Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidswerende/isoleren schutting verkeersgeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sien111
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 2:42 pm    Onderwerp: Geluidswerende/isoleren schutting verkeersgeluid Reageer met quote

Hallo,

na het doorspitten van dit forum zit ik toch nog met enkele vragen.
Onze tuin ligt parallel langs een doorgaande weg. Tussen deze doorgaande weg en onze tuin ligt nog een stukje groenstrook van +/- 5 meter diep en hierna komt de stoep en de doorgaande weg. Het niveau van onze tuin ligt +/- 2 meter hoger dan de doorgaande weg.
Op dit moment is de erfscheiding een schutting van houten planken met hiertussen veel open ruimte (er kan schuin zo door de schutting heen worden gekeken) welke natuurlijk geen geluids reductie zal hebben (de schutting is ook maar 1,7 M hoog).

Graag zou ik de schutting willen vervangen door of een nieuwe geluidsisolerende / werende schutting met een hoogte van +/- 2 meter of bijv. een gemetselde muur over de gehele lengte.
Wij willen in gelijk achter deze schutting een grote houten overkapping maken waar wij in deze zomer lekker kunnen zitten.

Wat is jullie ervaring m.b.t. een gemetselde muur of bijv. een greenwall / kokos schutting? Is het effect van de geluidsreductie hetzelfde?

Gr.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 5:48 pm    Onderwerp: Re: Geluidswerende/isoleren schutting verkeersgeluid Reageer met quote

Sien111 schreef:
at is jullie ervaring m.b.t. een gemetselde muur of bijv. een greenwall / kokos schutting? Is het effect van de geluidsreductie hetzelfde?


Vrij kort achter de wand is het effect van een gemetselde muur hoger (uitgaand van gelijke hoogte uiteraard).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Sien111
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 1:21 pm    Onderwerp: Re: Geluidswerende/isoleren schutting verkeersgeluid Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Sien111 schreef:
at is jullie ervaring m.b.t. een gemetselde muur of bijv. een greenwall / kokos schutting? Is het effect van de geluidsreductie hetzelfde?


Vrij kort achter de wand is het effect van een gemetselde muur hoger (uitgaand van gelijke hoogte uiteraard).


Bedankt voor de reactie en wil mij deze zomer meer verdiepen in wat te doen. Er zijn weinig bedrijven die echt informatie kunnen / willen verstrekken of eens ter plekke willen komen bekijken wat het beste is om te doen.

Ik twijfel tussen een greenwall / kokos schutting van 2 tot 2,5m hoog of het metselen van een muur (betonstenen en deze dan stucen of bewerken met hout) of schoonmetselwerk.
Het voordeel is dat er al een bestaande fundering is over de gehele lengte welke een muur kan dragen. Ik weet alleen niet goed wat ik aan moet met geluidsabsorptie?
Een stenen muur zal het geluid eerder terug kaatsen als opsorberen en hier lijkt mij een greenwall of kokosschutting weer beter?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 8:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk even bij Kokosystems onder 'Geluidsschermen'. Vrij duidelijke info waarin terecht wordt vermeld dat de absorptie niet zo van belang is. Je zou de keuze voor een gemetselde wand / kokoswand (mits van dezelfde hoogte) dus kunnen laten afhangen van je voorkeur en/of budget.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.