Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

LAAGFREQUENT gemeten geluid in huis - 27 hrz

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LAAGFREQUENT 1919
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2020 5:13 pm    Onderwerp: LAAGFREQUENT gemeten geluid in huis - 27 hrz Reageer met quote

Betreft laagfrequent geluid onder de 125 hrz.

Dit is sinds mei 2018 hoor en voelbaar in huis rond de 28 hrz

Mijn vraag is.
Welke apparaten, machines, of motoren kunnen 24 uur per dag een wisselend pulserend geluid van traag naar snel kunnen veroorzaken. Dus om de dag een hoog snel geluid en de volgende dag zwaar en langzaam pulserend geluid dat dan bijna stopt.
Let op op, het geluid stop nooit helemaal.
Vreemde vraag wellicht, zeker waneer je niet bekend bent met laagfrequent.
Maar weet dat je er knettergek van kan worden.
Daarom vraag ik het overal waar ik maar kan.
Als ik een idee krijgt kan ik gerichter zoeken naar de bron van het geluid.

Met groet aan iedereen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2020 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dergelijk laagfrequent geluid kan ook makkelijk van buiten de woning komen. Bronnen binnen de woning uitsluiten door hoofdschakelaar uit te zetten wanneer je het hoort of meet (gezien de specifieke frequentie die je geeft denk ik dat je gemeten hebt). Als het er dan nog is de meetopstelling checken of (laten) meten met een andere opstelling.

Allerlei bronnen zijn denkbaar. Pompen en dergelijke, installaties die schakelen op basis van temperatuur, behaalde druk of een andere grootheid zoals (grond)waterstand.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.