Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsniveau jeugdfanfare

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bezorgde moeder
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 11:30 pm    Onderwerp: geluidsniveau jeugdfanfare Reageer met quote

Mijn dochter van 12 speelt slagwerk bij een jeugdfanfare. Ze oefenen in het winterseizoen in hun clubgebouw en in een sporthal, in totaal bijna 5 uut per week. Nu vind ik dat het erg veel (overigens best mooi) lawaai oplevert. Ik heb zelf een geluidsniveau van circa 90 dB gemeten bij de rustiger nummers, met uitschieters naar boven de 100dB bij uithalen in de hardere nummers.
Volgens mij is dit ongezond voor kinderen tussen de 9 en 16 jaar. Het bestuur van de fanfare ziet er geen probleem is. Mijn dochter weigert (uiteraard?) de oordoppen te dragen die ik voor haar heb aangeschaft.
Nu wil ik in het clubblad een stukje schrijven over lawaai en gehoorbeschadigingen. Zijn er normen voor en weet iemand waar is goede informatie kan vinden?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 8:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk onderwerp! Je bent niet helemaal onterecht bezorgd ook.

Enige linkjes:Hou je er rekening mee dat er ook 'fijnere' aangemeten oordoppen (otoplastieken) bestaan speciaal voor muzikanten? Deze doppen hebben een wat natuurlijker demping (volgens de leveranciers) waardoor de muziekervaring 'natuurlijker' is...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.