een rijtjeswoning, gebouwd in de jaren 70 van de vorige eeuw.
Je zou zeggen dat toen de huizen goed gebouwd zouden zijn.

Daarvoor heb ik altijd vrijstaand gewoond.

Ik woon nu in een huurwoning, rijtjeshuis en over een aantal jaar wordt de woning gesloopt. Dus het heeft geen zin om dure investeringen te doen.

Wat kan ik doen tegen praatgeluiden.
Ik hoor ook andere geluiden maar dat vind ik niet erg.

Ik wil dat de mensen mijn praat geluiden niet horen.


Je kan werkelijk in de hele woning, 3 lagen, alles horen. Ik zal niet in details treden.
Ook fluister geluiden...

Het blijkt dat veel mensen dit kunnen horen las ik op internet.

Welke investeringen moet ik doen om te zorgen dat mijn directe buren van mijn rijtjeshuis mij niet meer kunnen horen praten, of iets dergelijks.

Ik vind praatgeluiden het ergste, omdat ze zo mijn levensstijl in de gaten kunnen houden. Ik wil dat niet.

Wat moet ik doen?
Naar boven
HELPMIJ
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wens pricacy in mijn huis en dat heb ik niet.

Ze kunnen mij horen praten, ook telefoon en een gesprek kan ik ook niet houden zonder dat ze het horen.

Ik vind dit erg.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, wanneer er geen mogelijkheden zijn (ook financieel) om maatregelen als voorzetwanden en dergelijke te realiseren resteren er niet veel opties. Je zou kunnen proberen enig maskeergeluid te introduceren (muziek / tv) maar je moet daarbij heel goed opletten dat je dat niet te hard zet. Niet alleen zal dit leiden tot hinder bij je buren, maar onbewust zul je zelf ook harder gaan praten, waarmee het effect weer teniet wordt gedaan.

Hoezeer galmt je woonkamer / slaapkamer?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
HELPMIJ
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 6:28 pm    Onderwerp: In het huis Reageer met quote

Ik hoor praatgeluiden en veel meer, maar aan praatgeluiden erger ik me.

Ik erger me er ook aan dat ze mij kunnen horen.

De slaapkamer wand grenst aan hun slaapkamer. Maar ik hoor volgens mij de slaapkamer daarnaast ook weer.

Het is onvoorstelbaar hoe gehorig.

Ik kan de wekkerradio horen piepen, maar ook praatgeluiden, en andere slaapkamer geluiden.

Ik wil mijn slaapkamer isoleren voor de geluiden die ik produceer. ( en mogelijk hun geluiden)
de slaapkamer is 237 H en 404 B in centimer.

De woon/keuken kamer grenst voor de 2/5 aan hun woon / keuken kamer. ( een gang die niet volledig doorloopt, een L woning)


Daar heb ik ook last van, hun praatgeluiden. Ik wil dat ze mijn praat geluiden niet horen.
Moet ik dan die gehele wand isoleren of kan ik ook een halve wand isoleren?
Hoewel ik ze ook kan horen in de gang. Maar ik wil vooral de wand die grenst aan hun keuken isoleren.

Is het dan toch nodig om de wand volledig te isoleren?


En ik zag bij een bouwmarkt een systeem voor geluidsisolatie

Iso Fix van decor. Is het nodig om dit af te werken met gipsplaten. Of is het schadelijk voor de gezondheid om dit niet af te werken?

Hoe het eruit ziet interesseert me niet. voor mij hoeft het niet af gewerkt te worden. Maar is het voor de isolatie nodig?

Ik las dat het maar 10 decibel isoleert. Dat is toch niet veel?

Want denkt u wat is het meest effectief?

Ik hoorde ook nog iets van isotop isolatie. Is dat zinvol?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 7:39 pm    Onderwerp: Re: helpmij Reageer met quote

HELPMIJ schreef:

Is het nodig om met gipsplaten af te werken voor het geluid of is dit slechts voor het uiterlijk?

Ja, het is nodig. Het zijn de gipsplaten die hoofdzakelijk voor de isolatie werken. De isofix dient om de spouw geheel of gedeeltelijk op te vullen, zodat de gipsplaten beter hun werk kunnen doen.
Zonder de gipsplaten werkt dit niet.
En je kan evengoed glas- of rotswol gebruiken i.p.v. de isofix.

Trouwens als jij fluistergeluiden kan horen, of gewone gesprekken verstaan moet die ganse zaak ter plaatse bekeken worden. Dat fluistern kan jij normaal nooit horen of er moeten wel speciale geluidspaden of lekken zijn.

Ik kan mij zo niet voorstellen wat juist jouw problemen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
HELPMIJ
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je antwoord.

Dan hebben ze mij bij de karwei verkeerd geinformeerd. Deze zeiden letterlijk dat de gipsplaten niet noodzakelijk waren.

En bij de praxis hebben ze me ook verkeerd geinformeerd zij zeiden dat het giftig was, zonder gipsplaten. Maar niet noodzakelijk voor het geluid.
Naar boven
HELPMIJ
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik kan mij zo niet voorstellen wat juist jouw problemen zijn.



Ik kan gewoon hun horen praten, als het stil is in mijn huis kan ik ook hun zacht horen praten.

Misschien zijn er lekken in het huis. Dat weet ik niet.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1. Voorzetwand werkt niet zonder afwerking.

2. Bouwmarkten verkopen de producten maar hebben geen relevante kennis inzake werking of toepassing.

3. Je hebt het nu over dure oplossingen, terwijl je geen grote bedragen uit wilt geven.

Misschien een goed idee om iemand te betalen om de zaak eerst een met een kundig oog (oor) te beschouwen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
HELPMIJ
Gast





BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Misschien een goed idee om iemand te betalen om de zaak eerst een met een kundig oog (oor) te beschouwen?


En waar vind ik die?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Sep 25, 2010 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

HELPMIJ schreef:
Quote:
Misschien een goed idee om iemand te betalen om de zaak eerst een met een kundig oog (oor) te beschouwen?


En waar vind ik die?


http://www.luchtnieuws.nl/index.php/Adviesbureaus

Let op de codes voor de activiteiten...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Aart



Sinds: 18-8-2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2010 3:51 pm    Onderwerp: wandplaten Reageer met quote

uiteraard is de afwerking met gipsplaten noodzakelijk om een "vast veer vast" systeem te creëren. de geluidsabsorberende platen zoals ook isofix denk ik absorberen geluid. De hoge frequenties worden dan enigszins opgevangen maar de lage frequenties geluid hebben door de veel langere golflengte beduidend minder absorptie. Je kan dus niet stellen dat het niets helpt zonder afwerking maar wel iets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Nov 10, 2010 7:31 am    Onderwerp: Re: wandplaten Reageer met quote

Aart schreef:
Je kan dus niet stellen dat het niets helpt zonder afwerking maar wel iets.

Geluidforum benaderde dit praktisch.
Absorptie is hoofdzakelijk bedoeld voor ruimteakoestiek en in functie van doorgangsisolatie kan je pragmatisch inderdaad stellen dat absorptie niet functioneel is.

De topicstarter vertrekt hier vanuit de klassieke, veel voorkomende verwarring tussen geluidsisolatie en geluidsabsorptie. Geluidforum zet dit terecht terug recht.

Het gaat en ging hier niet om exact energetische berekeningen maar een basisprincipe.
Zo kan bijv. buisisolatie bestaande uit relatief hoge densiteit minerale wol zeer functioneel zijn zonder een massa-veer-massa systeem, maar dergelijke dingen zouden hoofdzakelijk verwarrend worden in functie van de TS.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.