Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

zoevende electrische schuifdeuren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vincent vrooland
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:39 am    Onderwerp: zoevende electrische schuifdeuren Reageer met quote

Dag, mijn benedenburen heben drie electrische schuifdeuren aangebracht. Volgens de fabrikant zouden ze geruisloos lopen en fluisterstil zijn in het gebruik. In werkelijkheid gaat het beneden om 55-60 dB en hoor ik ze als als bovenbuur contactgeluid open en dicht zoeven. Is er een norm voor "geruisloos"? En zou langzamer open en dicht gaan veel helpen? Of zijn er andere oplossingen? Is de fabrikant aanspreekbaar op zijn belofte uit de brochure? Wie heeft raad of tips?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 4:29 pm    Onderwerp: Re: zoevende electrische schuifdeuren Reageer met quote

vincent vrooland schreef:
Dag, mijn benedenburen heben drie electrische schuifdeuren aangebracht. Volgens de fabrikant zouden ze geruisloos lopen en fluisterstil zijn in het gebruik. In werkelijkheid gaat het beneden om 55-60 dB en hoor ik ze als als bovenbuur contactgeluid open en dicht zoeven. Is er een norm voor "geruisloos"? En zou langzamer open en dicht gaan veel helpen? Of zijn er andere oplossingen? Is de fabrikant aanspreekbaar op zijn belofte uit de brochure? Wie heeft raad of tips?


'Geruisloos' is vooral een marketing-term, ben ik bang. Het geluidsniveau gemeten voor de deuren bij openen / sluiten lijkt me verder los te staan van de door jou op de verdieping ondervonden hinder. De montage van het schuifdeurmechanisme is waarschijnlijk veel maatgevender. In welke mate een schuifdeurautomaat contactloos kan worden opgehangen aan een gevel of kozijn is een zaak van de leverancier, eventueel in combinatie met een akoestisch of trillingstechnisch adviseur. Concreet komt e.e.a. erop neer dat het aan een zware wand (gemetselde muur, betonnen muur) eenvoudiger zal zijn een schuifdeurautomaat geruisloos op te hangen dan aan een pui die bestaat uit aluminium kozijn(del)en.

Hoe is de bevestiging en waar hangt e.e.a. aan? Is het de toegang tot een winkel?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
vincent vrooland
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 5:40 pm    Onderwerp: zoevende electrische schuifdeuren Reageer met quote

Het gaat om een anderehalfssteensdikke gemetselde muur waarop een dertig cm dikke betonplaat ligt. Heel stevig maar ook erg contactgeluidgevoelig.
Naar boven
vincent vrooland
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 5:45 pm    Onderwerp: zoevende electrische schuifdeuren Reageer met quote

Ik was onvolledig. Het gaat om flinke brede (2m) schuifdeur in een grote binnenhal van een klein kloostertje uit 1965 en daarnaast om twee vrij brede toegangsdeuren (110 cm) tot twee kamers. De schuifdeuren zijn aangebracht voor makkelijker rolstoeltoegang. Ik begrijp overigens dat de snelheid er niet toe doet?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Langzamer kán stiller zijn, hoor!

Voordeel van een zware constructie zoals je beschrijft is dat e.e.a. wellicht eenvoudiger in trillingdempende beugels kan worden opgehangen. De maatvastheid van de deur is daarbij overigens wél van belang. Vraag je onderburen de leverancier of installateur er eens naar te laten kijken.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
vinvcent vrooland
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 09, 2008 6:27 pm    Onderwerp: zoevende electrische schuifdeuren Reageer met quote

Met dank! We gaan in overleg!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.