Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nagalm in woonkamer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lucien
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 5:19 pm    Onderwerp: Nagalm in woonkamer Reageer met quote

LS,

Wij hebben een nieuwbouwhuis betrokken, alles fijn maar... de moderne inrichting met veel glas, stenen vloer met strak kleedje, lederen meubels en vouwgordijntjes levert teveel nagalm op. Het went wel maar bv de muziekinstallatie klinkt niet goed en als er veel gepraat wordt is dat vermoeiend.

De standaard-oplossing zoals zware gordijnen of tapijt zou afbreuk doen aan de visuele kwaliteit, vandaar dat ik op zoek ben naar andere opties.
Ik overweeg om dempende materialen aan muur en of plafond te bevestigen zoals de absorbtieplaten van //www.aixfoam.de maar voor we gaan investeren wil ik inschatten hoeveel dempend materiaal je moet gebruiken, of een flinke foto op doek met dempend materiaal erachter helpt of er wellicht andere (mooie) oplossingen zijn en natuurlijk hoe groot het budget zou moeten zijn om eea te verbeteren.

Gezien de deskundige reacties in dit forum zijn er vast een paar de me goed op weg kunnen helpen in de 'kakafonie' aan akoustische informatie.

Groeten,
Lucien
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2008 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vanwege brandgedrag / brandgevaar ben ik geen voorstander van schuimmaterialen. Een uitzondering is schuim op basis van melaminehars (Basotect) dat echter bij mijn weten slechts in uitermate besmettelijk spierwit of in donderwolkgrijs kan worden geleverd. Bovendien is het materiaal erg gevoelig voor verschillen in luchtvochtigheid (uitzetting en krimpen) zodat het niet mooi tegen elkaar kan worden verlijmd.

Er zijn verschillende leveranciers die (eventueel via dealers) bedrukte akoestische panelen op basis van mineraalwol (glaswol of steenwol, onbrandbaar) kunnen leveren. Daarbij geldt dat de absorptie afhankelijk is van de dikte (of afstand tot de muur of het plafond) van het materiaal.

De hoeveelheid aan te brengen materialen is sterk materiaal-afhankelijk en situatie-afhankelijk. In kleinere kantoren en woonkamers worden vaak (psychologisch?) wat betere ervaringen gemeld met absorptie aan de wanden.

Kijk een op:
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.