Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laagfrequent geluid in Groningen (wijk de Linie/Oosterpoort)
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rozemalt
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 25, 2010 4:02 pm    Onderwerp: laagfrequent geluid in Groningen (wijk de Linie/Oosterpoort) Reageer met quote

Zijn er mensen uit de wijken de Oosterpoort en De Linie in Groningen die net als ik vervelende ervaringen hebben met laagfrequent geluid in de omgeving? Het gaat om een bromtoon die vooral 's avonds en 's nachts goed te horen is (voor mij in ieder geval).

Mail je reactie naar rozemalt-apestaartje-zonnet.nl. Misschien dat we er gezamenlijk iets aan kunnen doen. Acties richting Milieudienst, GGD en de bedrijven waarvan ik vermoed dat zij het geluid produceren hebben tot nu toe weinig opgeleverd.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Mrt 25, 2010 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is zééééééééér onverstandig om je emailadres zo in een forum te plaatsen:
Je VRAAGT om spam en junk in je emailbox.

Zoekrobots zoeken het net en fora af om aan dergelijke adressen te geraken.

Het zou goed zijn moesten Moderators deze verwijderen of anonimizeren (onherkenbaar maken voor zoekrobots).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
e-sonic
Gebruiker


Sinds: 19-6-2006
Berichten: 41
Woonplaats: oosterhout

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 11:03 am    Onderwerp: hinder van bromtoon en geluid Reageer met quote

Onlangs in het nieuws,

http://nos.nl/artikel/161798-microfoons-in-tuinen-om-bromtoon.html

Uitgevoerd door het NLR, ook thuis in de grond!

groet van audiopartner esonic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ina Mijling
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 1:10 pm    Onderwerp: infrageluid Groningen Reageer met quote

C.M.Mijling
Chaologe in mens-zijn. Ervaringsdeskundige.

www.path-of-wisdom.com


"BROMTOON"
Wijken in Groningen. Wijken in Vlaardingen, Maastricht enzenzenz. Jarenlang!
Ik krijg zo het vermoeden dat de overheid mensen met ettelijk kluitjes in allerlei rietlanden stuurt. Omdat het probleem, denkt men, niet aan te pakken is.

Ik ben zelf een slachtoffer. Maart 2007: "WHAM!" Iemand zette een schakelaar om. Ik wist pas in november wat het was: INFRAGELUID en het kwam van een verwarmingsinstallatie. Iemand had da voor mij uitgevogeld op Internet. Sinds die maart heb ik veel geleerd. Je kunt mij een ervaringsdeskundige noemen. Ik ken de gevaren van infrageluid aan den lijve.
Ik had al in mei 2007 dood moeten zijn. Ik heb een inspecteur van milieu aan de deur gehad en die kwam met een geluidsmetertje. Hij mat niks en kon dus niks voor mij doen. Pas in november begreep ik dat hij met een infrageluidsmeter had moeten komen!
De klachten die ik vooral zomer 2007 voor het eerst kreeg waren: hartklachten, geheugenstoornissen, steeds moeilijker woorden kunnen vinden, evenwichtsstoornissen (ik zwalkte als een dronken vent), lichtflitsen (dat is de frequentie 19 hertz) enz.
Ik sliep in mijn auto op parkeerplaatsen langs de snelweg: dat was het veiligste. Tot ik ook daar weg moest, omdat ik overgevoelig werd voor de koelwagens. Ik probeerde 6 woningen uit met allemaal hetzelfde: ik hield het er niet uit. Op het platteland "hoorde" ik boerderijen al op een afstand van zeg 300 a 500 meter.
Telkens, bij elke nieuwe poging viel er een kwartje. Het een-na-laatste kwartje viel toen ik in de zomer van 2008 in deze flat trok. Hier is gasblokverwarming. Ik was verheugd: "in de zomer stookt niemand verwarming. Heb ik lekker een paar maanden om op te knappen." Mooi niet! Het was ellendig! Ik begreep al spoedig dat deze installatie dag en nacht warm water rondpompte. En aangezien de ketel daardoor zeer traag werkte, waren de frequenties zeer laag en dus vaak op het gevaarlijke af.
Er staat: "vooral 's avonds en 's nachts te horen". Ik kan dat verklaren sinds ik dit huis heb moeten kopen. Het zit zo: 's avonds en 's nachts brandt er weinig of geen verwarming. Dat betekent dat de pompinstallaties zeer traag werken omdat ze bijna niks te doen hebben. Dat betekent: zeer lage frequenties. Die zijn hinderlijk tot verschrikkelijk tot gevaarlijk, tot levensgevaarlijk.
Het (voorlopig?) laatste kwartje viel vorige zomer ('09). We hadden een reünie. Lekker buiten in de zon. Een splinternieuwe wijk. Geen grote gebouwen in de omtrek. Geen stadsverwarming… Ik dacht van tevoren: misschien is een woning in zo'n wijk iets voor mij! Maar ojee! de spanning was niet te harden! Ik moest de conclusie trekken: allemaal dezelfde Hr-ketel, allemaal stand-by… Dat telt bij elkaar op!

Wat Groningen, Vlaardingen, Maastricht enz betreft: ik vraag me af: ze hebben járen last van die brom (je zegt niet zomaar: "pokkeherrie van een bromtoon!) Waarom wordt er NU PAS naar gekeken? Ik vraag me dus af:
- hoeveel van de bewoners zitten aan de slaapmiddelen, want dat is het ergste: je kunt niet slapen of je wordt om de haverklap wakkergebromd;
- Ook vraag ik me af: hoeveel mensen hebben een hartaanval of –stilstand gekregen
- Hoeveel miskramen zijn er geweest?
- Hoeveel mensen hebben zelfmoord gepleegd omdat het niet meer te harden was? Ik heb zelf verscheidene malen op het punt gestaan…
- Hoeveel kinderen hebben ontwikkelingsachterstand?
- Hoeveel mensen zijn veel te vroeg gaan dementeren?
- Hoeveel mensen zijn in de WAO terechtgekomen,
- of in psychiatrische inrichtingen? Want je wordt ook nog eens voor gek verklaard! Bv."als je last hebt van lichtflitsen en de medische molen wijst niks aan, word je voor gek verklaard, terwijl het een apparaat is waardoor je lichtflitsen ziet!
Gelukkig heb ik een excellente homeopathische en orthomoleculaire therapeute. Voor haar was dit ook nieuw, maar ik leef nog steeds. Ik sta letterlijk stijf van de homeopathie en de ortho. Als dat wegvalt, ben ik te dode opgeschreven.
De reguliere geneeskunde weet hier geen raad op. Ook heb ik nog niets gemerkt van een actie van deze genezers om dit aan te pakken.

Ik heb een paar conclusies getrokken. Dingen die kunnen en moeten om alles te veranderen;
1. geen blokverwarming meer en ook geen wijkverwarming. Iedereen een eigen unit;
2. deze units moeten een verschillende potentie hebben. Ze moeten nooit gelijklopen om optellen te voorkomen;
3. deze units moeten geen stand-by hebben, maar moeten afslaan als er geen warm water of verwarming nodig is. Dit lijkt enorm veel stappen terug, maar er zit niks anders op.

Voor grote gebouwen is het moeilijker. Daar zullen de enorme ketels en pompinstallaties toch ook aangepast moeten worden. Misschien werkt dit: kleinere motoren, zodat die altijd harder moeten werken. Zodra zo'n kleinere motor toch de gevarenzone van onder de 30 hertz bereikt, wordt er overgeschakeld op nòg een kleinere motor. Eigenlijk allemaal heel simpel. Het kost alleen wel een berg geld. Maar al die zieken en WOA-ers, die dementerenden, die psychiatrische patiënten ook!
Ina Mijling
Altijd bereid tot een gesprek!
Naar boven
Linda
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ina wat jij hier schrijft is wel erg kort door de bocht. Confused Ook ik heb last van Laag Frequent geluid maar dat wordt bij mij niet veroorzaakt door HR-ketels maar door een centraal-luchtafzuigsysteem bij mijn buren die hier niets aan willen doen.Zo kan bij iedereen iets anders de oorzaak zijn van LF-geluid.
Waarschijnlijk hebben we ook te maken met een overgevoeligheid voor bepaalde geluiden zie de volgende link > http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperacusis .
Voor meer informatie kijk eens naar de pdf van help ik hoor een bromtoon > http://www.meldpuntgezondheidenmilieu.nl/documenten/lfgeluid/0802%20brochure_bromtoon.pdf
En wat er door de verschillende instanties er tegen gedaan kan worden maar niet gebeurt deze link > http://nsg.nl/showpdf.php?fileid=75.
Het grootste probleem voor ons is dat niet iedereen dit hoort en wij daardoor niet altijd serieus worden genomen........helaas. Sad
Probeer maar eens als particulier een bedrijf te vinden die geluidsmetingen willen doen van LF,dat is een onbegonnen zaak. Mad

@ rozemalt,succes met je actie en laat nog eens horen hoe het is afgelopen.
Kunnen anderen misschien ook wat aan hebben.
Naar boven
Linda
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

p.s.
Ina na jouw website bekeken te hebben was mijn bericht hierboven overbodig aangezien je
al veel informatie verzameld hebt.Kunnen we niet 40 jaar teruggaan in de tijd toen bestonden
al die LF-opwekkende apparatuur nog niet. Wink
Ben alleen niet zo te spreken over vage therapeuten die veel geld kosten.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 8:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
p.s.
Ina na jouw website bekeken te hebben was mijn bericht hierboven overbodig aangezien je al veel informatie verzameld hebt.Kunnen we niet 40 jaar teruggaan in de tijd toen bestonden al die LF-opwekkende apparatuur nog niet. Wink


Sorry, maar waar op die (chaologisch) onoverzichtelijke site gaat het over LF geluid?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 9:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier > http://www.path-of-wisdom.com/rest/links.htm bij "DWARS DOOR JE HARSES". Wink
Alleen worden veel teksten uit hun context gehaald en is het een mening van 1 persoon.


Chaologisch...........uhhh,synoniem van chaotisch? Rolling Eyes
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 9:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ina Mijling noemt zichzelf 'Chaologe' (zie hierboven), vandaar dus Wink

Haar site vind ik ook wat chaotisch...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
Hier > http://www.path-of-wisdom.com/rest/links.htm bij "DWARS DOOR JE HARSES". Wink
Alleen worden veel teksten uit hun context gehaald en is het een mening van 1 persoon.

Weet je: Als mensen zich zouden beperken tot dat te schrijven waar ze echt ervaring of last mee hebben kunnen ze makkelijker ernstig genomen worden, dan wanneer ze daar een eigen verzonnen pseudo-wetenschappelijk kleedje aan geven, waardoor het ganse verhaal ongeloofwaardig wordt.
Quote:
TRILLINGSGETAL

Het is in de "alternatieve" wereld allang bekend dat organen ieder een eigen trillingsgetal hebben. Ze hebben immers ook moleculen, atomen, protonen enz. die de hele dag bibberen. Heeft nou een straling of geluid ook zo'n trillingsgetal dan wordt zo'n orgaan geraakt, of de straling nou sterk is of zwak. Bij zwakke straling (of geluid) duurt het allen wat langer. Zo heeft ook elke ziekte eigen trillingsgetal. Alsook virussen, bacteriën enz.

Krijg je nou van een apparaat: een combiketel, een houtbewerkingsmachine, een airco, of een zendmast, een trilingspatroon in je lijf van maagkanker of slaapgebrek of zenuwontsteking, parkinson, terugdringing van vitamine A, aantasting van bloedcelconstructie, hartopfokken. of weetikwat, dan krijg je zo'n ziekte. Dat is toch logisch!
Zelfs medische discussies bij de kapper onder de haardroger hebben een hoger niveau. Ze gebruiken alleen minder chique woorden.

Linda schreef:

Probeer maar eens als particulier een bedrijf te vinden die geluidsmetingen willen doen van LF,dat is een onbegonnen zaak. Mad

Linda, als jij bereid bent te betalen, kan jij (haast) even gemakkelijk een bedrijf vinden dat dergelijke metingen wil doen dan een niet-particulier.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Als mensen zich zouden beperken tot dat te schrijven waar ze echt ervaring mee hebben kunnen ze makkelijker ernstig genomen worden, dan wanneer ze daar een eigen verzonnen pseudo-wetenschappelijk kleedje aan geven, waardoor het ganse verhaal ongeloofwaardig wordt.
 

En door dit soort eenzijdige informatie(van die site) wordt er een hele grote groep mensen ongeloofwaardig bevonden.Sad
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 1:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook even overwogen de genoemde site weg te *editten*, maar dat zou de discussie nóg onduidelijker maken.

Verder sluit ik mij aan bij Eric. Erg wetenschappelijk is het in elk geval niet. Ik vraag me zelfs af of het pseudo-wetenschap mag heten...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda.
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 3:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Zelfs medische discussies bij de kapper onder de haardroger hebben een hoger niveau.

Welke kapper ga jij heen? Wink
Quote:
Linda, als jij bereid bent te betalen, kan jij (haast) even gemakkelijk een bedrijf vinden dat dergelijke metingen wil doen dan een niet-particulier. 

Hoeveel gaat dat kosten en heb je adressen? Question
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.luchtnieuws.nl/index.php/Adviesbureaus

kijk naar de codes onderaan om te kijken wie wat doet.
Hoeveel kost dit: dat is gewoon afhankelijk van de moeilijkheidsgraad, je verwachtingen enz.

Als je bronopsporing wenst kan dit complex worden, of zeer eenvoudig.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
http://www.luchtnieuws.nl/index.php/Adviesbureaus

kijk naar de codes onderaan om te kijken wie wat doet.
Hoeveel kost dit: dat is gewoon afhankelijk van de moeilijkheidsgraad, je verwachtingen enz.

Als je bronopsporing wenst kan dit complex worden, of zeer eenvoudig.
 


Codes G, L, V en T dan, Eric? Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.