Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Wandisolatie en geluidsbinnenniveau.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Sinds: 6-4-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Apr 06, 2009 1:44 pm    Onderwerp: Wandisolatie en geluidsbinnenniveau. Reageer met quote

Mijn eerste post hier, eerst een tijd alleen meegelezen maar nu toch ook een vraag Smile

Indien op een bepaalde gevel en op een bepaalde hoogte een geluidsbelasting zit van 55 db, betekent dit dan dat de toe te passen wandisolatie minimaal 22 db moet zijn om het binnenniveau van 33 te waarborgen ? Dus in principe 2 db meer isolatie, omdat de gevelisolatie normaliter altijd al minimaal 20 db bedraagt.

Er kan eventueel een hogere grenswaarde toegestaan worden maar het binnenniveau mag ten alle tijde niet meer bedragen dan die 33dB. Vandaar mijn vraag, ben al aan het zoeken op internet maar misschien dat er hier mensen zijn die het antwoord zo al weten. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Koen



Sinds: 6-4-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Apr 06, 2009 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb ik het antwoord zelf al nu:
Bouwbesluit, WGH en Besluit Geluidhinder.

Je moet ten allen tijde aan de eis van het binnenniveau voldoen, meestal is dit 33dB. Indien alleen de gevelmaatregelen nog mogelijk is moet dit door middel van gevelisolatie. Die altijd minimaal 20dB is.

Correct me if I'm wrong Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Expert-forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.