Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Houten zoldervloer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
J.B.
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 1:56 pm    Onderwerp: Houten zoldervloer Reageer met quote

Ik ben op dit moment bezig met de bouw van een nieuwbouwhuis en we hebben gekozen voor een houten zoldervloer (balklaag + underlayment). Nu wil ik eigenlijk voordat ik vloerbedekking ga leggen een goede geluidisolerende laag aanbrengen om het geluid naar de onderliggende verdieping te dempen. Ik ben dus op zoek naar een goed plaatmateriaal. Heeft iemand misschien een goede tip? Extra massa inbrengen vind ik eigenlijk geen optie i.v.m. constructieberekeningen.
Naar boven
J.B.
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vanmiddag nog eens op zoek geweest naar informatie en kom op verschillende oplossingen uit. nl. Fermacell 20 mm minerale wol met daarop 2 x 12.5mm gipsvezelplaat of agglomer plaat met daarop harpboard op een ander type plaat. Zou dit voldoende gaan werken of heeft iemand nog een ander idee??
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 7:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoek je een oplossing voor luchtgeluid (stemmen, muziek) of voor contactgeluid (loopgeluiden)?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
J.B.
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 08, 2009 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat voornamelijk om loopgeluid, en om een wasmachine en droger die op die zolder zullen komen te staan.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2009 9:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elke zwevende vloerconstructie geeft extra gewicht op de bestaande vloer. Het draagvermogen van de balklaag is hiervoor inderdaad bepalend. Denk in alle gevallen aan een elastische onderlaag (schuimachtig of op basis van mineraalwol (steen- of glaswol)) met daarop een massalaag. Dáárop ga je dan nog een afwerking aanbrengen (wat had je in gedachten?). Hoeveel extra gewicht is toelaatbaar?

Afhankelijk van de materiaalkeuze (kijk eens op www.rockwool.nl, op www.easy-noisecontrol.nl of vraag documentatie aan bij Isover) zullen bij lichtere constructies tóch bij bepaalde frequenties (mogelijk van je wasmachine) resonanties optreden waardoor de isolatie zeer beperkt zal zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.