Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidswerende gordijnen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Claudia
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 2:38 pm    Onderwerp: Geluidswerende gordijnen Reageer met quote

Hallo,

Ik ben momenteel aan het kijken naar geluidswerende gordijnen. Dit om het geluid van buren buiten minder te horen in mijn slaapkamer.

Er wordt -door verkopers- al snel beweerd dat een gordijn geluidswerend/dempend is als het zwaar is (bv. van velours) en gevoerd. Tegelijkertijd zijn er bedrijven die claimen echte geluidswerende stoffen te hebben gecreëerd, bv. Moondream en een bedrijf met de stof Soundkiller. De gordijnen met echt geluidswerende stoffen zijn behoorlijk aan de prijs en omdat het om een grote raampartij gaat vroeg ik mij af of iemand hier weet of deze gordijnen inderdaad (veel) beter geluid weren/dempen dan gewone, gevoerde, zware gordijnen en of het dus het verschil in prijs waard is.

Ik hoor graag van jullie, groetjes.
Naar boven
Alley
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2021 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Claudia,

Ik ben geen expert maar ik zou een dikke zware stof nemen. Velours lijkt mij inderdaad het meeste geschikt. Omdat het zwaar en maximaal verduisteren. Dit zou ik dubbel uitvoeren, dus twee keer rails plaatsen met elke een set gordijnen zo creëer als het ware een (lucht)ruimte tussen de gordijnen die als buffer werkt.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2021 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alley schreef:
Hi Claudia,

Ik ben geen expert maar ik zou een dikke zware stof nemen. Velours lijkt mij inderdaad het meeste geschikt. Omdat het zwaar en maximaal verduisteren. Dit zou ik dubbel uitvoeren, dus twee keer rails plaatsen met elke een set gordijnen zo creëer als het ware een (lucht)ruimte tussen de gordijnen die als buffer werkt.


Nee.
Je kunt met normale gordijnen geen geluid isoleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.