Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Oordoppen advies

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lasz



Sinds: 6-2-2018
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 9:37 pm    Onderwerp: Oordoppen advies Reageer met quote

Hoi, ik woon in een gehorig appartement en ben erg gevoelig voor geluiden.

Voor het slapen gebruik ik momenteel de sterkste oordoppen die ik kan vinden en dat zijn de welbekende Herriestoppers die bij de drogist verkrijgbaar zijn.

Probleem met deze oordoppen is dat ze niet altijd even comfortabel zitten en ook behoorlijk kunnen jeuken.

Ik heb oordoppen voor 's nachts op maat laten maken bij Schoonenberg maar helaas dempen deze lang niet zo effectief als de gewone Herriestoppers van de drogist. De op maat gemaakte oordoppen gaan lang niet zo diep in de gehoorgang als de herriestoppers en ze zijn bovendien ook nog eens voor een gedeelte hol.

Met de herriestoppers kan ik gepraat van de buren helemaal wegfilteren, met de op maat gemaakte doppen van Schooneneberg niet.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naat oordoppen, op maat gemaakt of niet, die minstens zo goed dempen als de Herriestoppers, maar die wat comfortabeler zitten.

Ik was benieuwd of iemand misschien tips of advies heeft hiervoor.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Laszlo Folgerts
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 8:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij otoplastieken (aangemeten doppen) kun je in het algemeen kiezen voor diverse filters (muziek, motor, schietsport, industriegeluid etc.). Ik heb er zelfs wel eens gehad met instelbare filtertjes (met een piepklein inbussleuteltje).

Je zou kunnen informeren bij de leverancier of er niet een ander filtertje kan worden geplaatst.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Lasz



Sinds: 6-2-2018
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Ma Okt 29, 2018 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, bedankt voor je reactie. De oordoppen die ik heb laten maken hebben geen filter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Alley
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2021 1:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Laszlo,

Ik begrijp je helemaal. Zelf maak ik nu gebruik van Alpine Sleepsoft, welke tot dusver goed bevallen. Het is niet dat je niks meer hoort maar het is minder storend en verder weg (minder indringend).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.