Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Vervelende buurvrouw

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 6:07 pm    Onderwerp: Vervelende buurvrouw Reageer met quote

Mijn buurvrouw heeft sinds een jaar heel veel last van ons. Ben 3 jaar geleden mijn man verloren en heb sinds 2 jaar een nieuwe relatie. Vanaf dat moment is het begonnen. Ik heb mijn huis verbouwd. Ze wist ervan, maar steeds weer het vriendelijk verzoek mogelijke momenten van geluidsoverlast te melden. Het gaat dan om overlast van ongeveer een kwartier, wat ik zelf ook niet kon voorzien. Verder heeft ze last van ons televisiegeluid. Ze hoort een dreun bij sommige films. Dat zijn momentopnames, maar ik snap wat ze bedoelt. Ze begint dan op de muur te bonzen, want de trilling komt bij haar lichamelijk binnen. Wij hebben al de nodige voorzieningen getroffen door de subwoofer op spikes te zetten, op de buitenmuur, op foam. Volume al voor de helft zachter, maar ze blijft bezig. Valt niks mee te beginnen. Het is bij haar doodstil in huis. Dus E hoort ook alles. Ik kan praten als brugman. Mijn partner is alleen in het weekend thuis. Met geluk hebben we 2 avonden in de week samen, dan is hij weer weg (chauffeur). De rest van de week kijk ik eigenlijk geen tv, dus dan is het stil in huis.
Ze opperde deze week ook dat ze het meteen vernam als mijn vriend er weer was, ze hoefde de auto niet eens te zien staan. Alsof wij als 2 herrieschoppers door het leven gaan. Ze benoemt tegenwoordig ook dat ze telefoongesprekken kan horen, ze hoort mij tv kijken, wat heel wonderlijk is.
Ze dreigt nu met juridische stappen.

Los van het geluidoverlast, valt ze ook over de aanpassingen in mijn tuin, had ik moeten overleggen, gaat ze over mijn erfgrens, heeft ze last van de katten terwijl ze die zelf ook heeft. Het houdt gewoon niet op. Ik heb net het huis opgeknapt, maar we overwegen toch om te verhuizen. Voelt als gevangen in je eigen huis. Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet en praten lukt al helemaal niet.ik word zo boos op haar. Samen met haar zoon lijkt ze alles te willen bepalen.

Jans
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jan 09, 2021 12:32 am    Onderwerp: Laten luisteren Reageer met quote

Hallo Jans,

Erg vervelend!

Is het misschien een idee om de buurvrouw uit te nodigen om te laten horen hoe hard jij het geluid gemiddeld aan hebt staan? En dan vervolgens samen bij haar thuis te luisteren. Zo ontstaat er misschien wel een begrip vanuit de buurvrouw.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.