Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

resonantie bij 3-voudige wanden
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bart-jan



Sinds: 19-6-2009
Berichten: 19
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2009 9:39 am    Onderwerp: resonantie bij 3-voudige wanden Reageer met quote

Ik probeer op deze manier in contact te komen met mr. dessart.

Eerst zal ik mij even voorstellen:
Ik ben laatste jaars student bouwkunde, richting bouwfysica, en werk momenteel aan mijn afstudeeronderzoek naar de effectiviteit van doos-in-doos constructies en trilling-geisoleerde opleggingen.

De reden dat ik hier post is dat ik nergens een formule kan vinden om de fres van 3-voudige wanden te voorspellen. Op geluid.startpagina.nl vond ik een zeer helder artikel van Eric dessart met de titel ''Een beetje Geluidsisolatie ZONDER regeltjes'' d.d. 4 september 2007
link:
http://geluid.startpagina.nl/prikbord/4242809/een-beetje-geluidsisolatie-)-zonder-regeltjes

Hierin worden ook tabellen gegeven van de resonantiefrequenties van een aantal constructies. graag zou ik deze ook willen bereken voor een aantal doos-in-doos-constructies die ik momenteel onderzoek.

Hierbij mijn vraag aan Eric zou u mij alstublieft de toegepaste formule kunnen posten of/en uw excel-spreadsheet willen mailen? Het zou een grote meerwaarde aan mijn onderzoek kunnen geven aangezien ik nu de frequenties van 3-voudige wanden zit te schatten met behulp van 2-voudige systemen.

met vriendelijke groet,


Laatst aangepast door bart-jan op Vr Aug 07, 2009 9:55 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687