Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

HELP bimbam-klok van de buren!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zembla
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2015 3:34 pm    Onderwerp: Big Ben klok van de buren Reageer met quote

Beste mensen, lotgenoten

De berichten over de "Bim Bam klok van de buren" zijn inmiddels oud, maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen meer zijn die last hebben van het klokgelui van de buren.

Onze buren hebben een paar maanden geleden ook een klok gekocht. Een Big-Ben klok die elk kwartier slaat. De klok zit in een kast en hangt aan de tussenmuur met onze woning. Wij genieten dus elk kwartier mee met de slagen van deze klok. Per etmaal zijn dat meer dan 1100 slagen.

Ook onze buren willen de klok niet isoleren of aan een andere wand hangen. We hebben het natuurlijk fatsoenlijk gevraagd, maar we kregen antwoorden als: "Je zult je hartslag wel horen" of "de klok hangt er al 30 jaar en hij blijft hangen waar hij hangt". Inderdaad heeft er heel lang een klok gehangen maar die hebben ze nu vernieuwd en in een klankkast gehangen. Kortom, de buren zijn onwelwillend en het gedrag vind ik op zijn minst asociaal. Helaas kun je dit gedrag deze mensen ook niet afleren. Ze behoren nu eenmaal tot de categorie die zich niets van een ander aantrekt.

Om van de overlast af te komen blijft er eigenlijk maar één uitweg over en dat is verhuizen.

Ik wens iedereen met soortgelijke buren veel sterkte toe!
Naar boven
Sascha
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2015 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een rare oplossing, (beetje "out of the box" denken) maar wat als je nu zelf zo'n klok aanschaft? en deze synchroniseert op hun klok?

Geluidsoverlast is meestal niet het doorbreken van stilte (want stil is het nergens) maar de irritatie van herkenbare patronen die het oor niet kan uitschakelen. Het oor kan zich maar op 1 bron tegelijk richten. Als je zelf zo'n klok ophangt, of net eentje die een andere geluid maakt, dan wen je aan je eigen klok en dan klinkt het niet zo snel als zijnde overlast.
Naar boven
Tja
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2021 11:27 pm    Onderwerp: klok Reageer met quote

Misschien is leuk om de andere kant van zo'n verhaal te horen.
Woon al 22 jaar in mijn appartement.
Heb dus een bim bam klok met wesminster uurwerk.
Het is een erfstuk met emotionele waarde
Nooit klachten gehad tot ja wel ruim 1 jaar geleden.
Niemand hoort de klok behalve de boven buurvrouw.
Ja als het heel stil is hoor je hem bij de buurvrouw.
Ja daar kom ik al jaren over de vloer die snapt dan ook niet waar de nieuwe bewoner zich druk om maakt.
Nu is er bij mij nooit aangebeld door de betreffende buurvrouw nee die ging rechtstreeks naar de woningbouw.
Dus tja als het zo moet kan ze het zo krijgen.
Leefomgeving moet nu maar bepalen of het onder leef geluid valt.
Dan maar naar de rechter met dat gezeur.
Wat ik wil zeggen het moet wel van 2 kanten komen en niet 1 iemand die de boel wil bepalen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.