Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Aanbouw bouwen vlakbij spoorlijn.(regels-wetgeving)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kriskras



Sinds: 19-3-2008
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 10:09 pm    Onderwerp: Aanbouw bouwen vlakbij spoorlijn.(regels-wetgeving) Reageer met quote

Wij hebben een huis gekocht vlakbij een spoorweg. We zijn bezig met een bouwvergunning om naast het huis, aan de kant van het spoor, een aanbouw voor een woonkeuken te kunnen laten bouwen. De bouwvergunning is rond en komt eerdaags in de krant voor publicatie. De gemeente afdeling mileu heeft de zaak neergelegd bij een regionaal servicepunt voor mileuhandhaving die hun denk ik helpt om door de vele vele Rolling Eyes regels zich een weg te banen. Daar ligt het nu al 4 weken.
Wat kan ik hiervan verwachten?
Als ik een geluidsonderzoek moet laten doen kan dat op korte termijn en hoe lang duurt zoiets?? En wat kost me dat?

Op de geluidskaart dmv postcode van het RIVM komt de plek als zeer slecht naar voren (=66-70dB) De precieze afstand van de bestaande zijgevel tov spoorrail weet ik niet maar ik schat een 25-30 meter. Het station in ons dorp is 100 meter van ons huis en alle diensttreinen stoppen daar elk half uur. Het lawaai is vind ik daardoor niet erg omdat ze net zachtjes komen aanrijden of net wegrijden. (ik woon nu ergens aan het spoor waar ze vol in de rem gaan of al heel hard optrekken en dat is vele malen erger) Het overige railverkeer zal dat natuurlijk niet doen. De aanbouw willen we natuurlijk met geluidsisolerende materialen bouwen. (bv suskasten sowieso en evt dikkere spouw en/of glas) Het gekke vind ik eigenlijk dat als je nu in het huis zou wonen (jaren 30 met kleine spouw en enkel glas) je veel meer hinder hebt dan dat we hebben met de nieuwe aanbouw....dus die aanbouw is anyway anyhow veel gezonder voor ons....toch? Wink
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doorlopen???

Wat ik eigenlijk heel irritant vind is dat je maar moet wachten en wachten en als ik op internet lees over de Wet Geluidhinder of Besluit Geluidhinder ik er niet echt iets van snap.

Dus wie kan me wat vertellen???
Groeten Sandra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 9:26 am    Onderwerp: Re: Aanbouw bouwen vlakbij spoorlijn.(regels-wetgeving) Reageer met quote

kriskras schreef:
Wij hebben een huis gekocht vlakbij een spoorweg. (...)
Als ik een geluidsonderzoek moet laten doen kan dat op korte termijn en hoe lang duurt zoiets?? En wat kost me dat?

Hoi Sandra,

Dit is niet echt mijn materie, maar waarom vraag je niet even vrijblijvend prijzen en levertijden op? Bijvoorbeeld (adressen van Startpagina Geluid, bureaus met codes V en G):
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kriskras



Sinds: 19-3-2008
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr Apr 04, 2008 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is weer nieuws, het onderzoek van de regio die gemeente helpt heeft gebracht dat we mogen bouwen. Het geluid binnen het aan te bouwen gedeelte dient echter 35 dba te zijn.
De belasting op de gevel, alles theoretisch, is 67 dba en mag maximaal 68 dba zijn.
We hebben daarop direct een afspraak gemaakt met iemand uit het lijstje hierboven die in de buurt zat. We konden meteen terecht. Het bedrijf is wel heel druk maar probeert ons ertussendoor te doen zodat we voor het einde van de inzagetermijn van de bouwvergunning het resultaat binnen hebben. het wordt een theoretische berekening waar ze 1 a 1,5 dag mee bezig zijn zeiden ze. We hebben wel veel ramen aan de kant van het spoor met 2 suskasten, ben benieuwd of die ramen kunnen blijven.
Groeten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 04, 2008 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hé, goed nieuws dus!

Leuk ook dat je even terugmeldt / ons hier op de hoogte houdt!

Heb je door dit alles nu ook wat meer inzicht gekregen in de regelgeving over dit onderwerp? (Helaas is dit onderdeel van geluid en geluidhinder helemáál niet mijn expertise Embarassed)...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.