Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

overlast (onderbuurman / slaande deuren)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pat
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 4:18 am    Onderwerp: overlast (onderbuurman / slaande deuren) Reageer met quote

Hallo...ik woon sinds 5 maanden in mijn nieuwe huis (flatje).Ik woon op de bovenste verdieping....en ondervind veel overlast van mijn beneden buurman....je hoort echt alles...w.c....praten....gordijnen dicht....je hoort hem door het hele huis lopen....maar het ergste vind ik nog....het knallen van de deuren....ik denk niet...dat hij echt gooit met de deuren....omdat het naar mijn inziens gehorige huizen betreft.....maar toch....elke x die knal van zo,n deur....daar wordt je echt triest van...dat kost me een paar jaar van me leven.Zo nu dan mij vraag......ik heb onder mij tapijt van dat zilverfolie met piepschuim(per rol bij gamma)...het zou 16db tegen houden.Maar nu heb ik juist van iemand(die er wel verstand van heeft) vernomen dat dat piepschuim(rol gamma)het geluid van de beneden buren versterkt/geleidt....en hij mij adviseerde om het weg te halen....klopt dit????.....van mij zijburen heb ik totaal geen last...hoor hun niet door het hele huis lopen/deuren ect.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 7:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die ondervloer doet inderdaad niets voor de geluidsisolatie en maar een klein beetje voor het contactgeluid (dus wat je benedenbuurman hoort van jouw lopen op je vloer). Een echte verslechtering lijkt me niet vanzelfsprekend en je hinder zal bij verwijdering van de ondervloer naar mijn mening niet significant minder worden.

Een verbetering realiseren in de isolatie van je vloer zou een aanmerkelijk zwaardere en duurdere vloer betekenen met alle praktische problemen die daarbij komen kijken. Bovendien heb je dan geen garantie dat flankerende overdracht (dus via tussen de verdiepingen doorlopende wanden) alsnog een probleem vormen. Het wordt in dergelijke gevallen bijna noodzakelijk een volledig akoestisch onderzoek uit te voeren (wat in de praktijk mede vanwege complexiteit en kosten in situaties als de jouwe ook niet zo vaak gebeurt).

Vraag je onderbuurman rubber dopjes in zijn deurkozijnen te plaatsen (eventueel opgeplakt dopje, maar liever een dopje dat in een klein gaatje in het kozijn past). Dit kost bijna niets en lost direct je grootste irritatie op.

Succes!

PS: Kwam ook dit nog tegen... Misschien interessant!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.