Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

nieuwe kraan buren geeft geluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yinten
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2014 1:11 pm    Onderwerp: nieuwe kraan buren geeft geluid Reageer met quote

Sinds een week hoor ik duidelijk wanneer de buren hun kraan open en dicht doen, ik hoor het opendraaien, ruisende stevige geluid en dichtdraaien met een soort nagalmende "knal". Ik ben gaan vragen of zij iets veranderd hadden in de keuken die aan mijn woonkamer grenst. We wonen in aangrenzende honderd jaar oude herenhuizen en eerder heb ik dit geluid niet gehoord.

En jawel, buurman heeft vorige week zijn kraan vervangen, alleen het buitenwerk dus de knoppen en uitstroomdeel, de kraan zelf dus. Binnenwerk/leidingen niets aan gedaan. Nu vraag ik mij af of hier iets aan te doen is. Het sterk ruisende geluid lijkt iets met de waterdruk te maken te hebben, bij het (met name niet volledig) openen van de kraan klinkt er een hard ruisend geluid dat even hard in mijn woonkamer klinkt als in hun keuken.

Weet iemand hoe dit op te lossen is? Het is een hard en storend geluid en voorheen hoorde ik niets van hun kraan.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2014 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht helpt het smoren van de kraan, bijvoorbeeld door een waterspaar-insert in de uitloop van de kraan. Uiteraard moet de buurman dit wel willen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Henny



Sinds: 12-12-2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2014 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit hebben wij ook gehad toen wij een nieuwe kraan kochten en achteraf bleek dat de leiding minder water doorliet dan de kraan kon.
Leiding/binnenste van de kraan was dus te dikvoor de leiding.
Daardoor ook een hard bruisend geluid en een soort knal bij dichtdraaien.
Kraan terug gebracht en omgewisseld voor de juiste en het geluid was verdwenen.

Ik weet ouder topic maar wie weet heeft iemand er nog iets aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.