Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

"zwevende"studio maken op zolder voor drum, sax en

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PatrickM.
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 11:21 am    Onderwerp: "zwevende"studio maken op zolder voor drum, sax en Reageer met quote

Hallo allemaal Smile

Mijn zolder is vier bij vier meter en heeft rechts een gipsmuur. De achtermuur is van gasbeton met spouw. De linkerwand is schuinaflopend met dakraam erin. Voor Is alles open plusminus 3 mtr naar de volgende muur van gasbeton. Daartussenin zit het trappengat. In deze ruimte wil ik graag een studio maken van 3 bij drie meter. De materialen die ik zou willen gebruiken zijn o.a. gipsplaten voor de zijwanden plus plafond. een houten freem van plusminus 6cm dikte. De spouw wil ik opvullen met glaswol, 5cm. Daar tegenaan weer gipsplaten ( tweelaags om en om) dan wil ik de binnekant bekleden met vloerbedekking en de vloer "zwevend" te maken met diversen lagen schuim of iets anders...moet dit nog uitpluizen.

Wat lastig is is dat de linkerkant schuin gaat aflopen. Dit heeft waarschijnlijk een nadelig effect in de acoustiek...

De ruimte van plafond studio naar dakspand huis bedraagt plusminus 6mtr.
Het betreft een nieuwbouwhuis van nu vierjaar oud. De wanden zijn allen van gasbeton met een ankerlose spouw. De vloeren zijn van open gasbeton. Mijn inziens valt dit studiootje te realiseren maar ik blijf toch met enkele vragen zitten.

1) Krijg ik het zo wel voldoende geisoleerd? ik wil het niet voor niets doen.
Mijn kinderen en ik zullen er veel gebruik van maken met name Drums en sax.

2) in hoeverre kan ik de vloer contact vrij maken?
Op het beton eerst zeil dan vloerbedekking spaanplaat bedekt met vilt en dan weer vloerbedekking? of kraam ik nu echt onzin uit? Of laminaat?
Geen idee...
3) is een spouw van zeg 10cm voldoende ruimte tussen de bestaande muren en de studio? Of moet - tie ruimer zijn of moet ik daar ook isoleren?

PLease help! Idea Idea Shocked

Alvast bedankt!

Groetjes

Patrick.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Patrick,

Heb je dit onderwerp al doorgelezen?

Misschien kun je een en ander voor jóuw situatie verduidelijken met plaatjes of foto's?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
PatrickM.
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Jah, ik heb dat verhaal idd gelezen en ook veel aan gehad. Maar ik heb een nieuwbouwhuis. Dat maakt de situatie anders Nl. mijn vloeren zijn van beton en de spouwmuren naar de buren toe zijn voldoende geisoleerd.

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken.
Naar boven
Supersnottebel



Sinds: 18-3-2008
Berichten: 1
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 2:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mezelf maar ff lid gemaakt. Werkt wel zo makkelijker.. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.