Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Advies gevraagd over hoge piep elektriciteit in slaapkamer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mieke
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 2:39 am    Onderwerp: Advies gevraagd over hoge piep elektriciteit in slaapkamer Reageer met quote

Hallo,

Graag zou ik jullie advies willen hebben.

Sinds een jaar hebben wij vloerverwarming in ons huis. De laatste weken/maanden slaap ik steeds onrustiger. Steeds vaker had ik last van een soort piep. Het lijkt wel alsof ik de toon steeds minder goed kan verdragen. Want op dit moment krijg in direct behoorlijke oorpijn zodra ik de slaapkamer in kom. Ik kan de hoge toon niet meer verdragen en voel me naar worden bij het horen van de toon. Ik slaap dus al een week in een andere kamer.

Na hevige oorpijn ben in opzoek gegaan. De oorzaak is de verdeler van de vloerverwarming in onze slaapkamer. Ze zeggen dat dit de stilste verdelers zijn en dat je ze niet hoort. Maar zodra het stroom erop gaat, komt er een constante hoge piep. Mijn man hoort het overigens niet.
Helaas kunnen we niet steeds de stroom er vanaf halen, want dat houdt in dat we geen verwarming hebben. Ik weet ook niet of dat kwaad kan voor de verdeler zelf.

Is het mogelijk om deze hoge toon weg te krijgen met een ombouw met geluidsdempend materiaal? Of ligt dat anders bij hoge tonen dan bij lagere tonen? En mocht er wel iets zijn, wat voor materiaal kunnen we dan het beste gebruiken?

Ik hoop dat er echt een oplossing voor is. Nooit meer de kachel aan is geen optie. Maar nooit meer in mijn slaapkamer slapen ook niet...
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je een foto? Als de verdeler in het zicht zit (in de slaapkamer) zou je er iets omheen kunnen bouwen. Bij hoogfrequent geluid is de afdichting van een omkapping (ook bij aansluitingen naar vloer, wanden en om uitgaande leidingen meer van de belang dan de massa van het materiaal.

Ik vermoed dat het probleem ook in de (thermostaat)kraan kan liggen. Zie ook: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/piepende-vloerverwarming.86242/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mieke
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 3:16 pm    Onderwerp: Advies Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Heb je een foto? Als de verdeler in het zicht zit (in de slaapkamer) zou je er iets omheen kunnen bouwen. Bij hoogfrequent geluid is de afdichting van een omkapping (ook bij aansluitingen naar vloer, wanden en om uitgaande leidingen meer van de belang dan de massa van het materiaal.

Ik vermoed dat het probleem ook in de (thermostaat)kraan kan liggen. Zie ook: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/piepende-vloerverwarming.86242/


Bedankt voor je snelle reactie.

Klopt inderdaad, we hebben twee problemen. De een is de fluittoon bij de thermostaatkraan. Maar zijn er onderhand achter dat er waarschijnlijk een by-pass tussen moet. Maar die fluit is alleen zodra de kachel aan gaat en er warm water rond komt.
De piep waar ik het over heb, is echt de piep van de elektriciteit. Alle drie de units hebben dit, ook op het moment dat de kachel niet aan gaat. Zodra ik het stroom er vanaf haal, is de piep direct weg. Zodra ik de stekker er weer in doe, begint het gelijk.
Ik snap het ook niet zo goed; waarom hoor je bij het ene apparaat wel een stroompiep en bij het andere apparaat niet? Wij hebben veel apparaten hier thuis met de stekker altijd in het stopcontact; ik heb daarbij nog nooit overlast ervaren.

Ik zal hieronder even proberen een foto toe te voegen. Hij zit in onze kledingkast (achterwand is eruit gesneden). We moeten nu dus iets bedenken dat we er omheen kunnen bouwen. En ik hoop dat het geluid daarmee weg is.
Naar boven
Mieke
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 3:19 pm    Onderwerp: Advies Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Heb je een foto? Als de verdeler in het zicht zit (in de slaapkamer) zou je er iets omheen kunnen bouwen. Bij hoogfrequent geluid is de afdichting van een omkapping (ook bij aansluitingen naar vloer, wanden en om uitgaande leidingen meer van de belang dan de massa van het materiaal.

Ik vermoed dat het probleem ook in de (thermostaat)kraan kan liggen. Zie ook: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/piepende-vloerverwarming.86242/


Hoe kan ik een foto toevoegen? Embarassed [/img]
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 4:03 pm    Onderwerp: Re: Advies Reageer met quote

Mieke schreef:
Geluidforum schreef:
Heb je een foto? Als de verdeler in het zicht zit (in de slaapkamer) zou je er iets omheen kunnen bouwen. Bij hoogfrequent geluid is de afdichting van een omkapping (ook bij aansluitingen naar vloer, wanden en om uitgaande leidingen meer van de belang dan de massa van het materiaal.

Ik vermoed dat het probleem ook in de (thermostaat)kraan kan liggen. Zie ook: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/piepende-vloerverwarming.86242/


Hoe kan ik een foto toevoegen? Embarassed [/img]


http://www.geluidforum.nl/faq.php#24 (is niet optimaal, werkt wel)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 02, 2020 4:07 pm    Onderwerp: Re: Advies Reageer met quote

Mieke schreef:
De piep waar ik het over heb, is echt de piep van de elektriciteit. Alle drie de units hebben dit, ook op het moment dat de kachel niet aan gaat. Zodra ik het stroom er vanaf haal, is de piep direct weg. Zodra ik de stekker er weer in doe, begint het gelijk.

(...)

Ik zal hieronder even proberen een foto toe te voegen. Hij zit in onze kledingkast (achterwand is eruit gesneden). We moeten nu dus iets bedenken dat we er omheen kunnen bouwen. En ik hoop dat het geluid daarmee weg is.


Een mooi gesloten kastje van multiplex, aan binnenzijde voorzien van een min ca. 20 mm dik geluidsabsorberend schuim zou het verschil moeten maken. Als er spanning (stroom) op de installatie staat, draait de pomp dan ook continu? Mogelijk komt de piep-/fluittoon uit de pomp?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.