Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast studentencomplex

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Student Rik
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2023 12:35 am    Onderwerp: Geluidsoverlast studentencomplex Reageer met quote

[/list]Hallo iedereen,

Sinds oktober woon ik in appartement in een voormalig kantorenpand (aegon leeuwarden) dat in 2019 is omgebouwd tot studentenhuisvesting. Hier de website van het appartementencomplex mocht dat handig zijn https://www.markt058.com/.Sinds het begin heb ik best veel overlast van mijn buren. Aan de ene kant woont een jongen die erg houdt van gamen, ik heb hierbij erg last van harde stemgeluiden zoals hard gepraat/geschreeuw en gelach. Als hij vrienden over de vloer heeft hoor ik hun ook duidelijk praten en de muziek natuurlijk. Als mijn buurman thuis is hoor ik hem bijna de hele dag, en soms ook tot in de nacht. Wat natuurlijk erg storend is, het lijkt wel alsof we in hetzelfde appartement wonen soms. Aan de andere kant woont een rustig meisje, ik hoor ik haar niezen, hoesten. Maar ook haar wekker en de magnetron die piept is goed hoorbaar. Wat dus wel aangeeft hoe gehorig het is. Nou vind ik de leefgeluiden die zij maakt natuurlijk geen probleem. Het gaat mij meer om de buurman die de hele dag door lawaai maakt.

Ik heb tot nu toe 3 keer aangeven bij mijn buurman dat is last heb van de geluiden die hij maakt. Hij leek hier niet echt van onder de indruk te zijn. Gelukkig heb ik wel gemerkt dat het na 22:00 wel een stuk rustiger is. Waardoor slapen weer enigszins mogelijk is. Maar toch stoor ik mij nog steeds heel erg aan de geluiden die hij maakt, zeker als je na een lange dag even tot rust wilt komen. Daarom heb ik besloten om contact op te nemen met de huisbaas die vaak op locatie is.

Hij is op bezoek geweest en heeft aangegeven dat hij niet veel voor me kan betekenen. Wel is hij bereid om te kijken over misschien een geluidslek in de muur aanwezig is. Ik betwijfel of dit iets gaat oplossen omdat de scheidingswanden van beide muren even gehorig zijn. Ook na gesprekken met andere bewoners blijkt dat er meer sprake is van geluidsoverlast in het complex.

Nou vraag ik mij af wat er geld qua geluidsnormen voor een studentenxcomplex. En wat er mogelijk is om de leefbaarheid te verbeteren. Ik zie het namelijk niet zitten om hier zo 2 jaar te moeten wonen. Wat best jammer is aangezien het voor de rest een ontzettend mooi complex is.

Weten jullie misschien welke stappen in verder kan ondernemen? En wat er geldt qua geluidsnormen voor een omgebouwd kantorenpand naar studentenhuisvesting?
Naar boven
Student Rik
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2023 12:45 am    Onderwerp: Geluidsoverlast studentencomplex Reageer met quote

Nog ter aanvulling:

Ik weet niet de precieze afmetingen van de woningscheidendewanden , wel weet ik dat het houten wanden zijn (soort van gips) met een bepaald isolatiemateriaal ertussen. Dit zal wel de oorzaak zijn waarom het zo gehorig is.

Mocht jullie nog informatie nodig hebben over de woning hoor ik het graag.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2023 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er zullen gewoon dezelfde normen gelden als voor andere woningen.
Dat houdt in dat je last hebt van de buren als ze luidruchtig zijn, maar je hoort niet het gepiep van kun magnetron.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.