Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid van onderburen hier wel te horen, andersom niet.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2024 7:20 pm    Onderwerp: Geluid van onderburen hier wel te horen, andersom niet. Reageer met quote

Hallo,

Ik zit met een probleem. In mijn nieuwe bovenappartement hebben in samenwerking met de buren de vloer tussen de onderburen en mij geïsoleerd met 21 cm steenwol en daarna fermacell 2e32 platen en laminaat erop.

Zojuist hebben we een test gedaan. In alle testen klinkt het luchtgeluid
van podcast hier veel harder dan daar.

Aantal punten:
- Ik heb nog geen Plinten etc zitten
- ik heb nog geen gordijnen hangen, alleen rolgordijn aan 1 zijde
- Ik heb een schouw waar de fermacell platen niet liggen, die schouw hebben de onderburen niet. Hij is bij mij aan de onderzijde 'afgesneden'.

Vragen:
- Kan de schouw als klankkast fungeren? Ik hoor niet zozeer het geluid harder als ik mijn oor op de schouw leg dan op een andere muur, maar wellicht geeft de schouw de geluiden door aan andere muren?
- Kan het komen door de richting van isolatie? Mijn geluid naar hun moet eerst door de fermacell en dan gedempt pas door steenwol. Hun geluid gaat eerst door steenwol en dan fermacell.
- Of hebben jullie enig idee hoe dat kan?


Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien. Vind het super vervelend dat na de investering in dit huis in tijd en geld ik nog steeds met dit probleem zit en het voor de onderburen wel is opgelost.

Groeten!
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2024 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Interessant! Neem het eens op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.