Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Zwevende vloer (2x18mm MDF) op spouw. Is dit Mogelijk?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2020 11:44 pm    Onderwerp: Zwevende vloer (2x18mm MDF) op spouw. Is dit Mogelijk? Reageer met quote

Al enige tijd ben ik geïnteresseerd op dit forum aan het rondneuzen over het onderwerp: zwevende vloer.
Ik heb een kleine ruimte (iets meer dan 2,24 x4,2m) op de 1e etage waar ik een voorzetwand ga plaatsen om mijn sax te dempen. Hiervoor heb ik al wat materialen en moet nog wat meer spullen kopen. Had al bijna 9m2 aan Polypress gekocht maar Bert Stoltenburg heeft me hiervoor al behoed. Smile

Heb dus dit topic al een aantal keer doorgelezen: http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1325&postdays=0&postorder=asc&start=15
Het is me inmiddels duidelijk dat Agglomer (en Polypress) tussen een minimale en maximale druk ontkoppelt. En daaromheen niet werkt of bij teveel druk zelfs kapot kan gaan. Voor zover ik begrijp is het zaak om het via blokjes tot een oppervlakte te maken, zo dat het gewicht van de vloer de polypress blokjes minimaal 10 - 15% indrukt.
Het bovenstaande topic gaat over extreem dikke vloeren met behoorlijke massa. Erg interessant.. maar al zou ik dit gewicht al op de vloer kwijt kunnen, beton of cement storten gaat geen optie zijn omdat het soort van demontabel moet blijven zonder behulp van Kangoo's e.d.

Nu ben ik dus al gewaarschuwd dat het lastig gaat worden bij een te licht uitgevoerde minder dikke vloer, maar ga een nieuwe, massieve deur kopen die ik zonder problemen kan inkorten. Hierdoor kan ik gemakkelijk iets dikker gaan met spouw en beplating en wil nu 2 x 18mm MDF plaat gebruiken. Deze platen ga ik niet verlijmen maar met schroeven aan elkaar vastzetten, z dat het midden van de plaat de naad van de laag eronder overlapt. Ik kan me ook voorstellen dat het instabiel gaat worden en de polypress plaatselijk meer zal doorzakken waar ik loop, zit en sta. Nu weeg ik gelukkig niet zoveel (65kg) en snap dat het een vaste plek wordt voor mezelf en de apparatuur, kasten en andere zaken met gewicht. Smile

Wat betreft de lichtere, zwevende vloer: dit topic heeft me min of meer hoop gegeven: http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1325&postdays=0&postorder=asc&start=15
Maar gaat over hele kleine versies. Ik vond die op tennisballen wel interessant ook.. staan op YT ook filmpjes van maar wordt sowieso te hoog. (vertrek is iets meer dan 235 hoogte. Wink
Wat jammer is dat sommige links (met info) niet meer werken. Ik weet dat Eric Dessart niet meer onder ons is maar zijn posts, alsmede alle anderen hebben mij toch weer aan het twijfelen gebracht om toch een poging te doen in iets te verwezenlijken.
Voor mijn voorzetwand heb ik hieronder al hele goede adviezen gekregen. Smile
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=2016&postdays=0&postorder=asc&start=15
Heb zelf ook al proberen te zoeken naar een tabel die er zou zijn van Merford maar in de product PDF van zowel Agglomer of Regufoam kom ik helaas niets tegen.

Het is me dus inmiddels duidelijk dat de eigen frequentie zo laag mogelijk moet komen te liggen.. want anders krijgt het eerder een versterkend effect op bastonen. Sad Voor zover mij duidelijk nu is het op te lossen met massa/invering en liefst een grote overlap tussen de ontkoppelende punten (>60-80cm). Dit soort maten gaat met 36mm MDF te groot zijn vrees ik en wil daarom de breedte (215cm) door 5 delen en kom dan op 41cm uit.
Heb ook naar Nevima spijkerregels gekeken. Hier wordt deze maat (40cm) aangehouden met 2x18mm underlayment en daar ligt nog balk spaanplaat onder zelfs. https://22669593.sharepoint.com/Documenten/Verwerkingsvoorschriften/Verwerking%20IVI-Spijkerregels.pdf?&originalPath=aHR0cHM6Ly8yMjY2OTU5My5zaGFyZXBvaW50LmNvbS86YjovZy9FWmFhZHlPZlhXUkxtMWVMVHVPVlM4WUJCV3MwNWhDMWhqanNkVklCbThZak1RP3J0aW1lPXU5X2hIZ25qMTBn

In de link hieronder zijn de maten van mijn ruimte te zien:
https://gyazo.com/4cf7bcdb640dfdac527822e86ced4d04
Heb voor het idee even vlug wat uitgewerkt met een tekenprogramma van de platen.. foto's staan in de links hieronder (sorry voor de slechte conversie).
Onderaanzicht breedtezijde : https://drive.google.com/file/d/1Mh8n0JQCqqf3G9IEoDOKj3s-Vp5mWBfr/view
Boven aanzicht: https://drive.google.com/file/d/1_uwA3_UlAI-A0qCzqBWJWtbu13iLk0Hj/view
Onderaanzicht van lengtezijde: https://drive.google.com/file/d/1RJ8K_Fe4EFujvueCkpRADtmPv1f_b7Hr/view


De totale breedte (2150mm) is dus na aftrek van de voorzetwand(en) aan de 142 en 346cm kant en nog wat extra ruimte (2 x 10-15mm) die ik reserveer om de wand en vloer vrij te houden.
De MDF platen ga ik over de 122cm maat eerst halveren omdat ze anders via de hoektrap onmogelijk naar boven gaan.
De zaagresten die overblijven (244-215=29cm) wil ik in drieën delen. Heb deze al ingetekend. Dit lijkt me makkelijker bij bevestigen van de eerste laag platen, blokjes lijm ik dan onder de stroken zodat ze niet verschuiven en misschien geeft het nog wat extra stevigheid.
Voor het ontkoppelend materiaal ga ik uit van 20mm Polypress (of iets dergelijks) die dan bij 10-15% belasting inveren tot 17-18mm. + 18mm MDF = 35-36mm

Had ook een tip gelezen van Eric in het drumpodium topic, om extra doorzakking (en beschadiging door te hoge druk) te voorkomen door klosjes aan te brengen die de invering beperken. 15mm voor 75% en 12mm voor 60%. Geen idee wat veilig en bij welke last deze invering optreedt omdat ik nergens die tabel kan vinden.

Hoewel ik het antwoord al weet dat het lastig wordt om een stabiele vloer te krijgen en om de eigen frequentie omlaag te brengen ben ik toch benieuwd of er iets mogelijk is met behulp van wat rockwool in de spouw. Ik ga (zoals geadviseerd) een lagere dichtheid gebruiken en de spouw niet helemaal vullen. Of misschien moet ik dit juist wel doen? Voor de wanden gebruik ik Rockwool Sono Solid (45-55kg/m3) maar wat is hoog of laag? Very Happy

Voor de Polypress ben ik ook benieuwd welke dichtheid ik hiervoor het beste kan gebruiken. De vloer zit nu op 27kg/m2 uit (36mm MDF) volgens mijn berekening, niet veel dus. Op basis van dit gewicht kan het oppervlakte van de Polypress zo afgesteld worden dat het 10-15 inzakt.. maar door lokale belasting zal het meer doorzakken. Sowieso ga ik bij de buitenste rand van 40cm (eerste 2 stroken) uit van het dubbele (54kg/2) maar misschien verspreidt dit gewicht ook naar de derde en vierde strook? Omdat 36mm MDF niet echt heel veel doorbuigt. En als dit zo is treedt er tevens een soort hefboom effect op misschien? Waardoor de tegenovergestelde zijde minder inveert. Of is dat te ver gezocht?
Het enige wat hier aan kan doen is dus beide kanten gelijk belasten, gaat op zich wel lukken aangezien ik nog genoeg 'rand' apparatuur heb Very Happy En dan is er nog de plaats waar ik zit / sta, en belasting op het 3 voudige uitkomt.

Een lastig vraagstuk dus. Als ik zoek hierover kom ik vrijwel altijd op dit forum terecht. Helaas heb ik dus geen enkel idee van het % invering van de diverse dichtheden Polypress. Ik lees dus dat er een tabel zou zijn op de Merford site, maar ik kom hem niet tegen. En dan is er nog de vraag over hoe het gewicht zich zal verdelen over de 36mm MDF.

Ik kijk uit naar gegevens, tips en eventueel een paar rekenvoorbeelden. Of adviezen om het anders te doen, of misschien zelfs helemaal niet Very Happy Thanx alvast! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt als je sax speelt niet met extreem lage frequenties te maken.
Je moet je niet blind kijken op die afstemming: die moet inderdaad zo laag mogelijk zijn maar je moet je realiseren dat een construcie van een vloer, 2 cm absorberend materiaal en 2 platen MDF alleen al vanwege de kleine spouw sowieso heel weinig isolatie geeft in het laag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, ga niet klooien met tennisballen en zo.
Probeer het serieus te doen Smile.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

edit: onze berichten hebben elkaar gekruist Bert Very Happy.. thanx!! Smile Maar tabel reeds gevonden Embarassed
Tennisballen vond ik wel interessant om te zien maar nogal moeilijk uitvoerbaar. Very Happy
Maar kan dus ook 40mm polypress gebruiken voor meer invering?? Strookjes zaagafval kan ik ook anders gebruiken of heeft dit toch nog een constructieve bijdrage zo?

Hieronder wat ik schreef toen je mij beantwoordde. Wink

Na nog eens wat lezen zag ik tussen de thumbnails onder de foto toch de tabel die ik zocht. Smile

Nu heb ik meteen alweer een vraag. Druk wordt aangegeven via een logaritmische y-as in de grafiek. Dit is dan te danken aan de niet lineaire verband tussen druk en invering gok ik?
Even rekenen: de y-as is in 8 strepen opgedeeld. Meest ideaal (10-15% invering) zit bij de D80 versie tussen de 2e en 3e streep. Klopt het dan dat ik tussen de 0,0025 en 0,00375N/mm2 moet zitten (10÷8=1,25x2 of 3)?
0.0025*1000*1000=2500N
0,00375*1000*1000=3750N
Oftewel, ideaal is een gewicht tussen de 250 en 375kg per m2 gebruikt Polypress (is dit correct?)

In mijn situatie deel ik de vloer op in vakken van 40cm (muv strook van de muur, is altijd half belast). Om het rekenen makkelijk te maken ga ik even uit van 2,5 lengte x 0,4=1m2 Smile
Invering van 15% zou dan een gewicht van 37,5kg/2 nodig hebben. Maar mijn gewicht + vloer + stoel gaat al richting de 100kg, dus dan door naar de 140 versie of toch oppervlakte van D80 variant vergroten?
Hoor graag of ik zo goed redeneer. Smile

Dan blijft natuurlijk nog de vraag staan over hoeveel oppervlakte de MDF plaat van 36mm mijn gewicht + vloer zal verdelen als ik midden in de kamer zit/sta. (hellup Question )

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 1:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Singer-Sax player schreef:

In mijn situatie deel ik de vloer op in vakken van 40cm (muv strook van de muur, is altijd half belast). Om het rekenen makkelijk te maken ga ik even uit van 2,5 lengte x 0,4=1m2 Smile
Invering van 15% zou dan een gewicht van 37,5kg/2 nodig hebben. Maar mijn gewicht + vloer + stoel gaat al richting de 100kg, dus dan door naar de 140 versie of toch oppervlakte van D80 variant vergroten?
Hoor graag of ik zo goed redeneer. Smile


Omg.. ga ik alweer grof de fout in door 10cm als 1/10 van m2 te beshouwen Very Happy Is natuurlijk 1/4 van 40cm en de D80 zou dus in strookjes van 40mm breed geplaatst moeten worden om een invering van 15% te verkrijgen bij 37,5 kg
Of opverdelen in blokjes misschien? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Singer-Sax player schreef:
Singer-Sax player schreef:

In mijn situatie deel ik de vloer op in vakken van 40cm (muv strook van de muur, is altijd half belast). Om het rekenen makkelijk te maken ga ik even uit van 2,5 lengte x 0,4=1m2 Smile
Invering van 15% zou dan een gewicht van 37,5kg/2 nodig hebben. Maar mijn gewicht + vloer + stoel gaat al richting de 100kg, dus dan door naar de 140 versie of toch oppervlakte van D80 variant vergroten?
Hoor graag of ik zo goed redeneer. Smile


Omg.. ga ik alweer grof de fout in door 10cm als 1/10 van m2 te beshouwen Very Happy Is natuurlijk 1/4 van 40cm en de D80 zou dus in strookjes van 40mm breed geplaatst moeten worden om een invering van 15% te verkrijgen bij 37,5 kg
Of opverdelen in blokjes misschien? Smile


Ik gebruik onder vloeren (maar dan hebben we het over dikke betonvloeren) altijd blokjes sylomer of zo, dat scheelt de klant kapitalen ten opzichte van een homogene laag van dat spul onder de vloer.

Je kunt met een variant van het ontkoppelend materiaal die wat meer Newton kan hebben en die dus minder oppervlak behoeft in de vorm van blokjes goede resultaten bereiken.
Eigenlijk doet Nevima dat ook, die spijkerregels zijn in effect ook stroken inverend materiaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2020 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Ik gebruik onder vloeren (maar dan hebben we het over dikke betonvloeren) altijd blokjes sylomer of zo, dat scheelt de klant kapitalen ten opzichte van een homogene laag van dat spul onder de vloer.

Je kunt met een variant van het ontkoppelend materiaal die wat meer Newton kan hebben en die dus minder oppervlak behoeft in de vorm van blokjes goede resultaten bereiken.
Eigenlijk doet Nevima dat ook, die spijkerregels zijn in effect ook stroken inverend materiaal.


Hey Bert, thanx again! Ik dacht juist dat in mijn situatie het gewicht van de vloer en last erop juist heel laag is.
oh en btw.. De strookjes onder de vloer op de tekeningen zijn de MDF zaagresten Wink. De totale spouw komt dan met gebruik van 20mm ontkoppelend materiaal op 35-38mm (afhankelijk van invering) maar idd niet een megaspouw.

Heb een spreadsheet gemaakt waarin je via 2 kolommen de draagkracht (bij gewenste invering) kunt ingeven en op basis van het gewicht de te gebruiken hoeveelheid ontkoppelend materiaal in m2 kunt berkenen. Dit maakt het voor mij wat overzichtelijker omdat ik weet waar welke berekening achter zit, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen even duidelijk is?? Very Happy
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oSxUouFpCQz8kr_IaY6o2_1QLtSJB64Hsbk5mwus93E/edit?usp=sharing

Voor de last ben ik nu uitgegaan van 50kg maar deze maat kun je aanpassen, alsmede het oppervlakte.
Als extra kun je nog de gewenste breedte en hoeveelheid blokjes ingeven waarmee het totale oppervlakte per blokje wordt berekend.

Heb voor de 2e kolom nu D140 bij 15% invering ingegeven, maar ik blijf het lastig mikken vinden.. bij deze dichtheid worden het wel heule kleine blokjes Very Happy Of misschien zit er toch een fout in de formule?

Hoor wel of je em kunt openen. Smile

edit: de gegevens in de kolommen zijn niet aan te passen.. Sad
afteredit: nieuwe, aanpasbare link hieronder:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1juO6aDzNZKZlgjXqQKYGP4uYeCFW_ksqSiUsoziwKAQ/edit?usp=sharing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2020 6:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het niet narekenen maar volgens mij begrijp je het aardig; ik zou het wel bij d80 houden.
Ik kan me niet indenken dat d140 gebruiken verstandig is met zo'n lichte vloer.

De wol onder de vloer moet de spouw losjes vullen; 80% is eigenlijk ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Di Apr 21, 2020 12:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Ik ga het niet narekenen maar volgens mij begrijp je het aardig; ik zou het wel bij d80 houden.
Ik kan me niet indenken dat d140 gebruiken verstandig is met zo'n lichte vloer.

De wol onder de vloer moet de spouw losjes vullen; 80% is eigenlijk ook goed.


Ha thanx!! fijn te horen! Wol komt goed. Smile

Nog even 1 technisch vraagje. Wat moet ik als maximaal % invering aanhouden? Heb begrepen dat je niet oneindig door kan gaan met gewicht loslaten op Polypress (los van het feit dat het minder goed ontkoppeld.
Waar ik op mijn stoel zit/ga staan kan ik het oppervlakte aanpassen zodat invering niet ver boven de 15% komt maar bij de deuropening (daar waar ik naar binnen en naar buiten loop) ga ik van 32kg uit (alleen de vloer). Of stel nu dat ik 2 mensen op visite krijg die samen 160 kg of nog meer wegen? Very Happy Kan bv iets aanbrengen wat de invering tot 12mm beperkt. (=40% van 20mm). Dan ontkoppelt het wel niet maar is de invering beperkt.. of hoef ik me hier geen zorgen over te maken?? Tevens vraag ik me ook af of de stijfheid van 36mm MDF de last niet over meer m2 verspreidt.

Heb (mede voor mezelf) nog een klein rekenblad gemaakt wat een overzicht geeft bij verschillende gewichten/ oppervlakte Polypress. Met als uitkomst de druk/mm2. Met 200kg bv kom ik ver boven de 40% invering te zitten.. maar misschien verspreidt dit gewicht zich ook een beetje?
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y1oAgNyhMbxxtHJBSuMZ2cT0wFEcaEsXUEGcCeU1-Vs/edit?usp=sharing

Maar goed.. ik ga dus de D80 variant bestellen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Di Apr 21, 2020 1:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Singer-Sax player"]
bert stoltenborg schreef:
Ik ga het niet narekenen maar volgens mij begrijp je het aardig; ik zou het wel bij d80 houden.
Ik kan me niet indenken dat d140 gebruiken verstandig is met zo'n lichte vloer.

De wol onder de vloer moet de spouw losjes vullen; 80% is eigenlijk ook goed.


Ha thanx!! fijn te horen! Wol komt goed. Smile

Nog even 1 technisch vraagje. Wat moet ik als maximaal % invering aanhouden? Heb begrepen dat je niet oneindig door kan gaan met gewicht loslaten op Polypress (los van het feit dat het minder goed ontkoppeld).
Waar ik op mijn stoel zit/sta, kan ik het oppervlakte aanpassen zodat de invering niet ver boven de 15% komt. Maar bij de deuropening (daar waar ik naar binnen en naar buiten loop) ga ik van 32kg uit (alleen de vloer).
Of, stel bv dat ik 2 mensen op visite krijg die samen 160 kg of nog meer wegen? Very Happy Kan iets aanbrengen wat de invering tot 12mm beperkt. (=40% van 20mm). Dan ontkoppelt het wel niet maar is de invering begrensd tot 40%. Tevens vraag ik me ook af of de stijfheid van 36mm MDF de last niet over meer m2 verspreidt? Dan zal de invering ook minder lokaal zijn.

Heb (mede voor mezelf) nog een klein rekenblad gemaakt wat een overzicht geeft bij verschillende gewichten/ oppervlakte Polypress. Met als uitkomst de druk/mm2. Met 200kg bv kom ik ver boven de 40% invering te zitten.. maar mijn gevoel zegt dat dit gewicht zich ook een beetje verspreid.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y1oAgNyhMbxxtHJBSuMZ2cT0wFEcaEsXUEGcCeU1-Vs/edit?usp=sharing

Maar goed.. ik ga dus de D80 variant bestellen. Wink

Edit:
Zit nog te denken.. wat nu als ik voor de Polypress 30mm ipv 20mm gebruik? Dempt het dan beter of moet ik daar gewoon niet teveel van verwachten en de vulling in de spouw z'n werk laten doen?
Heb ook een voorgevoel dat het dan nog sponziger gaat worden.. mede door die lichte vloer.. maar als het helpt kan die ene CM kan er dan ook nog wel bij.. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Apr 21, 2020 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Singer-Sax player schreef:


Edit:
Zit nog te denken.. wat nu als ik voor de Polypress 30mm ipv 20mm gebruik? Dempt het dan beter of moet ik daar gewoon niet teveel van verwachten en de vulling in de spouw z'n werk laten doen?
Heb ook een voorgevoel dat het dan nog sponziger gaat worden.. mede door die lichte vloer.. maar als het helpt kan die ene CM kan er dan ook nog wel bij.. Smile


Je hebt de veer van de Agglomer en de veer van de lucht.

Als de spouw groter wordt verlaag je de resonantiefrequentie van de lucht en krijg je per verdubbeling van de spouwbreedte (theoretisch) 6 dB meer dempin.
Je kunt dus die spouw vergroten door de 2 cm polypress op een 1 cn dik klosje te lijmen; dat blijft de vloer hetzelfde alleen de spouw wordt groter dus dat levert misschien een dB extra demping op.

Praktisch gezien maakt het niks uit als die spouw 30% groter wordt; zoals Geluidforum al zei: 1 dB is geen dB Very Happy .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

ow kee. Very Happy Hopelijk heeft de vloer die in totaal op 8cm uitkomt wel enig effect Smile Maar alles is natuurlijk meegenomen en als de 2cm polypress ook goed ontkoppeld ga ik hier maar voor.

Als het goed is gaan jullie niets meer van me horen.. ( Laughing ) maar het gaat sowieso nog even duren.. eerst de muren. En wie weet meld ik me tussendoor nog met een vraag in het topic wat ik daar voor heb gemaakt. Wink

Bedankt in ieder geval voor de adviezen! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.