Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Brommend geluid in huis wat steeds erger word

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
atariwa



Sinds: 13-10-2008
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 6:00 am    Onderwerp: Brommend geluid in huis wat steeds erger word Reageer met quote

Allereerst wil ik melden dat het me goed doet om te horen dat ik niet de enige ben met een probleem als een "geluidsding" in mijn huis.

Wat is het geval....het begon allemaal met een zoemend geluid zo'n 5 weken geleden. Dat geluid kwam en ging na zo'n 4 minuten aanwezig te zijn geweest Evil or Very Mad . De hele dag door, je wist maar nooit wanneer het weer kwam.
Dat geluid ging langzamerhand over in een brommend geluid en was duidelijker aanwezig. Op een gegeven moment hebben de verwarmingsketel laten nakijken of dat dat het was....niet dus helaas. Weer verder zoeken, stekker eruit van de ketel....ook niet.
De aardlekschakelaar op non-actief gezet....was het ook niet.

Toen is het geluid even een paar hele dagen weggeweest en was afgelopen nacht de HELE nacht aanwezig. Het is echt een motorachtig geluid.

Het centreert zich vooral op een bepaalde plek in huis.. boven de douche en op een plek boven het plafond op de kamer van mijn kind wat aangrenzend is aan de douche beneden.

Daar hangt..op de 1ste etage ook de ketel waar de leidingen ook lopen zo'n beetje.
Je hoort het geluid niet op de 1ste.

Tis een huis uit 1932, met een buurman onder me,(die sinds September daar is komen wonen), en daar onder een wassalon, waar ik het jaar dat ik hier nu woon, nooit last van heb gehad.

Ook zijn ze in de buurt bezig met het nieuw maken van de straten en een nieuwe speeltuin aan het aanleggen waarbij ik heb gezien dat er pompen aanwezig waren.
Kan het zo zijn dat die pomp in die straat...die zo'n 200meter van mijn huis verwijderd is, zo'n impact heeft in dit huis??
En die pomp van de speeltuin schuin tegenover mij?

Ik zeg het...het is nu weer weg, maar wie weet wanneer ik het weer hoor, dat vreselijke kloppende, tikkende, aanwezige geluid wat steeds erger word door de tijd heen.
Kan het de afzuigkap zijn?? En wie moet ik daarvoor bellen om dat na te kijken. Maar moet het geluid daarvan niet permanent aanwezig zijn?? Of kan dat zo zijn als hierboven omschreven...

Serieus waar, dit huis is te gek..ik zou hier voorlopig echt niet weg willen...[/b]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien slaat de pomp aan in functie van de waterstand in de bouwput, dus bijvoorbeeld bij lagere periode regen?

Misschien kun je eens kijken of de pompen in werking zijn wanneer je last hebt van het geluid en omgekeerd of wanneer je het niet hoort de pompen ook stil staan?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
atariwa



Sinds: 13-10-2008
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 10:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,

Bedankt alvast voor het antwoorden.

De pompen staan nu aan...ik hoor ze nu al buiten aan de gang zijn....wat ikzelf zat te denken, kan het te maken hebben met het ventilatiesysteem in mijn huis???? Als dat vies is, kan het dan ook dat geluid geven?

Of heeft het te maken met de waterleidingen...pfffff, echt hoor, die mij het verlossende antwoord geeft krijgt door zijn brievenbus rozen toegestuurd, ik wil er zo graag van af Crying or Very sad .

Het "tikte" vannacht echt de gehele nacht door...vreemd hoor, van de wc boven is de toevoer wel afgesloten, maar ik zie niet wat dat er mee te maken heeft.

Het geluid is nu weer weg, maar, ik weet niet voor hoelang
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over het ventilatiesysteem: Ik neem aan dat de afzuiging op één vaste stand staat en er geen geluid is afhankelijk van de instelling. Het geluid dan continu aanwezig zijn bij een bepaalde stand. Het kán zo zijn (maar niet waarschijnlijk) dat de tegendruk op het ventilatiesysteem wisselt, bijvoorbeeld doordat er geen luchttoevoer is op één of meerdere punten. Dit kan het geval zijn als bijvoorbeeld de ramen en deur van je badkamer gesloten zijn, je afzuigkap dicht (uitgaand van aansluiting daarvan op je centrale afzuiging) etc. De ventilator moet dan harder werken en kan geluid gaan maken.

Ook een kwestie van uitproberen dus. Ventilatie geheel uitzetten (niet langer dan een dag of zo) en kijken of je last hebt. De ventilatorbox heeft meestal een stekker die je zo uit het stopcontact kunt trekken.


_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Alfred
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 06, 2009 8:52 pm    Onderwerp: Pomp Reageer met quote

Ja ik ken dat vreselijke geluid. Onze buren hadden de centrale afzuigpomp stuk. Nou echt stuk is het niet , de lagers van de pomp zijn versleten.

Ik heb het ze gevraagt en zij vonden ook wel dat hij veel lawaai maakte.
Na 20 jaar kan dat ook wel !.
Ik heb aangeboden de lagers te vervangen en de ventilator draait op langzaam nu.

Resultaat geen gezoem meer.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.