Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ineens veel meer geluid door (nieuwe) ramen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Narmai
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 9:56 am    Onderwerp: Ineens veel meer geluid door (nieuwe) ramen Reageer met quote

Ik woon sinds een jaar in een klein studioappartement zo'n 300 á 350 meter van een drukke snelweg vandaan, en aan een parkeerplaats. Bij oplevering (het is een gerenoveerd monumentaal pand) was het appartement doodstil, geen last van de snelweg. Afgelopen maart begon ik toch af en toe een laag geluid van de snelweg te horen, maar dat kan men verwachten aan een drukke weg.

Nu is het probleem dat ik sinds een maand of 2 ineens een stuk meer hoor van buiten, alsof ik van dubbel glas naar enkel glas ben gegaan. Ik hoor stemmen van de parkeerplaats, dierengeluiden, autodeuren de hele dag door... terwijl dit eerder niet het geval was. Er is al tweemaal een monteur geweest, die heeft wat tochtstrips geplakt maar dit blijkt niet te helpen.

Anders dan voorzetramen (waarvoor eigenlijk geen ruimte is), kan de monteur me niets anders adviseren. Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn? Ik heb hier helaas zelf veel te weinig kennis/expertise voor om op verdere oplossingen te komen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor type/materiaal kozijnen en glas heb je?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Narmai
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2018 9:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn grote stolpramen van 2 meter hoog, met daarboven nog een meter vast raam. Houten kozijnen met dubbel glas. Exacte specificaties heb ik helaas niet aangezien het een huurappartement betreft.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.