Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Akoestische Kwaliteit klaslokalen (BO/VO)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 16, 2010 6:24 am    Onderwerp: Akoestische Kwaliteit klaslokalen (BO/VO) Reageer met quote

Ik ben informatie aan het verzamelen over een artikel omtrent akoestiek, spraakverstaanbaarheid, nagalm en achtergrondgeluid in klaslokalen.

Veel beschikbare informatie en onderzoeken zijn Amerikaans (uitgaand van klassen met een hinderlijk brommende airco Wink), Engels, Nieuw-Zeelands en Belgisch. Nederlandse publicaties over dit onderwerp (behoudens commerciële, bijvoorbeeld van Ecophon), kom ik niet tegen.

Weet iemand Nederlandse info (onderzoeken, richtlijnen anders dan die van de RGD)? Bij voorbaat dank!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Mei 16, 2010 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jij praat over Nederlandse info. Smile Dit kan zowel op Nederlandstalige als Nederland als land terugslaan:

Hoe dan ook, voorlopig reeds (ik kijk nog wel even verder ook, moet weg nu):
http://www.kuleuven.be/bwf/projects/klaslokalen/

Site, linker menu en sublinks een beetje afzoeken.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2010 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad erg onduidelijk van me. Ik bedoel Nederlandse publicaties, dus geen Belgische Wink (de publicaties van KU Leuven ken ik)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2010 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum.

Ik heb ettelijke Nederlandse dingen gevonden, maar geen van hen verwijst naar duidelijke Nederlandse officiële voorschriften.
Meer algemene beschrijvingen en referenties naar goede akoestiek in het algemeen, de Amerikaanse studies, externe referenties enz.

Het zou leuk zijn dat de goede dingen die jij zou vinden dat je die hier ook zet.
Dan hebben we een topic waar interessante dingen van klaslokaal akoestiek bij elkaar komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2010 7:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Het zou leuk zijn dat de goede dingen die jij zou vinden dat je die hier ook zet.
Dan hebben we een topic waar interessante dingen van klaslokaal akoestiek bij elkaar komt.


Ik zal t.z.t. het artikel, mét de gebruikte (internet)bronnen gelinkt, zéker hier op het forum plaatsen...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.