Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoge toon rondom het huis
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2010 11:38 pm    Onderwerp: Hoge toon rondom het huis Reageer met quote

Sinds kort hoor ik een hele hoge toon rondom het huis. Het is hoorbaar rondom het gehele huizenblok waar ik woon. Wat kan het zijn?

Weet iemand wat dit kan zijn? Het is moeilijk om het geluid te kunnen lokaliseren
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2010 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je beseft dat met deze gegevens dat gewoon gokken wordt niet?

Als jij nu meer beschrijvingen geeft wat je juist waar hoort, en waar niet, waar harder, waar stiller, wanneer ..............................

Zo kunnen we haast evengoed met een vogelpik werpen.
Een antwoord kan nooit duidelijker zijn dan de vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 2:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja meer kan ik niet vertellen dat een ultra hoge toon hoor. Deze toon hoor ik tot wel 200 meter schat ik. De toon is overal even hard en neemt na die afstand af.

Zoals ik al zei ik kan het moeilijk lokaliseren. Zeer snerpend geluid is het. Dus als ik het goed begrijp kan niemand er achter komen?

Dus iemand kan sterke pieptoon gaan uitzenden zonder dat iemand er achter kan komen? Dat wordt dan een mooie zaak, kan ik wel geld mee verdienen denk ik! Is er ook iets mogelijk met een geluidsmeter o.i.d.? Ik ben ten einde raad!!!!!
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 10:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:

Zoals ik al zei ik kan het moeilijk lokaliseren. Zeer snerpend geluid is het. Dus als ik het goed begrijp kan niemand er achter komen?

Dus iemand kan sterke pieptoon gaan uitzenden zonder dat iemand er achter kan komen? Dat wordt dan een mooie zaak, kan ik wel geld mee verdienen denk ik! Is er ook iets mogelijk met een geluidsmeter o.i.d.? Ik ben ten einde raad!!!!!

Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Met je uitleg zou men al kunnen vermoeden dat het niet met Tinnitus te maken heeft.
Dat je het overal rond een blok hoort wijst erop dat het geen laaggeplaatste puntbron is.

Per definitie gaat een expert een geluidsmeter gebruiken, maar die heeft een uitgebreide akoestische kennis in zijn hoofd en weet hoe hij dingen moet opsporen en identificeren.

Als je ten einde raad bent moet je er een expert bijhalen, op dezelfde manier dan wanneer je je ziek voelt, en niet weet waar je aan toe bent, naar een dokter gaat.
Op basis van jouw info is dit geen simpel ding om jou even te sturen, zelfs al heb jij een meter.
Een meter maakt je geen akoestisch expert, maar een akoestisch expert gebruikt een meter, juist zoals een stethoscoop je geen dokter maakt, maar een dokter wel een stethoscoop gebruikt.

Adviesbureaus geluid vindt je hier: http://www.adviseurs-geluid.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda.
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

En dan ,zijn er bedrijven in de buurt en ben je de enige die het hoort of zijn er familieleden/buren die het ook horen? Question
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Twisted Evil Linda is aan een Tinnitus onderzoek bezig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Linda als het bedrijven zijn zou, ZEKER MET EEN HOGE TOON, die gebouwenblok als afscherming dienen en zou de richting dus snel duidelijk worden, en nam het ook niet af rond de gebouwenblok, maar zou het identificeerbaar uit een bepaalde richting komen.
Hoge tonen zijn zeer richtingsgevoelig.
Die gevels zouden geluid kunnen aftralen, maar dan is het gebrek aan localisatie, en het ganse idee reeds hoogst onwaarschijnlijk.

Het zou al hoog uit de lucht kunnen komen? Kabels? Wat anders?

En Tinnitus heb je niet in beperkte omlijnde zone.

Het is gewoon haast onmogelijk om op basis van deze info wat te zeggen, in hoever hier subjectieve of objectieve dingen spelen (dit is niet beoordelend bedoeld).
Als ik een expert adviseer is dat op enkele seconden, als akoesticus, een encyclopedie aan mogelijkheden afgescand worden in mijn hoofd, en dan denk: zonder te gaan kijken is dit een beetje als een garagist bellen en zeggen: "mijn auto rijdt niet meer, ik ken er niets van, weet niet waarom en weet niet waar ik moet naar kijken, maar wat moet ik doen?"

Maar misschien is het goed dat je even doorvraagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 11:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry meer informatie heb ik niet. Ik wil je graag in alle informatie voorzien. Op de plek waar de hangjongeren zitten op een bruggetje daar hoor ik die hoge fluit toon het hardst. Politie doet niets want die hoorde dat signaal niet. De agent in kwestie ie 50 jaar. Volgens zijn eigen zeggen had hij een gehoortest gedaan en was alles goed. Tsja, de mensen die deze toon horen dit normaliter alleen onder de 25 jaar.
Naar boven
Linda.
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Twisted Evil Linda is aan een Tinnitus onderzoek bezig.....Maar misschien is het goed dat je even doorvraagt.

Van mij zal je de benaming Tinnitus niet snel horen want ik wil mensen niet zomaar in een hokje stoppen. Exclamation Maar gewoon verder doorvragen helpt soms om de oorzaak te achterhalen en aandacht doet ook wonderen om het van je af te kunnen schrijven. Smile
Naar boven
Linda.
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Op de plek waar de hangjongeren zitten op een bruggetje daar hoor ik die hoge fluit toon het hardst.......Tsja, de mensen die deze toon horen dit normaliter alleen onder de 25 jaar.

Gevalletje Mosquito? Idea Heb je toevallig iets gehoord bij de gemeente/woningbouwvereniging of dat ze daar werken met een Mosquito?
Probeer de Mosquito test of deze freemosquitoringtone.org.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda,

Smile Ik weet dat het hoe dan ook fijn bedoeld is ...

Gewoon info (maar dat weet je reeds). Als wij (de experts hier in het forum) over Tinnitus praten is dit niet om mensen in een hokje te plaatsen (fantoom geluiden zijn even reëel en bestaand dan andere geluiden) maar omdat je dan makkelijker kan linken naar bronnen en referenties die betrokken situatie duidelijk omschrijven en in een juiste context plaatsen.

Het kan even veilig zijn voor mensen om te kijken of dit (beter omschreven) herkenbaar is voor hen of niet. Een wiki is per definitie NOOIT be- of veroordelend maar beschrijvend.

Als je mijn originele reactie kijkt zal je merken dat de vraag naar mogelijke tinnitus hier ook in verwerkt zit, en dat gast, in zover hierop juist geantwoord is (blijft inderdaad een vraag) in feite zelf tinnitus uitgeschakeld heeft.

Toch heb je gelijk dat je hier op jouw manier een tweede check op doet, aangezien strikt fysisch hier geen duidelijke situatie beschreven staat.

En verder is je houding naar, en de ruimte die je geeft aan mensen zeer prettig.

Wel lijkt het belangrijk dat het hier hoofdzakelijk een geluidforum betreft met enige randverschijnselen, zonder dat deze randverschijnselen dominant worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 12:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Sorry meer informatie heb ik niet. Ik wil je graag in alle informatie voorzien. Op de plek waar de hangjongeren zitten op een bruggetje daar hoor ik die hoge fluit toon het hardst. Politie doet niets want die hoorde dat signaal niet. De agent in kwestie ie 50 jaar. Volgens zijn eigen zeggen had hij een gehoortest gedaan en was alles goed. Tsja, de mensen die deze toon horen dit normaliter alleen onder de 25 jaar.

Dit is wel ZEER belangrijke informatie die je NIET gaf.

Dit zet dit topic in een totaal ander licht. En hoe klopt dat dan met "rond het volledig blok". Is dat een bruggetje dat rond het volledig blok staat (niet voor te stellen)?
Staat aan elke ingang van de diverse delen van dat blok zo'n mosquito?
Je moet eens leren vragen juist en duidelijk te stellen en omschrijven, ten eerste voor jezelf om een juist antwoord te KUNNEN krijgen, en ten tweede uit respect voor diegenen die proberen te helpen.
Ik heb jou zéér duidelijk om betere beschrijving gevraagd met mijn eerste reactie.

Eric Desart schreef:
......denk: zonder te gaan kijken is dit een beetje als een garagist bellen en zeggen: "mijn auto rijdt niet meer, ik ken er niets van, weet niet waarom en weet niet waar ik moet naar kijken, maar wat moet ik doen?"
Wat jij nu doet is na die garagist massa's pogingen deed om betrokkene te helpen, dat betrokkene plots zegt:
"En ja, misschien is het ook nuttig om te weten dat mijn benzinetank leeg is."

Buiten de links van Linda is hier reeds een uitgebreide topic over de Mosquito. ALS het hier over gaat wordt de discussie iets totaal anders.


Laatst aangepast door Eric Desart op Ma Aug 16, 2010 12:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda.
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 12:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp wat je bedoeld ,maar vaak wordt alleen Tinnitus vermeld terwijl er ook een andere vorm is nl. Hyperacusis wat overgevoeligheid is voor bepaalde geluiden.
Dit heb ik dankzij een eerder topic geleerd van jou en heb daar zelf last van. Sad
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2010 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag is een ambtenaar van de gemeente langs geweest. Hij heeft een straat verderop kunnen constateren dat daar een zogenaamde katterverjager aanwezig is. Deze maakt een "ultrasone" geluid.

Maar deze woning is hemelsbreed 123 meter van elkaar verwijderd. Verder onderzoek komt er niet van de gemeente. In het park hoor ik ook duidelijk hoge fluittoon. Maar dat hoort de ambtenaar niet dus gaan ze ook geen geluidsmetingen verrichten.

Woning:

Rijtjes woning en achter zijn er ook weer huizen. Het bruggetje bevind zich op denk ik 75 meter afstand. Volgens de ambtenaar zou dat de achterburen mogelijk kunnen zijn. Bereik van een dergelijk apparaat heeft zo een 20 meter.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2010 1:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is nu eigenlijk jouw vraag?

We kunnen van hieruit toch geen juiste inventaris maken van de problemen uit jouw omgeving?
Als je ergens een meter kan vinden die tot 20000 Hz meet kan je dit zelf opsporen (of een adviesbureau inhuren). De mosquito ligt rond de 17000 Hz, en inderdaad oudere mensen horen dat niet. Dus meten.
Hoe oud ben jij eigenlijk? Ben jij daar een eigenaar?

Gerechtelijk kan je stappen ondernemen tegen dergelijke dingen als de gemeente je niet helpt, maar dat zijn complexe procedures.
Je kan zelfs tegen de gemeente zelf procederen. Dit is een dubbele bedoening in Nederland. Zelfs als de gemeente het toelaat via het APV (gemeentelijke reglementering), maar je kan aantonen dat je benadeelde partij bent, door het feit dat dit niet toegelaten en geregeld is via de nationale wetgeving, kan dus een beslissing van de gemeente voor individuele gevallen ongedaan gemaakt worden, zonder dat het APV dat het toelaat gewijzigd moet worden.
In wezen is dat in Nederland een dikke soep. Je moet voor individuelen gevallen voor de rechter kunnen aantonen dat je benadeelde partij bent.
Dus je kunt best zelf meten en hopen dat de Gemeente helpt.

Maar voor je gelijk wat doet moet jij een grondige inventaris met juiste beschrijvingen hebben van al de problemen waar jij last van hebt.
En dat moet dan wel een pak exacter dan wat je tot nu deed.
Als dat bruggetje op 75 m ligt en dat ding is storend hoorbaar tot op 20 m van dat toestel, zal jij moeten aantonen op welke manier jij daar last van hebt. Moet jij op of aan dat bruggetje zijn? Hoelang en hoeveel? Enz. ......
Wat staat hierover in het APV?

Heb je als eens naar die Mosquito gezocht/gekeken?
Als je deze topic eens doorbladerd ....
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=863
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2010 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morgen komt iemand langs om de boel op te meten. Hopelijk kan dit hoofdstuk dan gesloten worden. Ik woon vlakbij een zwembad. Volgens een geluidsmeter bedrijf kan daar een frequentiewisselaar voor de ventilatoren inzitten?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.