Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Bromgeluid
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
j.cramer



Sinds: 30-3-2009
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 8:20 pm    Onderwerp: Bromgeluid Reageer met quote

Hallo,
Ik hoor al een hele tijd een laag bromgeluid, die bijna niemand in mijn omgeving hoort.
Wij wonen pal naast een zendmast met antennes voor gsm/umts.
Volgens mij komt het geluid daar vanaf, maar de KPN zegt dat er geen geluid van de antennes kan komen.
20 februari hebben ze weer werkzaamheden in de mast gedaan, daarna is het geluid sterker geworden.
Ik wordt er 's nachts gek van.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?

José. :x
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 30, 2009 11:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Had je dit topic al gelezen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
j.cramer



Sinds: 30-3-2009
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2009 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Had je dit topic al gelezen?
Ja ik heb het gelezen, maar ik kan nergens vinden of iemand last hebt van geluid van de zendmasten?. Tinitus sluit ik uit. Op vakantie heb ik totaal geen last.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 31, 2009 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het verschijnsel is blijkbaar niet onbekend: Zie hier...

Bent u er zeker van dat het geen andere geluidsbronnen in of om het huis kunnen zijn (liftinstallaties, hydrofoorpompen, werkzaamheden in de omgeving)?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
nieuw
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2009 3:06 pm    Onderwerp: BROMMEND ZOEMEND GELUID HOOGVLIET POORTUGAAL RHOON Reageer met quote

Ik heb al sinds eerste week september 2009 last van een dof brommend zoemend geluid( lijkt op een motor die konstant staat te draaien!) die je vooral s nachts hoort, dit is zeer vervelend/storend en kan bijna niet in slaap komen. Ik heb dit reeds gemeld bij DMCR maar die hebben vervolgens nog niets kunnen doen, want ze hebben niet veel meldingen hierover gehad. Ik weet wel dat vele mensen uit de omgeving hier last van ondervinden, maar niet weten dat ze dit moeten melden bij DMCR, vandaar mijn berichtje. Het ligt er ook aan welke wind er staat, ik heb voornamelijk last bij noorderwind. Volgens DMCR komt het van de ERS daar draaien turbines en wordt dag en nacht gewerkt, dit zal doorgaan tm februari 2010...lekker zeg. Ik hoop dat nu vele mensen met deze klacht hiermee naar DMCR gaan, zodat ze er iets aan kunnen gaan doen! Want na februari 2010 komt er zeker weer een soort van booreiland bij Schiedam/Vlaardingen waar dag en nacht op gewerkt gaat worden.
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 11:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eens de hele nacht opgenomen met een voicerecorder mp3.

Dan hoor je constant een bromgeluid echter na 5 uur 's morgens of zo is het er niet meer...het viel me eerst niet eens op. Maar op de mp3 opname hoor ik het duidelijk.

Heel vreemd. Ik weet niet wat het is.

Het kan niet de geiser zijn of waakvlam want die is uit.

Ik snap er niets van.

Iedere nacht weer. Maar in de vroege ochtend niet.


Ik woon in een rijtjeshuis
Naar boven
esther
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 08, 2010 1:48 pm    Onderwerp: storend geluid Reageer met quote

Hallo ik woon in Wateringen in een eensgezinswoning en heb ook heel veel last van een storend bromgeluid. met name als het stil in huis is hoor ik dit voortdurend , beneden in de woonkamer het duidelijkst.
Mijn huisgenoten horen het niet echt daarom wil ik heel graag weten of er meer mensen in de omgeving zijn die er last van hebben. Ik wil heel graag weten waar het geluid vandaan komt.
Esther
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Nov 08, 2010 2:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een pompje van de (vloer)verwarming of een aquariumpomp? Heb je centrale afzuiging in je keuken die altijd aan staat (zo'n I, II, III schakelaar waarbij de ventilatie op I nog zachtjes draait).

Ik adviseer je de volgende keer dat je het geluid hoort de hoofdschakelaar van de elektra uit te zetten en kijken of het geluid blijft.

Je bevindingen horen we graag!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2011 11:52 am    Onderwerp: reaktie op esther's verhaal Reageer met quote

Hi Esther,

http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=867
dit is de link naar mijn topic. (hetzelfde probleem)
Ik ga nu de veertiende maand in...

Ben jij al iets wijzer?
Van mij heb je in ieder geval alle begrip!!!
Want het word niet altijd echt serieus genomen. Door je omgeving bedoel ik dan want op dit forum zit t wel goed.

Je hebt t over "beneden in de woonkamer", dat trekt mijn aandacht want ik heb t zelfde... uit pure noodzaak ben ik op een zolderkamertje gaan 'wonen' omdat de brom er het minst hoorbaar is.
Dat is eigenlijk van de zotte maar ik zie nu geen andere oplossing.
Ik leef snachts en slaap overdag.
werken en creeren lukt al een jaar niet meer want ik kan me niet concentreren.
doodzonde van dit gezellige huisje. Ik heb dus besloten om te gaan verhuizen.
Als de brom er niet zou zijn dan is het hier heerlijk wonen.

En als reaktie op t bericht van nieuw;

Quote:
Ik heb al sinds eerste week september 2009 last van een dof brommend zoemend geluid( lijkt op een motor die konstant staat te draaien!) die je vooral s nachts hoort, dit is zeer vervelend/storend en kan bijna niet in slaap komen. Ik heb dit reeds gemeld bij DMCR maar die hebben vervolgens nog niets kunnen doen, want ze hebben niet veel meldingen hierover gehad. Ik weet wel dat vele mensen uit de omgeving hier last van ondervinden, maar niet weten dat ze dit moeten melden bij DMCR, vandaar mijn berichtje. Het ligt er ook aan welke wind er staat, ik heb voornamelijk last bij noorderwind. Volgens DMCR komt het van de ERS daar draaien turbines en wordt dag en nacht gewerkt, dit zal doorgaan tm februari 2010...lekker zeg. Ik hoop dat nu vele mensen met deze klacht hiermee naar DMCR gaan, zodat ze er iets aan kunnen gaan doen! Want na februari 2010 komt er zeker weer een soort van booreiland bij Schiedam/Vlaardingen waar dag en nacht op gewerkt gaat worden.


Het zou verboden moeten worden Wink
effe serieus... Ik schrijf ook in mijn topic dat t hard nodig is dat de wet wordt aangepast aan dit soort overlast want ik vind dit niet kunnen, weer een geval van "geld gaat vóór menselijkheid en respect"

mvg Gerard

PS als GOD bestaat vraag ik m vriendelijk om es naar een bouwmarkt te gaan en een hele grote bezem te kopen, en anders hoop ik dat de mayas gelijk hebben met hun kalender die straks afloopt. Rolling Eyes
... Klinkt misschien wat depri maar dat ben ik niet, gewoon een grapje ertussen dat maakt t allemaal een beetje makkelijker te verdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Roxmarie
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2011 5:14 pm    Onderwerp: brommend/zoemend geluid woning Reageer met quote

Nou ik geloof dat ik bij jullie kan aanhaken.

Ik hoor sinds december 2010 ook een brommend/ soemend geluid in mijn flatwoning. Ik woon 3 hoog en hoor het geluid door de hele woning!!! Heel irritant, want slapen is er niet bij, want het komt dwars door de oordopjes heen. Ik heb de woningbouw er al over gebeld, die dacht aan een wietplantage. Hierover niets gehoord of gelezen, zal dus wel niet. Het is een tijdje weggeweest, en jawel hoor vannacht was het er weer. Volgens mij begint het rond 17.00 uur tot een uur of 5 in de morgen. Ik dacht aan onze verwarmingsketel die bij de eerst flat staat. Heb ook al contact gezcoht met die firma, die zouden terugbellen en dat doen ze doodleuk niet. Ik wordt er echt DOODMOE van. Ik heb door ziekte mijn rust extra nodig, en zo lukt dat al helemaal niet.

Ik heb bij mijn buren geinformeerd, en 1 stel hoort het ook, de rest niet, waarschijnlijk horen die de lage frequentie niet. Het is echt een heel irritant geluid omdat het steeds wisselt.
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 24, 2011 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou ook een centraal afzuigsysteem kunnen zijn die werkt op de afzuiging van de badkamer en/of keuken-afzuigkap die niet goed meer draait door aangeslagen vet en vuil. Dit irritante geluid brengt je hele dag en nachtritme in de war. Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Marcel31
Gast





BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 2:21 pm    Onderwerp: bromtoon Reageer met quote

Ik woon in Bellingwolde (groningen) en ook wij hebben hier s'nachts last van die vervelende lage bromtoon.
Zodra je op bed gaat en je hoofd op het kussen legt, dan hoor je het.
Oordopjes helpen niet, mijn idee is zelfs dat het de bromtoon versterkt.
Onze eerste gedachte was dat het de verdeler van de vloerverwarming zou zijn, dus stekker van de cv pomp eruit gehaald,geen verschil.
De hoofdschakelaar in de stroomkast uit geschakeld (dus totaal geen stroom meer in huis) helpt niks.
We hebben nog een idee dat het de pompen van het druk riool zijn, of de windmolens die op een paar km van ons huis staan.
Ben benieuwd of er meer mensen in de buurt deze klachten hebben
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toch zou je dat heel eenvoudig moeten kunnen registreren.
Computer met een goede soundkaart en een programma dat geluid kan opnemen en een microfoon die goed lage geluidsniveau's kan opnemen.
Veel opnameprogramma's kunnen ook het geluid analyseren.
Dan weet je in ieder geval of er iets is en krijg je misschien een idee wat het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
gronddreun



Sinds: 10-5-2011
Berichten: 4
Woonplaats: Enschede

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2011 12:28 am    Onderwerp: Gronddreun Reageer met quote

Ik lees van meerdere mensen die een bromtoon horen. Sinds een aantal jaren hoor ik die ook geregeld. De bron is moeilijk te vinden, oordopjes helpen helemaal niet, achtergrondgeluid verdringt de bromtoon. Soms is het geluid er, soms wekenlang, soms is het ineens stil, de stilte valt dan heel erg op. Het geluid klinkt voor mij alsof er een dikke buis vlak onder mijn huis, in de zandgrond, ligt met iets verderop een enorme pomp, die pomp pompt vloeistof door de buis maar er is geen regelmatige aanvoer van vloeistof waardoor er een onregelmatig patroon ontstaat. De ene keer lijkt het (ik denk niet werkelijk dat die buis onder mijn huis ligt maar ik, en anderen, hoor het alsof die buis er ligt) alsof de pomp een vijftig meter verderop is, dan klinkt het hard, een andere keer lijkt het alsof de pomp een paar honderd meter weg is. Het is vreselijk, het is ongrijpbaar, het maakt machteloos.

Mijn vermoeden is dat het met gasopslag te maken heeft. In het kader van de gasrotonde wordt er met paar honderd atmosfeer gas van elders in ruimtes in zoutlagen gepompt. Dat gaat met gigantische compressoren. Wanneer die niet trillingsvrij gemonteerd zijn geven die de trillingen door aan de bodem en de bodem kan dat geluid weer doorgeven. In de milieueffectrapportage van de uitbreiding van de gasopslag Zuidwende, in Groningen, komt de mogelijkheid van zo'n gronddreun niet voor. In het publieke debat speelt vooral het aardbevingsrisico, ook hinderlijk, maar deze gronddreun is de overlast van de toekomst, als het hele land vol is met gasopslaglocaties. Permanent wordt volautomatisch 'gespeeld', gestuurd door de gasvraag en de gasprijs, met vullen en legen van de ruimtes ruim een kilometer onder het oppervlak. De enige, simpele, remedie is de activiteit van 19:00 uur tot 7:00 uur stil te leggen, maar ja het ging om de winst.
Rond Schiphol zijn al jaren onderzoeken en comissies rond geluidsoverlast en er verandert wel iets in de marge maar per saldo komt er steeds meer vliegverkeer want dat was de bedoeling. Het argument voor gasrotondes is dat de levering van gas in gevaar komt, dus iedereen wil het. Maar er is wel jarenlang veel gas naar het buitenlamd verkocht en voor huishoudens is er wel gas maar voor electriciteitscentales en voor grote industrie is er niet genoeg. En iedereen maar vastrecht betalen, zuinig met energie of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
gronddreun



Sinds: 10-5-2011
Berichten: 4
Woonplaats: Enschede

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2011 12:41 am    Onderwerp: Re: BROMMEND ZOEMEND GELUID HOOGVLIET POORTUGAAL RHOON Reageer met quote

[quote="nieuw"]Ik heb dit reeds gemeld bij DMCR maar die hebben vervolgens nog niets kunnen doen, want ze hebben niet veel meldingen hierover gehad. Ik weet wel dat vele mensen uit de omgeving hier last van ondervinden, maar niet weten dat ze dit moeten melden bij DMCR, vandaar mijn berichtje. .[/quote] Waar staat dmcr voor? Mijn ervaring met gemeente en provinciale GGD is de ze welwillend zijn en actief maar de aanwezigheid van het geluid niet bevestigen en de oplossing vooral tussen de individuele oren van de burger zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.