Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

overlast buurman
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 7:43 pm    Onderwerp: overlast buurman Reageer met quote

Ik woon in een blokje waar 4 flatjes in zitten. 2 links , 2 rechts met een trappenhuis ertussen. Nu werkt dat trappenhuis ideaal als klankkast.
Ik vind het , gezien de leeftijd van de bouw normaal dat je geluiden van elkaar hoord. Water, wasmachine, zachte loopgeluiden en zo zijn niet te voorkomen.
Wat ik echter wel te voorkomen vind is die herrie van de buurman aan de andere kant van het trappenhuis. Zijn hond, papegaai, stereo en vrienden zijn zeer luidruchtig. En verstoren regelmatig mijn slaap. Zijn bovenbuurman is echter nooit thuis en mijn bovenbuurtjes zijn senioren die het niet (willen) horen. Ook met een cd met herrie van hiernaast die opgenomen is in mijn gang. En nog wordt er door die instanties keihard beweerd dat het allemaal wel meevalt.
Ik blijf overal tegen muren aanlopen zowel bij de woningbouw, als de gemeente als bij de politie. een vertegenwoordiger van de huurdersvereniging geeft mij echter wel gelijk dat het veel overlast is. Maar ook die kan niets doen.

Ik had 2 maal gevraagd om met voorrang te mogen verhuizen naar soortgelijke pandjes die mij bevielen, geen directe zon. En nee, we moesten naast elkaar leren leven. En toen men mij een tussengeklemd flatje in het hoekje aanbood weigerde ik dat omdat ik niet zo wil wonen. Ik kan heel slecht tegen fel zonlicht en kan dus helemaal niets met zon in de huiskamer.

Ook de NSG al geraadpleegd wat nog te doen. Zelfs de rechtsbijstand kan na een mediation niets meer doen.

Mijn enigste oplossing lijkt nog tegengas te gaan geven. Zaterdag om 07:05 en zondag om 8:05 beginnen met 2 maal 400 watt. Alleen zo jammer voor mijn bovenburen, ze zijn slechthorend maar ook weer niet zo doof.


Weet iemand nog een betere oplossing dan dit ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het standpunt van je (hinder veroorzakende) buurman? Vindt ook hij dat het allemaal nogal meevalt?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2008 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hij vind dat ik zeur omdat de vorige bewoonter nooit heeft geklaagd.



Die was alleen 84 jaar wat slechter horend en verbleef in een revalidatiecentrum.
Ook de bovenburen zijn minder goed horend. Hij hoort nog maar 30% met gehoorapperaat in.
Ziehier mijn probleempje. Dat was ik vergeten allemaal erbij te vermelden Embarassed Ik ben een beetje stresskip nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2008 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vergelijkbaar verhaal?

Moeilijk inderdaad als er met de 'tegenpartij' niet te praten valt. Tóch ben je dan aangewezen op 'instanties' (hoe stroef de contacten met hen ook mogen verlopen).

Heb je dit topic en de links erin al doorgelezen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2008 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt er wel op ja. Dat zal wel een zelfde soort bouwwerk zijn als dit is. Maar uit onderzoek door politie is vastgesteld dat er overlast is voor mij. Maar blaffen mag dat beestje best, alleen dat urenlang probleemblaffen als hij alleen ligt kan ik wat van krijgen. Of het huilen als hij zijn anti-blafbandje aan heeft.

Maar al die instanties heb ik al doorlopen helaas. Tot vervelens toe van iedereen, inclusief mijzelf. Ik heb zelfs die dame van de woningbouw op de site van het VROM moeten wijzen wat de gebruikelijke procedure is. Nu kan ik me niet voorstellen dat ze dat niet wist.

Maar het ging een paar dagen redelijk met de overlast. Met een matras tegen de voordeur aangebonden was het gedreun te dempen. Zaterdag wel op de vluchtgeslagen voor de hits van Andre Hazes. Daarna 's avonds tot 2 uur in de nacht wakker van het gejank van de hond. Zo zondag tot 22:15 hetzelfde probleem met de hond.

Nu had ik expres de pc aan laten staan met een msn microfoon eraan om eens te horen hoe het gaat als ik niet thuis ben en nu blijkt dat ze als ik aan kom rijden de stereo vol-open gooien tot mijn bovenburen thuis zijn. Ook als ik bezoek heb is het wel stil hiernaast. Zelfs mijn beste vriend die elke vrijdag komt snapt niet waar ik het over heb. Na mijn dagboek eens goed doorgenomen te hebben lijkt het er wel op alsof ze het erom doen om mij lawaai te bezorgen als ik alleen in dit blok thuis ben. Ik zou er bijna voor gaan zorgen dat er altijd iemand bij me is. Puur treiteren dus omdat ik blijf zeiken over dat gejank van zijn hond. En ik maar blijven melden bij politie, dit maal met de pc opname's waarop alles te horen is. Die pc blijf voorlopig alles registreren wat hij hoort. inclusief alle normale woongeluiden die er in een oud gebouw bijhoren.

De gemeente probeert nu een oplossing te forceren door op ons beide een druk uit te oefenen en als er 1 verhuist is het probleerm opgelost. Eerst had de buurman de druk op hem volgens het gerucht en nu ben ik de klos bij de gemeente.

Mijn advokaat mag namens mijn rechtsbijstandsverzekering een mediator voorstellen. Daar ga ik mee accoord maar aan de extra herrie te merken hiernaast hij niet. Ik wacht met spanning de volgende treiteringen af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een programma gevonden waarmee ik kan meten hoeveel decibel er aan herrie is. Nu nog even puzzelen hoe het werkt.
Zijn er normen hoeveel decibel buren aan geluid mogen produceren ????
Ik kan er nergens iets over vinden eigenlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit nu sinds dinsdag eigelijk in een oase van rust. De hond is weggedaan door hem en nu hij weet dat ik een cd met geluidsoverlast van hem verspreid heb onder diverse instanties lijkt het alsof het even rustig blijft.

Wel is zijn vriend heel erg boos en heeft me "gewaarschuwd" nooit meer prive gesprekken van hun op te nemen. Ik heb aangegeven dat alles wat ik in mijn woning hoor ik gewoon op mag nemen. Ook van die waarschuwing weer eens melding van gemaakt bij de politie. Hopelijk gaat de wijkagent ooit eens in beweging komen. Ook vind ik het zo jammer dat er hier geen project met buurtvaders is om die vriend van mijn buurman eens goed toe te spreken waar hij zich mee bemoeid.

Ik blijf hopen dat mijn bovenburen eens willen gaan praten. Die mensjes hebben zich ingeschreven voor een andere woning vanwege het rare volk dat er hiernaast allemaal komt. Ze voelen zich niet veilig meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

De rust gaat weer voorbij hier. Mijn buurman heeft besloten geen zin te hebben om rekening te houden met mij. Ik moet wel wachten met klussen tot hij tegen 12 uur eindelijk eens uit zijn bed komt. Evil or Very Mad Zo werkt dat dus niet.
Ik ga de pc met microfoon naar hier verplaatsen. Ik ben vrijdag voor de 2de keer gewaarschuwd dat ik goed uit moet gaan kijken door 1 van zijn vrienden. Dus ik ga zorgen dat ik dat opgenomen heb de volgende keer.
Mijn goede vriend is gisteren aangesproken eens wat aan mij te doen. Ik ben lastig. Nu is de maat vol Ook al hebben wij hier geen buurtvaders met dezelfde etnische afkomts als die vriend. Dit pik ik niet. Dan de volgende keer een aangifte van bedreiging ervan maken. Maar dan heb ik het opgenomen staan.


Ik heb geluidsnormen gevonden: huis-en-tuin.infonu.nl. Nu uitzoeken hoe hard dat dat is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 11:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Balen voor je zeg! Ik zou ook zonder opname bij de politie een melding van bedreiging doen. Mocht je dan later met 'bewijs' komen sta je alleen maar sterker.

Wat je linkje betreft, de genoemde geluidsniveaus gelden op de buitengevel (en in de regel voor geluid t.g.v. industrie / bedrijvigheid) en dus niet tussen woningen onderling. Een en ander kun je ook vinden via deze link hier op het forum...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De melding van bedreiging is ondertussen gemaakt bij de politie, maar die geven aan er niets mee te kunnen. Hij mag op de openbare weg zeggen wat hij wil en tegen wie hij wil. Advies is te gaan overwegen te verhuizen.

Ik heb wel ondertussen die pc hier in de kamer staan en die luistert nu mee. Maar ook dat is geen afdoende bewijs volgens de politie. Die agente aan de lijn adviseerde me wel om bij de woningbouw een klacht weer in te dienen omdat de buurman verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn visite. Ook kenteken van die vervelende kerel doorgeven.

Hoe zou het toch komen dat mijn seniore bovenburen niet klagen over herrie. ??? Ik snap het wel , nu de instanties nog.

Ik kan niet vinden hoeveel dB hij nu in mijn huis mag klinken Maar vast niet zo hard dat ik gewoon mee kan zingen met zijn muziek.
Ook snap ik niet dat de "vertegenwoordiger" van de huurdersvereniging zegt dat de buurman overdag zoveel herrie mag maken als hij zelf wilt. Dat zou hij van de woningbouw of de gemeente hebben. Moet niet gekker worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
(...)

Ondersteuning bij contact met instanties

Mocht het contact met instanties op problemen stuiten (kastje naar de muur), dan kunt u onderstaande instanties gebruiken om enige druk te zetten:
Gerechtelijke stappen
Laat u hierbij goed adviseren om kostbare vergissingen te voorkomen. Een rechtsbijstandsbverzekering is aan te raden. Instanties:
  • Het Juridisch Loket (zie ook dit topic)
  • Wetswinkel (regionaal, lokaal, informeer bij uw gemeente)

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Voor wat u binnen in ùw woning hoort gelden overigens lagere normen: maximaal 35 dB(A)

Dat had ik over het hoofd gezien...... Bedankt.
Nu eens kijken of er iemand weer tot wat actie overgehaald kan worden

Mij is verteld door mijn rechtsbijstandsadvocate dat ik juridisch niets meer kan doen. Iedereen zit te wachten op actie van een mediator en tot die tijd dutten de instanties weer lekker in. Eerst moeten er meer gaan klagen. Tot die tijd ben ik de zeurpiet. Dus hopen dat die vent nog eens een waarschuwing wilt geven want dan staat hij er mooi op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is echt om gek van te worden. Ik moet nu wel een andere advokaat gaan nemen. Dan maar civiel rechtelijk verder gaan. De buurman is toch te laf om er een rechtzaak van te laten komen.
Weer dat gedreun van die stereo. Die draait de bassen extra open. Nu ook weer 4 nummers knoerthard aan moeten horen van hem en toen weer de standaard dreun. Evil or Very Mad
Ook na de zoveelste bedreiging van die vriend van hem de pc klaargezet voor op te nemen. Vrijdag is een vriend van me zich rot geschrokken en durft niet meer te komen. Hier is de maat vol voor mij namelijk.

Ik heb wel rechtbankuitspraken gevonden waarin men verantwoordelijk gesteld wordt voor het gedrag van zijn bezoek. Deze eens uitprinten en de woningbouw onder de neus gaan wrijven. Die negeren alles, zelfs de laatste klacht waarin ik de laaste gebeurtenissen aangeef. En dat ik verwacht dat wij na de bouwvakvakantie weer normaal buiten kunnen zitten zonder opmerkingen, gebaren, insinuaties of andere treitereitjes. Maar dezelfde eis zal wel via een advokaat moeten komen eer ze er gehoor aan gaan geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Truus24



Sinds: 19-6-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Do Jul 17, 2008 12:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Geluidforum schreef:
(...)

Ondersteuning bij contact met instanties

Mocht het contact met instanties op problemen stuiten (kastje naar de muur), dan kunt u onderstaande instanties gebruiken om enige druk te zetten:
Gerechtelijke stappen
Laat u hierbij goed adviseren om kostbare vergissingen te voorkomen. Een rechtsbijstandsbverzekering is aan te raden. Instanties:
  • Het Juridisch Loket (zie ook dit topic)
  • Wetswinkel (regionaal, lokaal, informeer bij uw gemeente)


Die instanties word je moe van zeg. HEt Juridisch loket adviseerd me om een procedure te starten tegen iemand. Of het de woningbouw of de buurman moet worden weten ze niet. Dat moet een advokaat bekijken. Dus nu aan het shoppen voor een goede advokaat die thuis is in overlast. WEl prijsafspraken maken is het enigste bruikbare advies is dat ze kunnen geven.
Dus ik weet waar mijn vakantiegeld van dit jaar naartoe gaat. En misschien dat van volgend jaar ook al zovast.

Ondertussen is het weer lawaai hiernaast. De buurman heeft volgens mij op zijn falie gekregen voor de dreigende waarschuwingen aan mijn adres en dat van mijn beste vriend. Volgens mij ging uit frustratie deze week de stereo weer regelmatig luidruchtig. Met als topper van 21:55 tot 22:00 uur vol open. De klootzak weet dat ik deze week om 06:00 uur moet beginnen. Twisted Evil Dus ook morgen om 6 uur bij de baas zijn. Crying or Very sad

Ik kan maar niet begrijpen dat zulke Tokkies maar door mogen blijven gaan. Net of ik geen rechten heb
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 17, 2008 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spannend, die rechtzaken.

Misschien zegt de weledelgestrenge heiligman wel tegen je buurman dat als hij het nog een keer doet, hij het de keer daarop moet laten.

Er zal hoe dan ook gehandhaafd moeten worden, en dat kan de politie toch ook zonder dat er eerst een frustrerende, dure, tijdrovende rechtzaak wordt gevoerd?
Rechtzaken zijn alleen leuk voor de advocaten en rechters, die verdienen aan dat meestal kinderachtige gedoe.

Ik zou gewoon de politie gekbellen.
Volgens mensen die het kunnen weten zijn ambtenaren meestal alleen in beweging te krijgen als je zoveel tegen ze zeikt dat iets doen makkelijker wordt dan op de reet blijven zitten.

Maar eenvoudig wordt het niet voor je.

Succes en sterkte ermee.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.