Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

In hoeverre helpen geluidspanelen of bedbord tegen geluid?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lorena
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 7:11 pm    Onderwerp: In hoeverre helpen geluidspanelen of bedbord tegen geluid? Reageer met quote

Goedenmiddag,

Hopenlijk kan iemand mij hier advies geven. Nu heb ik een woning uit 1963, zogenaamd beton, maar de binnenwanden zijn echt van karton. Het appartement van de buren vormt een L om mijn woning heen. Mijn appartement heeft dus een lange gang die aan de buren grenst + de laatste slaapkamer. Gelukkig zijn het geen drukke mensen (geen TV of feestjes) maar ik hoor ze letterlijk praten en het kleine kind jengelen. In het weekend, zelfs met oordoppen word ik daar vroeg wakker van. Dat terwijl ik in de middelste kamer slaap (dus geen muur direct aan de buren) maar het lijkt alsof het geluid door alle binnenmuren van mijn huis getransporteerd wordt (en zelfs luider).

Nu heb ik al veel gelezen hier. Ik voel niet voor grote werkzaamheden: kosten om een 8 meter lange muur van de gang te isoleren dat niet eens gaat (kan geen 10 cm van die gang opofferen voor een extra muur, en er ligt parket met een patroontje).

Ik vroeg me af of de volgende alternatieven iets zouden helpen:

1. Een akoestiek website gaf aan dat een viertal geluidspanelen tegen de muur plakken bij wijze van bedhoofdeinde zouden helpen. Zoals deze: http://eliacoustic.com/products/curve-panel-60-premiere/ Denkt u dat dit enig verschil zal maken?


2. In het algemeen: een bedhoofdeinde tegen de muur plaatsen? Ik was naarstig opzoek naar bedborden gevuld met geluidsisolerend material, maar kan niks vinden. Enig idee?

3. Dan bestaat er kennelijk ook dit system van muren isoleren zonder werkzaamheden: https://youtu.be/ZtmkoZr2xBw Iemand enige ervaring/idee hiermee, hierover?

4. Dan is er ook dit geluidswerende vinyl, slechts 3 mm dik. Wat als ik dat in de hele gang tegen de muur plak? Het lijkt me te goed om waar te zijn. http://sonoflex.com/fonac/fonac-barrier/ (helaas alleen in het Spaans, maar wellicht zegt het product u wel iets, of bestaat er een vergelijkbaar merk met hetzelfde sort product).

Bij voorbaat hartelijk dank voor alle raad en tips.

Lorena
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1. Nee. Dit vermindert de galm in je kamer, maar heeft nauwelijks effect op de isolatie

2. Nee, een isolatie moet kierloos zijn. Een scherm achter het bed geeft geen merkbaar effect

3. Dit is een soort voorzetwand. Mits de hele wand bekleed wordt geeft dit enig effect. Dit effect wordt echter erg beperkt door omloopgeluid en flankerend geluid, waar je, zoals je omschrijft, zeker last van hebt.

4. Is een slap massamateriaal voor toepassing in dubbelwandige systemen (Metalstud en zo). Een aantal jaren geleden had met het (ook hier) regelmatig over Soundblok. Dat is eenzelfde materiaal.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Lorena
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2019 10:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk dank! Hoewel het allemaal behoorlijk uitzichtloos lijkt. Waarom is geluid zo dominant?

Een 5de vraag: wat als ik op de gehele wand achter het bed kurk zou plakken? Zeker ook weinig soelaas?

Geluid lijkt zich makkelijker te verplaatsen en te versterken dan te beperken en de bouwers van deze huizen moeten saddisten zijn Sad
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Lorena:
Quote:
Geluid lijkt zich makkelijker te verplaatsen en te versterken dan te beperken en de bouwers van deze huizen moeten saddisten zijn Sad


Het is de bouwwijze uit die tijd dat flats en rijtjeshuizen zo gehorig maakt. Namelijk doorgekoppelde vloeren naar de buurwoningen die flankerende geluidsoverdracht veroorzaken en dunne woningscheidende wanden van beton, B2-blokken of baksteen van maar 20 cm dik.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.