Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Contactgeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Contact
Gast





BerichtGeplaatst: Za Feb 29, 2020 5:49 pm    Onderwerp: Contactgeluid Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het volgende.
In oktober 2018 is mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Deze is gebouwd dmv prefab funderingen en wanden. De fundering wordt gedeeld met de buren. Het betreft een ankerloze luchtspouw muur.
Ik heb een PU Gietvloer in mijn huis liggen welke vol zit met aderen. De hele benedenverdieping ligt er vol mee.
Op 1 plek ligt de Gietvloer niet tegen de wand, alsof er geen hechting is met de ondervloer.

Ik woon in ene tussenwoning, de kant van het hoekhuis hoor ik echt niks. Echter de andere kant, de tussenwoning daar hoor ik alles van. Deuren die ze dicht doen, stoelen die schuiven, kastjes die open en dicht gaan, als ze iets op de grond laten vallen, stofzuiger ect. Ook hoor ik ze praten als ze met vrienden zijn, niet als ze samen zijn. Hun muziek, deze kan ik dan nog in mijn slaapkamer horen, ik hoor ze gamen.
Dit is aan de kant waar de Gietvloer een kleine open plek heeft.
Als ik met mijn oor luister aan de vloer lijkt het daar vandaan te komen, de wand versterkt het ook wel.
In de kruipruimte hoor je het ook.

Is er iemand die hier verstand van heeft? Waarom hoor ik van 1 kant helemaal niks, en aan de andere kant alles.

Binnenkort wil ik een nieuwe vloer met meer massa, deze wil ik van de wand af houden, heeft dit zin?

Ik hoor het graag.
Naar boven
Contact
Gast





BerichtGeplaatst: Za Feb 29, 2020 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beide buren hebben trouwens een pvc vloer. Het hoekhuis heeft dit laten leggen, ik vermoedt met lijm. Tussenwoning heeft vermoedt ik click pvc en heeft dit zelf gelegd.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 10:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Best ingewikkeld.
Ik zou iemand met verstand van zaken laten komen om dat te bekijken, niet om iemand een klusje te geven maar omdat het zo niet duidelijk genoeg is om iets zinnigs te adviseren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Best ingewikkeld.
Ik zou iemand met verstand van zaken laten komen om dat te bekijken, niet om iemand een klusje te geven maar omdat het zo niet duidelijk genoeg is om iets zinnigs te adviseren.


Helemaal mee eens Exclamation
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[/img]Ik heb iemand gesproken en zij heeft de spouw gezien.
Waar de onderste prefab muren bevestigd zitten met de muren van boven zit aan de linkerkant geen verbinding. Aan de rechterkant lijkt er een soort balk bevestiging tussen te zitten.
Ik heb de aannemer nu een mail gestuurd met de vraag.
Blijft heel gek dat ik geen enkele voetstap van het hoekhuis hoorbaar alles van de tussenwoning.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.