Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Regelmatige overlast van evenementen met "muziek"!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Herman



Sinds: 9-1-2014
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 2:21 pm    Onderwerp: Regelmatige overlast van evenementen met "muziek"! Reageer met quote

7 januari 2014

Ik hoop dat ik dit op een goed forum zet, anders maar verplaatsen.

Ik woon ongeveer 20 jaar in een 55 plus huurflat van de woningbouwvereniging en die flat ligt aan een plein waar eenmaal in de week markt is en voor de rest was het altijd parkeerterrein. Niks mis mee.....maar er ging rondom het plein gesloopt worden en nieuwbouw gepleegd. Het plein werd afgesloten als parkeerterrein en ligt sinds jaar en dag doelloos, op de jaarlijkse kermis en ijsbaan na en nog wat activiteiten. Bij die activiteiten hoort tegenwoordig "muziek" en gegil en geschreeuw en een hoop herrie. In de zomer kunnen we niet meer rustig op het balkon zitten lezen en zelfs in de huiskamer kan je elkaar haast niet verstaan.

Er wordt gezegd door de gemeente dat het geluid binnen de normen blijft. Nou, voor ons niet. En nu is het plan opgevat om het plein op te knappen en er moeten meer activiteiten gaan plaats vinden, uiteraard gepaard gaande met wat ik hier boven schreef.

Mijn vraag is: Moet ik nu mijn woongenot, wat het eerst zeer zeker is geweest, nu laten bederven omdat ik verplicht ben om die "herrie" aan te horen?

Ik zou nu het liefst gaan verhuizen naar een flat die achter ons ligt en waar het geluid niet te horen is, maar door de inkomensgrens van tegenwoordig kom ik niet in aanmerking om daar een woning te huren. Ik zit bruto net boven de grens, en kopen gaat ook niet op mijn leeftijd, want daar heb ik het geld niet voor. Ik voel me gevangene die verplicht is te blijven wonen waar ik nu eigenlijk weg wil vanwege de steeds meer toenemende activiteiten, waar wij niet om geven en waar ook geen sprake van was toen wij in de flat gingen wonen. Ik wordt er shaggerijnig van en in mijn hoofd ontstaat chaos en ik slik al veel antidepressivia. Kan de gemeente ons dit aandoen? Ik kan bij mij thuis toch ook de muziek of wat dan ook niet zo hard zetten dat de buren er last van hebben?

Wat kunnen we doen, want dit houden we niet vol!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben bang dat je hier weinig tegen kan ondernemen of je zou meer omwonenden moeten vinden die samen willen werken aan een protest bij de gemeente tegen deze activiteiten/geluidhinder.
Je kan starten met informatie van infomil.nl waar je enkele links vind.
Of googelen op "Geluid Evenementen buiten een inrichting" + naam van je gemeente.
Dan kom je vanzelf op de informatie van het APV van jouw gemeente waar dat in geregeld is.
Je zal daar waarschijnlijk lezen dat er een maximaal aantal evenementen georganiseerd mogen worden van 12 X per jaar.
Zie ook enkele praktijkvoorbeelden op praktijkvoorbeelden.vng.nl.
Kijk even op zoekdienst.overheid.nl of jouw gemeente daar bij staat aan linkerkant bij "meer uitgevers" met hun beleidsnota over dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 11:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda wordt steeds professioneler Very Happy .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 1:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ Bert ,wist je dat niet dan........Linda de professionele googelaarster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.