Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

HELP bimbam-klok van de buren!
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maaike
Gebruiker


Sinds: 2-5-2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 4:00 pm    Onderwerp: HELP bimbam-klok van de buren! Reageer met quote

Hallo,

Wie heeft er tips en advies voor ons.

Wij hebben sindskort een nieuw huis, mar hebben geluidsoverlast van de BIMBAM-klok van de buren. Deze gaat ieder kwartier.
1e kwartier 4 bimbams
halfuur 8 bimbams
3e kwart 12 bimbams en
het hele uur een hele riedel en daarna heel hard de slagen van het uur( dus om midderancht 12x)

De klok hangt bij de buren aan onze aangrensende muur en zonder isioaltieplaat, maar omdat wij nieuw zijn daar durf ik de buren er nog niet echt op aan te spreken.

Het geluid gaat door het hele huis van beneden tot aan de nok toe. zelf in de kamer die niet aan de muur grensen.

Wie heeft er snel wat tips en zonder gelijk de boeman te worden...Help!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt ook je huis isoleren en opnieuw inrichten.
Toch maar praten is wel goedkoper en eenvoudiger, en ik vind het niet raar dat je vriendelijk vraagt of ze die klok kunnen verhangen. Laat ze het eens horen. Volgens mij gaat het bij ons op de boer wat dat betreft wel makkelijk.
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Maaike
Gebruiker


Sinds: 2-5-2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ons huis isoleren gaat echt te veel kosten, zeker als we net onze muren bewerkt hebben met spartelputz....
en misschien raar hoor, maar waarom zouden wij ons huis moeten isoleren en opnieuw moeten inrichten voor iets wat buren veroorzaken...?

Maar ik ga toch maar gauw eens langs inderdaad.

verdere tips zijn welkom.

bijvoorbeeld hoeveel decibel is acceptabel voor geluid van de buren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maaike schreef:
ons huis isoleren gaat echt te veel kosten, zeker als we net onze muren bewerkt hebben met spartelputz....
en misschien raar hoor, maar waarom zouden wij ons huis moeten isoleren en opnieuw moeten inrichten voor iets wat buren veroorzaken...?


Very Happy Bert heeft zo zijn eigen manier om iets duidelijk te maken.
Hij bedoelde echt niet dat je moet isoleren of dat dit zelfs een optie zou zijn, maar praten met de buren.

Bert weet (normaal) heel goed waarover hij praat, maar als je hem niet kent is een handleiding meestal wel nuttig ( Smile grapje, wij zijn vrienden. Soms toch .....).

Indien de klok nergens beter kan hangen is akoestische ontkoppeling van deze muur zeker mogelijk, maar daarvoor heb je een handige kerel nodig die snapt waar hij mee bezig is.
Als die klok star bevestigd is tegen deze muur kan deze muur als sound board van een instrument dienen, en je buren beseffen niet hoe luid dit bij jou doorkomt.

Eigenlijk kan je dit eenvoudig uitproberen. Ik weet niet hoe zwaar dat ding is, maar als 1 of 2 man die klok in hun handen houden (hoe ook), terwiijl jij luistert zoals gewoonlijk bij jou thuis naar die Bim-Bam, weet je direct wat ontkoppeling aan winst kan brengen.

Eerst gewoon eens praten dus.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 12:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Bert en Eric zeggen Very Happy!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 2:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Soddy mama,

ik ben soms blijkbaar iets te ironisch.

Ik bedoelde inderdaad dat dit een vrij eenvoudige kwestie is die je met een goed gesprek moet oplossen.

Later kun je dan altijd nog de Balkanmaffia inschakelen, ik heb een paar heel gevaarlijke vrienden.
Very Happy Very Happy Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Maaike
Gebruiker


Sinds: 2-5-2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

we gaan inderdaad eerst maar het gesprek aan.
en zo niet, kom maar op met die Balkanmaffia Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2007 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maaike schreef:
we gaan inderdaad eerst maar het gesprek aan.
en zo niet, kom maar op met die Balkanmaffia Laughing


Maaike, ik weet niet of je hier nog leest, maar is er nog iets (positiefs) uitgekomen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Maaike
Gebruiker


Sinds: 2-5-2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 1:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh help...

nou de buren zijn echt waar hele aardige mensen, maar....toen het gesprek op de klok kwam werd dus gelijk gezegd dat de klok blijft hangen waar hij hangt en ze er niets aan doen.
Nu willen wij ook wel een isolerende plaat kopen hoor voor ze, maar ze hebben dus ook sinds anerhalve week een tweede erbij!!!

Nu vroeg ik me af(ik kan het nergens echt vinden)

wat zijn de toegestane DB die buren mogen geven aan geluid naar ons toe?
overdag en avond schijnen ook verschillend te zijn!

Wij zijn meerder malen bij ze langs gegaan en het erge is( ja lach niet) ieder kwartier viel het gesprek dood omdat de klok ons overstemde.

Zij begrijpen niet dat wij het niet mooi vinden. Ik raak overdag er aan gewend (soms hoor ik het niet) maar ik kan dus niet slapen en ben er doodmoe van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 2:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lees even hier over waarom het niet nuttig is een maximaal niveau te hanteren... Denk er ook eens aan wat er zou gebeuren als een dergelijk niveau niet zou worden overschreden. Is jouw klacht dan ineens weg?

Vinden de buren de klok(ken) alleen mooi om te zien of ook om te horen?

Je buren zouden namelijk kunnen overwegen de hamertjes van de klok te verwijderen of aan te passen (bijvoorbeeld rubber gewichtje in plaats van stalen / messing) waardoor deze niet of aanmerkelijk zachter slaat. De klok kan op deze wijze later weer eenvoudig in originele (luidruchtige) staat worden gebracht.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Maaike
Gebruiker


Sinds: 2-5-2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je snelle reactie, Ik heb inderdaad ook gevraagd of het echt gaat om de klok of het geluid. nou het geluid, ze vinden het prachtig.

maar ik ga ze toch nog een keertje uitnodigen voor het geluid te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 10:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum,

De kans is heel groot dat die muur hier als soundboard dient.
Als hier inderdaad door een relatief simpele oplossing iets aan te doen is door de ophanging elastisch te maken, en die buren uitsluitend hier aan zichzelf denken, dan lijkt mij dit een zaak voor de rijdende rechter.

Dit zou gewone een stomme zaak van onwil zijn.

Maaike ik zou die buren inderdaad nog éénmaal uitnodigen. Als zij zich van jouw kant van de zaak niets aantrekken, zou ik hier inderdaad de rijdende rechter of wie ook bij betrekken.

Het is onzin wanneer iemand niet eens een pogig doet om hinder waar hij/zij verantwoordelijk voor is, en waar oplossingen mogelijk zijn, om dit te accepteren.

Er zijn massas problemen die moeilijk op te lossen zijn, en waar men weinig keus heeft dan een compromis te vinden, ik vermoed dat dit er geen van is. Dit klinkt als domme onwil.

Begrip is een zeer goed ding, .......... wanneer dat tweezijdig is.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 7:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal met je eens Eric! Very Happy

Eric Desart (hierboven) schreef:
Indien de klok nergens beter kan hangen is akoestische ontkoppeling van deze muur zeker mogelijk, maar daarvoor heb je een handige kerel nodig die snapt waar hij mee bezig is.
Als die klok star bevestigd is tegen deze muur kan deze muur als sound board van een instrument dienen, en je buren beseffen niet hoe luid dit bij jou doorkomt.

Eigenlijk kan je dit eenvoudig uitproberen. Ik weet niet hoe zwaar dat ding is, maar als 1 of 2 man die klok in hun handen houden (hoe ook), terwiijl jij luistert zoals gewoonlijk bij jou thuis naar die Bim-Bam, weet je direct wat ontkoppeling aan winst kan brengen.


We hebben dus 2 mogelijke oplossingen (beide eenvoudig en niet zeer kostbaar) en één stel niet-welwillende buren.

Misschien is de Rijdende Rechter inderdaad een optie.

Is het echter niet zo dat de Rijdende Rechter slechts een bindend advies geeft op basis van een akkoord tot evaluatie van de zaak gegeven door beide partijen? Bovendien: Moeten beide partijen in persoon op TV? Als de buren hierin niet geïnteresseerd zijn zou dus niets resten dan een gang naar de 'reguliere' rechtbank inclusief alle bijkomende kosten (tenzij Maaike over een rechtsbijstandverzekering beschikt). Uiteraard kun je altijd 'dreigen' met gerechtelijke maatregelen. De relatie met de buren wordt er alleen niet beter op.

Succes Maaike en hou ons op de hoogte!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Freek
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 11:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Maaike,

wij wonen in een appartement en hebben precies hetzelfde probleem. Onze bovenburen hebben maar liefst 4 van die BIM-BAM klokken!

Overdag hebben we er niet veel last van, 's nacht des te meer.

Omdat ze nooit thuis waren, heb ik al eens een beleefd briefje in hun brievenbus gegooid. Toen was het een week stil (heeeerlijk!), maar inmiddels horen we alweer 2 klokken en zijn we terug bij af. Ze hebben wel iets veranderd, want het geluid is minder hard, maar je hoort het nog steeds (te) duidelijk.

Ik zal dus ook eens met ze moeten gaan praten, maar ik kijk er echt tegenop. Hoe heb jij dat ter sprake gebracht? Heb je nog tips over hoe ik zo'n gesprek het beste kan aangaan?

En hoe staat het inmiddels met jouw BIM-BAM nachtmerrie?
Naar boven
Francis
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 12:15 pm    Onderwerp: bim bam klok Reageer met quote

Hai Freek...ik was even benieuwd hoe 't bij jullie is afgelopen met de klokken..daar ik exact hetzelfde probleem heb...je kan me mailen op ***verwijderd*** hoop gauw wat te horen...groetjes Francis

*moderator* Ik zie liever dat Freek of Maaike hun bevindingen híer posten dan dat ze je mailen (ik laat je email-adres nog even staan, maar wees je er bewust van dat je mailadres in posts op forums voer is voor spamrobots). Als het hier staat hebben anderen er óók nog wat aan!*/moderator*

Freek schreef:
Hoi Maaike,

wij wonen in een appartement en hebben precies hetzelfde probleem. Onze bovenburen hebben maar liefst 4 van die BIM-BAM klokken!

Overdag hebben we er niet veel last van, 's nacht des te meer.

Omdat ze nooit thuis waren, heb ik al eens een beleefd briefje in hun brievenbus gegooid. Toen was het een week stil (heeeerlijk!), maar inmiddels horen we alweer 2 klokken en zijn we terug bij af. Ze hebben wel iets veranderd, want het geluid is minder hard, maar je hoort het nog steeds (te) duidelijk.

Ik zal dus ook eens met ze moeten gaan praten, maar ik kijk er echt tegenop. Hoe heb jij dat ter sprake gebracht? Heb je nog tips over hoe ik zo'n gesprek het beste kan aangaan?

En hoe staat het inmiddels met jouw BIM-BAM nachtmerrie?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.