Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Last van ventilatie/airco van nieuw bedrijfspand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jose van baalen
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2009 10:55 am    Onderwerp: Last van ventilatie/airco van nieuw bedrijfspand Reageer met quote

Ik heb een huis gekocht in een nieuwbouwwijk Een bedrijfsverzamelgebouw was onderdeel van dit plan (2 verd); dit gebouw staat ca. 7-10m van mijn huis. 24 uur per dag bromt het ventilatie/aircosysteem. Mijn voorgevel (die uitkijkt op dit gebouw) is alleen glas: 6m ramen van onder tot boven. Helaas kan er geen een open vanwege het storende gebrom.

Precies tegenover mij zit een kapper, die in de zomer zijn 2e deur (pal tegenover mij) openzet; dus heb ik daarnaast in de zomer ook de hele dag lawaai van de kapper. Ik kan alles verstaan wat ze zeggen....Maar daar kan ik vast niks van zeggen (en dat wil ik ook niet eigenlijk.).

En op dagen als vandaag, met drukkende warmte, is het heel vervelend als er geen raam openkan.

Is hier wat tegen te doen? Kan ik in elk geval eisen dat de installatie alleen tijdens kantoortijden aanstaat? Het is ook wel een fijn om 's nachts ramen open te hebben.
Naar boven
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2009 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De airco zal moeten voldoen aan het activiteiten besluit, met in achtneming van eventuele toeslag voor tonaal geluid. Ook als het voldoet kan het dan nog steeds hinder opleveren.

Dat betekent dat de airco s nacht niet meer geluid mag maken dan 40 dB(A), gemeten (berekend) buiten vlak voor de gevel. Als er een duidelijk brom te horen is mag het s nachts maar 35 dB(A) zijn. In een rustige omgeving is dat nog steeds goed hoorbaar.

De kapper zul je, vrees ik, voor lief moeten nemen, tenzij ze daar binnen muziek afspelen.
_________________
Technisch Bureau van Eeden - www.tbve.nl - Lawaaibestrijding, geluidsmeting, advies en onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.