Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Vraag m.b.t. ontkoppelen vloer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mrt 24, 2024 10:01 pm    Onderwerp: Vraag m.b.t. ontkoppelen vloer Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik ben bezig met het ontwerpen van mijn nieuwe studio welke gesitueerd zal gaan worden in een verzamelgbouw met losse units. In de bestaande ruimte komt dus een losse ruimte van 625x348x296 (lxbxh binnenmaten) welke als studio zal fungeren en zullen de wanden en plafond sowieso ontkoppeld worden t.b.v. de geluidsisolatie.

De wanden en plafond zullen als volgt opgebouwd worden:
-constructie (metalstud of houten frame, hier moet ik nog een keuze in maken) gevuld met 70mm spouwmuur isolatie
-18mm OSB
-2x 12,5mm gipsplaat met Green Glue compound ertussen

De luchtspouw zal aan alle zijden verschillend zijn:
-lange zijde 1 - 8 cm spouw
-lange zijde 2 - 110 cm spouw (i.v.m. trap ik de ruimte)
-korte zijde 1 - 18 cm spouw (i.v.m. bestaande leidingen)
-korte zijde 2 - 190 cm spouw (i.v.m. entree ruimte)
-plafond - 80 cm spouw (i.v.m. ruimte voor ventilatiesysteem & suskasten etc.)

De wanden zullen op de bestaande vloer ontkoppeld worden door regufoam (strips). Het exacte gewicht van de wanden incl. plafond moet ik nog berekenen om te kijken welke densiteit en hoeveelheid regufoam ik nodig heb om de ideale doorzakking van 10% te verkrijgen.

De bestaande vloer van de ruimte bestaat uit een betonnen (fundering) vloer welke uit 1 stuk bestaat met een aantal andere ruimtes in het gebouw. Nu is mijn vraag of ik de vloer van de studio zou moeten ontkoppelen i.v.m. contactgeluid/flankerend geluid naar de andere ruimtes toe? Of isoleert de betonnenvloer al voldoende van zichzelf en zou ik het me onnodig moeilijk gaan maken door een ontkoppelde vloer in de studio te maken die wellicht alleen maar slechter werkt?

Als de vloer ontkoppeld zou worden dan wordt het een licht gewicht vloer (regufoam, 1 of 2 lagen OSB plaat en afwerking in de vorm van lamianaat)

Dan nog een 2e vraag;
Mocht een ontkoppeling van de vloer worden aanbevolen is het dan beter om de wand constructie op de vloer te laten rusten en op deze puntbelasting extra rugufoam te doen? Of beter de ontkoppelde vloer & de ontkoppelde wanden los van elkaar maken?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.