Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

vraag: zeer veel geluidsoverlast in en om onze eigen flat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frida
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2007 7:44 pm    Onderwerp: vraag: zeer veel geluidsoverlast in en om onze eigen flat Reageer met quote

Hallo,

ik kwam per toeval langs dit forum toen ik informatie zocht over 'geluidsoverlast' en wil graag iets kwijt/vragen.

Wij wonen in een flat met 12 verdiepingen en hebben nu al jaren last van onze bovenburen en verschillende, klussende buren die vrij dicht in de buurt wonen.

Het is een behoorlijke lijst waar wij dagelijks last van hebben:

-harde muziek (en ritmisch meetikken op de muren);
-gestamp van een kind;
-constant, hard gedruppel van een kraan 's nachts, als de buren 'vergeten' zijn deze goed dicht te draaien;
-harde geluiden van apparatuur als scanners;
-piano spelen;
-tot ongeveer 1 uur 's nachts tv of radio zeer hard aan;
-getimmer;
-geboor;
-schuren met schuurmachine.

We worden hier werkelijk radeloos van. We hebben een aantal malen (beleefd!) wat proberen te zeggen tegen onze directe bovenburen en deze zeggen dan zich van geen kwaad bewust te zijn, maar gaan onderwijl altijd door met het overlast.
Het is bijna onmogelijk om alle andere buren ook op het overlast aan te spreken, aangezien het er zoveel (en wisselende) zijn dat we het haast niet kunnen bijhouden. Als het een paar dagen of zelfs weken rustig is, valt het gewoon op!

Uit andere reacties op dit forum heb ik gemerkt dat de enige oplossingen die bestaan zijn: de buren er zelf op aanspreken; bij officiele instanties je beklag doen of juridische stappen ondernemen; isoleren of verhuizen.

Ik wilde graag een andere vraag stellen - ik wil proberen zelf het geluidsoverlast te minderen door gehoorbescherming te gebruiken. Ik kan helaas niet tegen oordopjes (en deze werkten hierdoor ook niet goed), maar ik vroeg mij af of er misschien andere goede manieren van beschermen zijn.
Zijn oorkappen bijvoorbeeld een goed idee tegen geluidsoverlast van buren en geklus? Zo ja, wat voor soort?
Of zouden 'in-ear oordoppen' (oorspronkelijk bedoelt voor het luisteren van muziek) een oplossing kunnen zijn?
Ik probeer nu namelijk maar zelf mijn 'creatieve' oplossingen te zoeken na al deze ellende.

Ik hoop dat u me kunt helpen met wat advies, want we zijn ten einde raad.

Bij voorbaat dank.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

En deze Sleepsoft via http://www.akoestiekwinkel.nl dan?

*toevoeging moderator*
of:
de Uniplug Sleep van Eartech (www.eartech.nl)
of:
de aSleep van Filterz (www.filterz.net)
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb laatst gelezen dat slapen met oordoppen in gehoorschade kan veroorzaken. Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.