Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Houten vloeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 11:42 pm    Onderwerp: Houten vloeren Reageer met quote

Situatie: appartement, houten tussenvloer met zandcementen dekvloer.

Kan ik deze vloer dusdanig geschikt maken voor het leggen van een houten vloer of parket (maar dat schijnt hetzelfde te zijn) dat een geluidsisolatie verbetering van 10dB maar bij voorkeur meer wordt bereikt?

Ik denk aan een zwevend gelegde vloer, of iets met geluidsisolerende vloerplaten. Heb artikelen van NSG gelezen, maar ook diversen op het internet waardoor het mij niet duidelijk is wat de mogelijkheden zijn.

Bij voorbaat dank.
Groet.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2007 10:52 pm    Onderwerp: Re Reageer met quote

Oeps, 15 maal bekeken, maar geen antwoord.
Ik heb toch echt gecontroleerd of het onderwerp al ter sprake is geweest op het forum dus aan de verveling van herhalingen kan het niet liggen.

Is het antwoord te gecompliceerd of stel ik te hoge verwachtingen aan een quick reply?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 6:44 am    Onderwerp: Hoge verwachtingen Reageer met quote

Anonymous schreef:
Oeps, 15 maal bekeken, maar geen antwoord.
Ik heb toch echt gecontroleerd of het onderwerp al ter sprake is geweest op het forum dus aan de verveling van herhalingen kan het niet liggen.

Is het antwoord te gecompliceerd of stel ik te hoge verwachtingen aan een quick reply?

Je stelt te hoge eisen of de vraag is complexer dan je denkt Rolling Eyes... Denk eraan dat veel mensen die hier vragen beantwoorden dat ook (betaald weliswaar) voor hun werk doen! Je zult voor hen niet altijd op de eerste plaats komen (het is momenteel overigens druk in de 'bussines'). Verder is het vakantietijd.

Als je haast hebt kun je natuurlijk altijd een adviesbureau benaderen Wink!

Lees even hier als je wilt:

http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=274

http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=44 (laatste bericht)

http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=38 (link naar verwerking Rockwool vloerplaat)

Eric Desart schreef:
Eigenlijk de totale combinatie zo zwaar mogelijk maken in functie van het verantwoord toelaatbaar gewicht op de bestaande balken structuur.

En hoe dan ook, je kan physica niet bedotten. Het totale eindresultaat blijft beperkt in functie van deze eigenresonantie.
Dus verwacht geen superieure laagfrequente geluidsisolatie.

Je zal zien in het gelinkte document dat de metingen uitgevoerd werden met chape beton bovenvloeren van 40 tot 70 mm op een zware draagvloer.
Je kan dit moeilijk simuleren met houten vloeren


Let ook op de belastbaarheid van de huidige vloer en de brandveiligheid t.a.v. de gekozen constructie!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 9:20 am    Onderwerp: Re: Hoge verwachtingen Reageer met quote

Quote:
Quote:
Is het antwoord te gecompliceerd of stel ik te hoge verwachtingen aan een quick reply?

Je stelt te hoge eisen of de vraag is complexer dan je denkt Rolling Eyes... Denk eraan dat veel mensen die hier vragen beantwoorden dat ook (betaald weliswaar) voor hun werk doen! Je zult voor hen niet altijd op de eerste plaats komen (het is momenteel overigens druk in de 'bussines'). Verder is het vakantietijd.


Oh zut, hoe maak ik dat goed...? Wink
Dank voor je bericht. Ik ga nu een poosje op mijn handen zitten ofzo.


PS en OT: ik heb ook problemen met replyen, ben dan ineens uitgelogd, maar daar zal ik je nog over mailen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

  • Je kunt ook bovenstaande topics lezen, terwijl je op je handen zit
  • Je bent niet geregistreerd, neem ik aan? Gewoon even doen! Je emailadres wordt niet misbruikt, doorverkocht of wat dan ook. Ook krijg je maximaal 6 maal per jaar(!) een mailtje van het forum. Gastposts zijn nogal vervelend (dubbel) beveiligd (helaas is dat nodig om SPAM-bots te misleiden)

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Cee
Gebruiker


Sinds: 26-6-2007
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2007 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
  • Je kunt ook bovenstaande topics lezen, terwijl je op je handen zit
  • Je bent niet geregistreerd, neem ik aan? Gewoon even doen! Je emailadres wordt niet misbruikt, doorverkocht of wat dan ook. Ook krijg je maximaal 6 maal per jaar(!) een mailtje van het forum. Gastposts zijn nogal vervelend (dubbel) beveiligd (helaas is dat nodig om SPAM-bots te misleiden)


- Gelezen, waarvoor nogmaals dank.
- Ja kijk, ik ben wel geregistreerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.