Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoe gehorig zijn sociale huurappartementen uit de jaren '90?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2019 6:57 pm    Onderwerp: Hoe gehorig zijn sociale huurappartementen uit de jaren '90? Reageer met quote

Zelf toon ik belangstelling om vanuit een jaren '80 rijtjeshuis in een sociale huurappartement van een woningcorporatie te gaan wonen uit de jaren '90. Vanaf 1992-1993 is het bouwbesluit aangescherpt als het om geluidsisolatie gaat. Hoe gehorig zijn dergelijke jaren-'90 appartementen als het om lucht- en contactgeluiden gaat en kan ik in dergelijke appartementen ook geluidsoverlast door harde muziek en blaffende honden verwachten? Ik weet wel dat appartementen uit de jaren '50, '60, '70 en '80 (erg) gehorig zijn.
Naar boven
Uitgeput
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geen expert maar denk dat het toch wel wat gevaarlijk is in het algemeen iets te zeggen over geluidsisolatie. Mijn ervaring is dat het bouwbesluit niet streng genoeg is....de maatregelen dus tekort schieten en dat je als bewoner buitenproportioneel van buren moet verdragen. In principe kun je overal wonen wanneer je sociale buren hebt. Heb je die echt niet is vrijwel elk huis...welk bouwjaar ook ongeschikt

Ik woon nu ook in een jaren 80 rijtjeshuis tussenwoning...alles is gegiten beton en aan elkaar gekoppeld; het is een hel.

Je zou denken en hopen dat jaren 90 beter is...maar zelfs net opgeleverde nieuwbouw blijkt regelmatig erg gehorig Sad((
En de mensen zijn er ook allerminst socialer en netter op geworden in Nederland.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.