Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoge toon rondom het huis
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Aug 31, 2010 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

roelof

Ik vind dit op zijn minst een fijne verduidelijk die ook moed vroeg jouwerzijds.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
roelof



Sinds: 18-8-2010
Berichten: 83

BerichtGeplaatst: Di Aug 31, 2010 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dankje! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lara
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2010 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric,

Vind jij je werk leuk? Je reacties zijn nogal aggresief. (Persoonlijke mening). Beetje zo'n Faulty Towers idee, je vind het leuk om een hotel te hebben maar owee als er gasten komen.. Anyway.Ik heb ook een vraag:

Bij ons in de hal hoor je een hele zeurende hoge toon. Op alle plekken even hard, dus exacte bron is moeilijk aan te geven. Alle bewoners horen het ook. Enig idee wat dat kan zijn?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2010 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lara schreef:
Bij ons in de hal hoor je een hele zeurende hoge toon. Op alle plekken even hard, dus exacte bron is moeilijk aan te geven. Alle bewoners horen het ook. Enig idee wat dat kan zijn?


Hoi Lara, wat is je woonsituatie? Hal van appartement? Met meterkasten? Lift? GSM antenne op dak (en KPN kast in de kelder)?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Di Sep 07, 2010 8:09 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
lara
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2010 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bungalow, waar idd de meterkast zit met ook een kpn aansluiting. Ik heb even een tijdje in de hal gestaan en het geluid is soms ook helemaal weg en het is duidelijker te horen in de buurt van de lichtschakelaar. Kan het aan de electriciteit liggen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2010 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lara schreef:
Bungalow, waar idd de meterkast zit met ook een kpn aansluiting. Ik heb even een tijdje in de hal gestaan en het geluid is soms ook helemaal weg en het is duidelijker te horen in de buurt van de lichtschakelaar. Kan het aan de electriciteit liggen?


Draai de aardlekschakelaar om, luister een tijdje zonder stroomafname in huis, en je weet het. Schakelaar is dimmer? Die maken soms geluid. Het kan ook de stroommeter zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 12:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

lara schreef:
Eric,

Vind jij je werk leuk? Je reacties zijn nogal aggresief. (Persoonlijke mening). Beetje zo'n Faulty Towers idee, je vind het leuk om een hotel te hebben maar owee als er gasten komen..

Ik werk hier normaal niet, ik help mensen hier. Het is soms leuk mensen te helpen. Het wordt werk, echt werk, wanneer mensen zo reageren. Normaal betalen mensen voor werk.
Ik respecteer mensen, en verwacht omgekeerd hetzelfde.
Jij hebt geen flauw benul van de energie die in deze topic steekt en stak is het niet?

Normaal negeer ik een niet onderbouwde opmerking zoals deze gewoon. Je lokt verantwoording of discussie uit die 100 % off-topic is zonder enige context of verwijzing, gewoon een losse roep. Als je dit ganse topic bestudeerd had zodat je een juist beeld kreeg van de context, en dan onderbouwde opmerkingen maakte sta/stond ik hier voor open.
Trouwens heel de spanning en eventuele misverstanden was opgelost tussen betrokkenen zelf.
Dus jouw oppervlakkige opmerking na de feiten is alleen storend. Ik ervaar mijn eigen reactie hier zelfs als storend en uitsluitend getriggerd door hetgeen volgt.
De meeste vaste bezoekers die het forum enigszins volgen weten wel ongeveer wie en wat ik ben.

De reden dat ik wel reageer nu is dat geluidforum deze opmerking van jou wel in zijn quote (citaat) overneemt, maar er verder niets mee doet. Hier kan ik alles of niets uit concluderen. Staat dit hier als vergissing of met een bedoeling?
Quotes dienen normaal ter ondersteuning van argumenten of reacties.

Verder vind ik Fawlty Towers een enorm leuk programma. Dus jouw link hiermee heeft ook iets grappig, al heb jij hem zo niet bedoeld.


http://www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0&feature=player_embedded


Laatst aangepast door Eric Desart op Do Mei 10, 2012 5:28 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 8:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote is ingekort, was inderdaad 'lui' overgenomen, het ging uiteraard om de geluidsgerelateerde vraag van Lara. Op haar andere opmerking kun jij, Eric, prima zelf reageren, zoals je hierboven laat zien.

Verder volledig met je eens, inclusief de bemerking dat Fawlty Towers een briljante serie was (en blijft).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
oude0127
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2010 12:17 pm    Onderwerp: Re: Hoge toon rondom het huis Reageer met quote

Anonymous schreef:
Sinds kort hoor ik een hele hoge toon rondom het huis. Het is hoorbaar rondom het gehele huizenblok waar ik woon. Wat kan het zijn?

Weet iemand wat dit kan zijn? Het is moeilijk om het geluid te kunnen lokaliseren


Ja, ik heb er ook last van en ben erachter, dit is een zogenaamde tuinwachter wat meestal gebruikt word om katten te verjagen, een apparaat wat werkt als er wat beweegt, iemand zal het zeker in zijn tuin hebben. Wij hebben hier al onenigeid mee met de buren om dit zachter te zetten maar ze horen het zelf niet (zoa;s veel mensen niet) en draaien het volume hard!!
De politie kan niets doen en nu ben ik bezig met zoeken naar mogelijkheden om dit aan te pakken want gesprekken met deze buren leveren niets op!! succe!!
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2010 2:32 pm    Onderwerp: Re: Hoge toon rondom het huis Reageer met quote

oude0127 schreef:
Anonymous schreef:
Sinds kort hoor ik een hele hoge toon rondom het huis. Het is hoorbaar rondom het gehele huizenblok waar ik woon. Wat kan het zijn?
Weet iemand wat dit kan zijn? Het is moeilijk om het geluid te kunnen lokaliseren
Ja, ik heb er ook last van en ben erachter, dit is een zogenaamde tuinwachter wat meestal gebruikt word om katten te verjagen, een apparaat wat werkt als er wat beweegt, iemand zal het zeker in zijn tuin hebben.

Het is steeds nuttig om het volledig topic te lezen. Dan zou je zien dat het hier hoegenaamd NIET over een tuinwachter, of welk aanverwant apparaat ook, gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mosquito op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/558710419

Geen relatie met de verkoper, geen oordeel over ethisch verantwoord en alle Marktplaats-aankopen op eigen risico, er zijn daar veel gekken en oplichters actief, helaas!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2012 11:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Boek (ook als digiboek beschikbaar) over Hyperacusis : Overgevoelig Voor Geluid - Leven Met Hyperacusis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Klaas Piening
Gast





BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2012 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Boek (ook als digiboek beschikbaar) over Hyperacusis : Overgevoelig Voor Geluid - Leven Met Hyperacusis


En als je na het aanklikken van de link bij de boekenleverancier bent aangekomen, toets dan in het zoekvak boven aan de pagina ook eens de zoekterm "tinnitus". Blijken er over dit fenomeen ook een aantal boeken te zijn waar je interessante informatie in kunt vinden.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2012 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klaas Piening schreef:
Geluidforum schreef:
Boek (ook als digiboek beschikbaar) over Hyperacusis : Overgevoelig Voor Geluid - Leven Met Hyperacusis


En als je na het aanklikken van de link bij de boekenleverancier bent aangekomen, toets dan in het zoekvak boven aan de pagina ook eens de zoekterm "tinnitus". Blijken er over dit fenomeen ook een aantal boeken te zijn waar je interessante informatie in kunt vinden.


Tips zijn welkom, mocht je Tinnitus-boeken kunnen aanraden, Klaas!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2012 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Klaas Piening schreef:
Geluidforum schreef:
Boek (ook als digiboek beschikbaar) over Hyperacusis : Overgevoelig Voor Geluid - Leven Met Hyperacusis


En als je na het aanklikken van de link bij de boekenleverancier bent aangekomen, toets dan in het zoekvak boven aan de pagina ook eens de zoekterm "tinnitus". Blijken er over dit fenomeen ook een aantal boeken te zijn waar je interessante informatie in kunt vinden.

Tips zijn welkom, mocht je Tinnitus-boeken kunnen aanraden, Klaas!

Hier is een boeiend boek:

Michel Follet is een TV presentator die zeer veel waardering en respect oproept.
Het is de eerste bekende Vlaming die Tinnitus naar buiten bracht en bespreekbaar. Het taboe doorbrak dat het iets was dat tussen je hoofd zat (in negatieve zin = gek zijn, je hoort dingen die er niet zijn).
http://www.atv.be/medewerkers/michel-follet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Follet

Die heeft een boek geschreven om dit taboe te doorbreken (niet vanuit medisch standpunt):
Oorlog in het hoofd
http://www.michelfollet.be/oorlog.php
Die heeft beide: tinnitus en hyperacusis (gaat vaker samen)

Op de tinnitus pagina van Wiki staan een hele lijst met bekende tinnituslijders:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus#Bekende_tinnituslijders

Ik heb bijzonder waardering voor die kerel: bescheiden, intelligent, eerlijk en warm. Een man met een hart. Hij is ook peter van de Vlaamse vereniging voor tinnituspatiënten.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.