Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast doordreunen bassen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boucheron
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 24, 2009 5:21 pm    Onderwerp: geluidsoverlast doordreunen bassen Reageer met quote

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen.

Allereerst een schets van mijn woonsituatie, ik woon in een appartementencomplex dat eigendom is.

Sinds een paar maanden hoor ik de radio van de buren en dan met name de bassen. het is niet een paar uurtjes maar de radio gaat meestal s'ochtends 6:30 aan en s'avonds 20:00 uur uit. Het is geen hard geluid maar met name doordringende basgeluiden. Het stoort ook in zoverre dat het door het geluid van mijn radio en tv doorkomt.
Lezen kan ik niet meer omdat het zo stoort.

Ik ben op onderzoek uitgegaan en weet met hoge waarschijnlijkheid wie de veroorzakers zijn. Ik heb toen heel vriendelijk verzocht of zij er misschien rekening mee konden houden en de bassen iets minder zetten zodat ik er minder last van heb. toen verzekerde men mij dat zij dat niet waren en nooit een radio aan hadden, (als de achterdeur openstaat hoor ik hem wel). Na dit bezoekje is het een paar weken veel rustiger geweest, maar nu sinds een paar dagen is het weer als vanouds.

Mijn andere buren horen dit niet en het appartement voven hun staat al 2 jaar leeg.

Ik wil geen ruzie maar ik wil wel ook van mijn woning genieten en niet steeds met oordoppen inlopen (dit doe ik nu om rust aan mijn hoofd te hebben.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2009 12:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oordoppen helpen?
Vreemd.
Meestal helpen die NIET bij laag frequent geluid.

Technisch gezien zou je kunnen vragen of je buren boxen op de grond of aan een wand hebben.
Als ze die ontkoppelen door ze vrij op te stellen of er een opgevouwen handdoek onder te leggen, en dit helpt, dan zijn er wel goedkope manieren om dit probleem op te lossen.
Als het luchtgeluid is, wordt het moeilijker, dan moet het geluidsniveau waarschijnlijk naar beneden.

Als je buren weigeren mee te werken en ontkennen dat ze overlast veroorzaken, wordt het een vervelend touwtrekverhaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Jul 28, 2009 1:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Oordoppen helpen?
Vreemd.
Meestal helpen die NIET bij laag frequent geluid.

Waarom zeg je dit?
Als het over luchtgeluid gaat (geen tinitus verschijnselen) zijn oordoppen van goede kwaliteit lineairder dan gehoorkappen. Je moet de goede standard Bilsom of Ear pluggen maar eens proberen of de curves bekijken.
Zijn standaard dingen die met massas gebruikt worden in de industrie. Je moet ze wel goed in je oren stoppen natuurlijk.
Je moet al 'een en ander' gehoorkap hebben om in het laag zo goed te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Jul 28, 2009 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb van die dingen, maatgemaakt met 9 en 15 dB filters.
Als je die inhebt, voel je nog steeds bastonen van de kroeg tegenover je.
Zelfs als je in ear speakers in je oren hebt en muziek luistert in bed, voel je bastonen van een externe bron. Helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Maarten
Gast





BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 5:58 pm    Onderwerp: Mag niet maar toch Reageer met quote

Het is misschien niet netjes maar bij ons heeft gewerkt is bewustwording bij je buren. Dit kun je eenvoudig doen door zelf een paar uur lang de muziek goed hard aan te zetten met redelijk wat bas er in.

Veel mensen zijn zich niet bewust hoeveel geluid door kan dringen en hoe vervelend de lage tonen kunnen zijn tot dat ze het zelf ervaren.

Succes in ieder geval.

De tip om online oordopjes te kopen zal niet echt renderen voor je Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.