Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Expert hulp nodig bij geluidsisolatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VeejDeejBeej
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 10:25 am    Onderwerp: Expert hulp nodig bij geluidsisolatie Reageer met quote

Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het Google afschuimen om de beste oplossing te zoeken voor een muur en plafond geluid dicht te maken.

De situatie:

ik heb een zaak overgenomen waar een café aan is.

Boven het café, zijn er 2 slaapkamers.

De scheiding hiertussen (het plafond) zit wel al glaswol in, dus ik zou hier nog geluidsisolatie bij willen steken om toch zoveel mogelijk geluid te isoleren naar boven toe. de bestaande glaswol isolatie zit tussen houten kader van een 37 cm +-, dus dacht mss isofix 50cm breed geluidsisolatie erbij te steken? En gewoon tussen de bestaande houten kader? Ik dacht ook inbouw boxen te installeren in het plafond naar beneden gericht, zodat het geluid meer naar beneden geprojecteerd..


Het café zit ook rechtstreeks met de buren verbonden met een gemeenschappelijke tussen muur.

Er woonde altijd een ouder koppel +80 zelfs +90 jaar op het laatste die niet vrij goed hoorde.
Dus geen probleem, maar het huis is pas verkocht aan een jonger koppel die nog wel goed horen.

Dus voor ik het café zou willen opendoen zou ik toch zeker willen zijn dat ik ze niet hinder.

Dus ik had gedacht aan een voorzet muur (die dan geen contact mag geven blijkbaar) met een systeem hiervoor, maar welk systeem? Opgevuld met polyetheraan schuim? van 6 cm?


Of heeft er hier iemand betere ideeën? Ik zie de bos niet meer door de bomen..


Alvast hartelijk dank!
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 10:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je zult een akoestisch adviseur moeten inhuren, anders ga je grote problemen krijgen. Dit is niet iets om via een forum te regelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 12:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Je zult een akoestisch adviseur moeten inhuren, anders ga je grote problemen krijgen. Dit is niet iets om via een forum te regelen.


Mee eens!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
VeejDeejBeej
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 2:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt mannen, maar dan vogel ik het wel zelf verder uit.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

VeejDeejBeej schreef:
Bedankt mannen, maar dan vogel ik het wel zelf verder uit.


Ik doe een aanname dat je Vlaams bent (o.b.v. woordkeuze)? In dat geval beschik ik ook over onvoldoende kennis v.w.b. de geldende regelgeving.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
VeejDeejBeej
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 17, 2020 8:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
VeejDeejBeej schreef:
Bedankt mannen, maar dan vogel ik het wel zelf verder uit.


Ik doe een aanname dat je Vlaams bent (o.b.v. woordkeuze)? In dat geval beschik ik ook over onvoldoende kennis v.w.b. de geldende regelgeving.


Ja hoor, ik ben Vlaams (België).

Gho het is geen verplichte vereiste dat ik het isoleer tegen het geluid,

het is meer uit respect voor de buren en om zelf een gerust gevoel te hebben om nergens te storen.

Het zou hetzelfde zijn moest het een huis zijn waar je 1 muur wilt isoleren tegen de buren er naast.



Ik had gedacht van 20cm steenwol tegen de muur van de buren met een losstaand kader van de muur om contact geluiden tegen de gaan.

En in het plafond een 4cm polytheraan schuim te steken aan gezien er daar al glaswol in zit en ik toch niet te kostelijk wil gaan en niet teveel gewicht wil in het vals plafond wil steken.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 17, 2020 9:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik had gedacht van 20cm steenwol tegen de muur van de buren met een losstaand kader van de muur om contact geluiden tegen de gaan.


Enkel wol plaatsen doet vrijwel niets. Een voorzetwand moet ook worden afgewerkt met een Fermacell, of gipsplaat, liefst dubbel en op de naden overlappend bevestigd. Star contact van de voorzetwand met achterliggende scheidingswand is niet toelaatbaar, contact van de wand met zijwanden, vloer en plafond zo goed mogelijk ontkoppeld uitvoeren. Zoek op Google even naar Merfoflex of IVI-regels.

Quote:
En in het plafond een 4cm polytheraan schuim te steken aan gezien er daar al glaswol in zit en ik toch niet te kostelijk wil gaan en niet teveel gewicht wil in het vals plafond wil steken.


Het effect hiervan zal verwaarloosbaar zijn, terwijl het schuim brandtechnisch onwenselijk is.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.