Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

conclusie geluidstest

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
biessieturf
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2011 2:20 pm    Onderwerp: conclusie geluidstest Reageer met quote

Conclusie van de geluidstest=
De gemeten en berekende contactgeluidsisolatie-index voldoet tevens niet aan de aanbevolen richtlijn ico=10dB, inclusief vloerafwerking uit de richtlijn van de NSG. De overschrijding van deze richtlijn bedraagt max. 3 dB

De woningbouwver. zegt dat de vloer voldoet aan de bouweisen en dat klopt, maar in het huurcontract staat dat onder een houtenvloer een een geluidsisolerende laag, met totaal 10dB demping moet worden aangebracht.

Bijna dagelijks ervaar ik geluidsoverlast door contactgeluid.

Wie heeft er nu gelijk en wat kan ik doen? Evil or Very Mad
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2011 6:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoort dit ergens bij, of relateert dit aan een vroeger topic?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2011 8:50 pm    Onderwerp: Re: conclusie geluidstest Reageer met quote

biessieturf schreef:
Conclusie van de geluidstest=
De gemeten en berekende contactgeluidsisolatie-index voldoet tevens niet aan de aanbevolen richtlijn ico=10dB, inclusief vloerafwerking uit de richtlijn van de NSG. De overschrijding van deze richtlijn bedraagt max. 3 dB

De woningbouwver. zegt dat de vloer voldoet aan de bouweisen en dat klopt, maar in het huurcontract staat dat onder een houtenvloer een een geluidsisolerende laag, met totaal 10dB demping moet worden aangebracht.

Bijna dagelijks ervaar ik geluidsoverlast door contactgeluid.

Wie heeft er nu gelijk en wat kan ik doen? Evil or Very Mad


Wat is de huidige vloerafwerking? Is er een ondervloer en is bekend welk type? Door wie is de vloerafwerking voorzien?

Als de bouwer geen blaam treft, is de enige eis die in het huurcontract. De NSG richtlijn is volgens mij geen eis (eventueel NSG benaderen) maar, zoals de naam zegt, een richtlijn. De eis in het huurcontract betreft een verplichting van de gebruiker van het pand en zegt verder niets over de demping van de totale vloerconstructie, voor zover ik uit je schrijven kan opmaken...

Zoals je wellicht al opmaakt uit de vraag van Eric; er zijn op het forum meerdere onderwerpen over ondervloeren. Gebruik de zoekfunctie om deze te vinden (linksboven)!

Hier verder vragen mag natuurlijk ook!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.