Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Effect verbouwing met isolatie op geluidshinder

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PLV
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 7:05 pm    Onderwerp: Effect verbouwing met isolatie op geluidshinder Reageer met quote

Dag allemaal, Wij wonen in een jaren '30 rijwoning met een steens-woningscheidende wand (dus zonder spouw). Zowel wij als onze buren aan de ene kant hebben de houten ondervloer onbedekt, aan de andere kant ligt door het hele huis een visgraatvloer op houten onderplaten. Toen we hier kwamen wonen hebben we in de zitkamer een buigslappe voorzetwand tegen luchtgeluid geplaatst, dat werkt erg goed en gaan we op de andere verdiepingen ook doen.

We hebben alleen erg veel last van gestommel, de trap, rennende kinderen, schuivende stoelen etc. Contact en flankerend geluid dus. We hebben het er al over gehad met de (overigens erg leuke!) buren, en die gaven aan dat ze hun best zouden doen hier en daar wat aan isolatie aan te brengen en op loopgedrag te letten, maar de huizen zijn dusdanig gehorig dat we altijd wat zullen blijven horen. Bovendien hebben ze aan beide kanten jonge kinderen en kunnen we ze ook niet al te veel vragen. Ik heb er erg veel last van en raak overprikkeld. We overwegen nu een forse verbouwing waarbij we de muren en plafonds willen isoleren, en ook de vloeren willen bedekken met een isolerende onderlaag en dan een topvloer.

Voordat we dit doen wil ik echter graag weten of dit genoeg effect heeft.
Ik hoef echt geen muisstil huis, en af en toe een deur of iets horen vallen is prima, maar ik kan me nu niet concentreren op een boek of de TV zonder oordoppen of koptelefoon omdat echt alles doordreunt. Kastjes, rennen, lopen, schuiven stoelen, speelgoed dat op de vloer wordt uitgestald (lego en zo).Dat overlast door contactgeluid vooral bij de bron moet worden aangepakt weet ik. Maar het is desalniettemin toch ook aan de andere kant wel flink te beperken met isolatie?

het huis, de plek etc zijn te gek, dus we willen liever niet verhuizen. Maar ik wil die verbouwing alleen doen als dit genoeg effect heeft. Anders is het zonde.

Heeft iemand ervaring/tips? Wat helpt wel en wat niet?
Naar boven
PLV
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk is mijn vraag:
Heeft een verbouwing enige zin, of kunnen we beter verhuizen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PLV schreef:
Eigenlijk is mijn vraag:
Heeft een verbouwing enige zin, of kunnen we beter verhuizen?


Ik zou hier een bouwkundige (met specifieke kennis van bouwperiode van je woning) naar laten kijken. Kosten daarvan lijken me een fractie van de eventuele verbouwing die je voor ogen hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
PLV schreef:
Eigenlijk is mijn vraag:
Heeft een verbouwing enige zin, of kunnen we beter verhuizen?


Ik zou hier een bouwkundige (met specifieke kennis van bouwperiode van je woning) naar laten kijken. Kosten daarvan lijken me een fractie van de eventuele verbouwing die je voor ogen hebt.


Dat is een goed idee! Dank!
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag allemaal, Ik dacht dat het misschien leuk was te delen dat we inmiddels een geluidsisolatie-expert een rapport hebben laten maken en zo hebben geleerd dat een verbouwing zeker zin zal hebben. Geweldig goed nieuws dus. Nu maar hopen dat de bank mee wil werken. Ik zal jullie op de hoogte houden en dank voor de tip!
Naar boven
Frits
Gast





BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2022 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben benieuwd hoe een en ander uitgewerkt heeft. Kan je daar iets over melden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.