Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Isolatie drumlokaal

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boris
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 7:33 pm    Onderwerp: Isolatie drumlokaal Reageer met quote

Hallo,

Om m'n hobby (drummen) te kunnen uitoefenen, plan ik op vrij korte termijn een bijgebouw in onze tuin te laten bouwen dat waarschijnlijk volgende eigenschappen zal hebben:
- 11m breed op 4,5m diep
- zal gebouwd worden op 3m van ons huis, parallel met ons huis dat dus ook 11m breed is.
- zal gebouwd worden op 6m van het huis van de buren.
- zal deels in de grond zitten (pakweg 50/50).
- zal in twee gelijke delen worden verdeeld.
- de linker ruimte (van 4,5m op 5,5m) zal dienen als drumlokaal, het rechter gedeelte (met dus dezelfde afmetingen) als bureau.
- er zal een verbinding zijn tussen ons huis en het bureau. Het drumlokaal zal toegankelijk zijn via een deur vanuit het bureau.

Ik speel momenteel op een elektronische drum (in ons huis) en dat is qua geluidshinder ok, maar helaas niet 'the real thing'. De bedoeling is dat met het nieuwe drumlokaal wanneer ik akoestisch drum:
- in ons huis de drum max. licht hoorbaar is als het stil is, niet storend hoorbaar is als er bijv. een radio speelt, televisie wordt gekeken.
- niet hoorbaar is voor de buren als ze binnen zijn met gesloten ramen (dubbel glas), mag hoorbaar zijn als ze buiten op het terras zitten, maar mag dan bijv. geen rustige conversatie overstemmen.
- de ruimte binnenin akoestisch goed klinkt.
- de ruimte groot genoeg is zodat ik er ook met 2 à 3 andere muzikanten kan spelen (gitarist(en), bassist + versterkers).


Ik ben geen akoestisch expert en heb geen ambitie om dit te worden. Bovendien ben ik hopeloos onhandig. De vragen die ik heb zijn daarom de volgende:
1) Kan ik voor enkele duizenden euro's (bijv. 3 à 4) het drumlokaal *laten* isoleren zodat het aan bovenstaande voorwaarden voldoet.
2) Zo ja, wie kan mij hierbij helpen?
3) Zo neen, wat is dan ruw geschat de kostprijs waarmee ik rekening moet houden?
4) Wat zullen ruw geschat de afmetingen zijn van de binnenruimte van het drumlokaal nadat de ruimte geïsoleerd is.

Veel dank bij voorbaat voor jullie feedback.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het zeker in jouw geval heel nuttig is bij het ontwerpen van de aanbouw al rekening te laten houden met het voorgenomen gebruik. Dit betekent in de praktijk dat je een bouwkundig adviesbureau met een uitgebreide akoestische kennis in de arm moet nemen. Misschien weet iemand op www.drumforum.nl een goed adres voor een bedrijf dat dit soort zaken al eens eerder heeft gedaan?

Idealiter wil je je drumruimte geheel ontkoppelen van de rest van de bouw (en de bestaande bouw) en zijn er zeer forse eisen aan toe te passen ventilatie, beglazing en deuren. Wil je dit goed doen dan zal deze ruimte niet goedkoop zijn, maar is je enige zorg na de bouw het aanbrengen van wat absorptie om de akoestiek in je drumhok redelijk te maken.

Overigens (uiteraard Wink) zijn er ook een aantal topics over drummen op dit forum.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.