Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoge fluittoon? (Kattenverjager)
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 11:37 am    Onderwerp: Hoge fluittoon? (Kattenverjager) Reageer met quote

Telkens als ik mijn huis binnen ga hoor ik een hoge fluittoon. Dat geluid slaat nogal in op mijn gehoor. In eerste instantie wist ik niet waar dat geluid vandaan kwam. Blijkt het uit een kleine appaarat vandaan te komen. Irritante is dat het apparaat steeds geactiveerd wordt zodra ik naar binnen wil gaan? Wat dient dit voor?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor apparaat? Kan de stekker eruit? Bewegingssensor? Brandmelder?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 3:24 pm    Onderwerp: Hierbij foto Reageer met quote



Zit geen stekker bij o.i.d.? Deze foto is bij hun in de achtertuin waar precies zo'n apparaat staat. Die horen we alleen als onze buren in de tuin aan de wandel zijn of zitten.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 3:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kattenverjager. Buren vragen minimaal de andere richting op te draaien. Onze forum-Don-Quichote heeft over dit apparaat en de strijd ertegen (zijn strijd) al ruim 100 berichten geplaatst.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 3:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk is dat..... Hopen dat ze het willen omdraaien. Zal nogmaals met ze in gesprek gaan.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 3:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Leuk is dat..... Hopen dat ze het willen omdraaien. Zal nogmaals met ze in gesprek gaan.


http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=1480
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn de eigenaar van het toestel. Wij vinden het een inbreuk op onze privacy dat hiervan een foto is gemaakt. Wij hebben het forum bericht doorgekregen van de desbetreffende buren. Wij zijn geenzins van plan het toestel te veranderen van opstelling. Dat zij overlast ervaren van de door ons gebruikte toestel is hun probleem niet de onze.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maken al die kattenverjagerfetisjisten dezelfde stijlfouten als ze schrijven, of zie ik hier een prachtig complot? Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Apr 05, 2015 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, stijlfouten... Vroeger alleen op Hyves, maar nu versplinterd over vele online platformen naar het zich laat aanzien.

Ik doe IP checks op de berichten en zie hier (nog) geen verdachte overlap (waar dit eerder wél eens het geval is geweest inderdaad)...

Vraag me vooral af of de starter van dit onderwerp eigenaar van één of meerdere katten is. Ik vraag me ook af of die apparaten nu echt werken. Misschien een dubbelgeslepen complot van de producent? Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Apr 06, 2015 10:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het werkt wisselend. Sommige katten zullen wel doof zijn geworden door dat geluid. Ik wilde in de tuin even gaan schoffelen. Dat word helemaal een ramp omdat het toestel vlak naast me staat. Ik heb wat aan de knoppen gedraaid. De buren zijn nu niet thuis. Er zitten een paar standen op. Maar welke ik ook probeer het haalt niet veel uit behalve dat de toon nog hoger wordt en irritanter. De gemeente wil wel een geluidsmeting doen maar waarschuwt ons wel dat dit ook tegen ons kan werken omdat de waardes mogelijk te laag zijn om te handhaven.
Naar boven
Andere gast.
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 12:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe voorkom ik dat mijn buren last hebben van mijn kat?

(Tips voor "zachte" en "harde" maatregelen)
http://www.kattenbescherming.nl/kattenvragen/faq/burenruzie


How to stop cats pissing on your car, The best cat video ever! - Craig Turner
Het effect van dit knutselproject is te zien vanaf ca. 4:30. Lees ook de aftiteling.
https://www.youtube.com/watch?v=uIbkLjjlMV8


Schrikdraadapparaat.
http://www.onlineschrikdraad.nl/schrikdraadapparaat
Handleiding:
https://static.webshopapp.com/shops/035636/files/011989707/handleiding-m1-set.pdf

Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben geen huisdieren. Ik vind dat bij dergelijke producten wel een waarschuwing bij mag dat het geluid ook hoorbaar is voor sommige mensen. Ik heb nu zachtjes muziek in de tuin aan om te kijken of het de vreselijke piep het geluid maskeert. Theoretisch zou je dus een kattenverjager in kunnen zetten tegen hangjongeren?
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2015 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op het internet vond ik een artikel dat het gepiep mag. Dus je mag kennelijk geluidshinder veroorzaken?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22437862/__Kattenverjager_mag_blijven_piepen__.html

Volgens Wilma is het geluid pas na 8 uur schadelijk voor je gezondheid. Dit terwijl ze zegt dat dat je het geluid niet kan horen? Daar waar ik toch echt dacht alles wat je niet hoort ook niet schadelijk is.


Indien linkje niet lukt:

Quote:
Kattenverjager mag blijven piepen

DEN HAAG -
Mensen die een hekel hebben aan poepende katten in hun tuin, mogen de beesten blijven verjagen met een apparaatje dat een hoge pieptoon maakt. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur en Milieu) wil de verkoop van de ultrasone kattenverjagers en de plaatsing ervan niet verbieden.

Foto: Dijkstra
Ze heeft dat donderdag aan de Tweede Kamer geschreven, in antwoord op vragen van de SP. Het apparaat is volgens Mansveld bij normaal gebruik niet schadelijk voor mensen.
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit had de apparaatjes naar aanleiding van enkele klachten onderzocht. Bij sommige toestellen werd tot op 7 meter afstand een hoge waarde gemeten. Maar pas na een blootstelling aan het geluid van 8 uur kan sprake zijn van een gezondheidsrisico. Bij normaal gebruik is dat niet het geval, aldus de staatssecretaris.
De kattenverjager produceert een toon van 21.000 hertz. Dat is nogal hoog. Mensen kunnen over het algemeen maximaal een frequentie van 20.000 hertz waarnemen, al neemt dat met de jaren af. Kinderen kunnen tonen van 20.000 hertz horen, bij 30 jaar is dat gedaald tot 15.000 en bij 60 jaar tot 12.000, legt Mansveld uit. Katten zijn wel gevoelig voor deze hoge frequenties.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Apr 13, 2015 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Destijds heb ik een e-mail gestuurd naar mevrouw Mansveld. De e-mail zou zij niet ontvangen hebben over de toonhoogte van deze piepende apparaten. Later had zij de e-mail wel gekregen maar toen had ze de antwoorden al gegeven aan de heer Jansen.

Hierbij de e-mail van de betreffende ministerie:

Quote:
Met uw onderstaande bericht via rijksoverheid.nl en met een mail aan
IenM-voorlichter mw. Sleutjes hebt u op 20 juli jl. aandacht gevraagd
voor de zgn. kattenverjagers. Namens IenM reageer ik hierbij op uw
beide mails.

De vragen die Tweede Kamerlid P. Jansen (SP) heeft gesteld en de
antwoorden van staatssecretaris Mansveld daarop zijn u bekend.
Inderdaad is in het antwoord aangegeven dat katten in principe
gevoelig zijn voor hoge frequenties. Dat neemt niet weg dat er ook
apparaten op de markt blijken te worden gebracht die een lagere toon
(kunnen) uitzenden dan de genoemde 21.000 Herz, waardoor die apparaten
sneller hinderlijk kunnen zijn voor mensen. De door u aangehaalde
"Tuinwachter" is daar een voorbeeld van. U constateert echter terecht
dat er geen Europese of nationale producteisen gelden voor dit soort
apparaten.

Maar dat er geen producteisen gelden, betekent niet dat iedereen deze
apparaten zomaar overal mag ophangen en gebruiken als dat overlast
veroorzaakt voor andere mensen. Als overleg met de bezitter van een
kattenverjager geen oplossing biedt, vormt de Algemene Plaatselijke
Verordening (APV) het belangrijkste aanknopingspunt om overlast aan te
pakken. In die APV is doorgaans een bepaling over geluidsoverlast
opgenomen. Hoe die bepaling precies luidt, kan van gemeente tot
gemeente verschillen, maar vaak zal de strekking zijn dat het verboden
is om buiten een bedrijf "op een zodanige wijze toestellen of
geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten dat
voor een omwonende of voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt"
(dit is de tekst van de modelverordening, die door veel gemeenten in
de eigen APV is overgenomen). Daarnaast zou artikel 431 van het
Wetboek van Strafrecht houvast kunnen bieden als het gaat om apparaten
die ook 's nachts geluid produceren. Misschien zullen veel mensen bij
het nachtelijke "rumoer of burengerucht" dat in dat artikel strafbaar
is gesteld, in eerste instantie geneigd zijn om aan andere soorten
geluid te denken, maar dat is niet terecht. Het Ministerie van BZK
wees in 2008 ook al op dit wetsartikel in relatie tot de zgn.
"Mosquito" waarmee op sommige plekken de aanwezigheid van hangjongeren
werd bestreden.

Al met al ligt het optreden tegen deze overlast op het pad van de
gemeente resp. de politie. De staatssecretaris van IenM heeft op dat
terrein geen bevoegdheden en kan daarin om die reden geen rol
vervullen.

Vriendelijke groeten,

Jolanda R.

Ministerie van Infrastructuur en Milieu,
DG Milieu en Internationaal/Directie Klimaat, Lucht & Geluid
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2015 11:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn bar weinig wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de effecten van deze geluiden op mens en dier. Een onderzoek toont aan dat het niet of nauwelijks effect heeft op de katten:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0168159105001383

Wel dat deze toestellen zorgen voor geluidshinder. Omdat de apparaten zo in de tuin staan worden ze dan ook vaak vernielt vanwege hoog oplopende irritaties. Zo stond enige tijd geleden in de Leeuwarder Courant. Een straat in Wolvega staat vol met van die apparaten waar je geconfronteert wordt met allerlei pieptonen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.