|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michellevv Gast
|
Geplaatst: Za Nov 09, 2024 11:53 am Onderwerp: Tuin aan de voet van een dijk - geluidsoverlast door verkeer |
|
|
Ik vond dit interessante forum via Google en ik hoop dat jullie wat tips voor onze situatie hebben.
Wij wonen aan een dijk, maar dan laaggelegen. Onze tuin ligt onder aan de dijk, in onze tuin is een talud van zo'n 10 meter hoog denk ik. En bovenaan, op de dijk loopt een weg waar officieel 30 gereden mag worden, maar waar veel auto's vele malen harder rijden, omdat we net na de overgang zitten tussen een 50km weg en de 30km zone.
In de tuin hoor je de auto's erg goed langsrijden, vooral als ze hard rijden. Zouden we hier iets aan kunnen doen, en wat zou dan werken? Ik denk vooral aan een schutting boven aan de dijk, direct langs onze tuin. Dan zou er alleen een voetpad tussen het begin van onze tuin en de weg zitten. Maar in alle situaties die ik op dit forum heb gevonden, gaat het om een weg die op dezelfde hoogte is gelegen als de tuin. Bij ons is het dus zo dat de tuin veel lager ligt. Werkt zo'n scherm dan?
Op dit moment is het talud begroeid met dichte struiken, en deze komen tot aan de stoep bovenaan de dijk en zijn daar zo'n 1,5 meter hoog. Maar die houden het geluid dus niet tegen.
Alle tips zijn welkom! Alvast heel veel dank! |
|
Naar boven |
|
|
JeroenJ Gast
|
Geplaatst: Ma Nov 11, 2024 10:21 am Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen Michelle.
Paar puntjes:
[list]Enkel een wand op de breedte van de eigen tuin zal (relatief) weinig opleveren, tenzij je een tuin hebt die veel breder is (parallel aan de dijk) dan de afstand tussen dijk en woning.
[list]Je perceel loopt tot het hoogste punt van de dijk? Mag je daar een wand plaatsen? Enigszins afhankelijk van de afstand van de weg tot je perceelgrens (en de hoogte van de dijk) hebben we het als snel over een wand van 2,5 à 3 meter hoogte.
Eigenlijk zou je dit moeten opnemen met een akoestisch adviesbureau die een akoestisch model voor je kan verzorgen
Succes! |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|